شریف اسلامی با بیان نقل قولی از مرحوم حسین پناهی افزود: چه فردوسی‌ها، سعدی‌ها و حافظ‌هایی که در این استان متولد شدند اما بدون اینکه یک بیت شعر بگویند، از دنیا رفتند.
کد خبر: ۱۶۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 24 January 2016

      




 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمدطی مراسمی با حضور مسئولان حوزه هنری کشور، سرپرست حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
این مراسم عصر شنبه با حضور مدیرکل امور استان‌ها و مجلس و معاون فرهنگی و هنری امور استانهای حوزه هنری کشور در یاسوج برگزار شد.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور در این آیین گفت: تولید هنر فاخر مهم‌ترین رویکرد حوزه هنری کشور است

مجید مصلحی افزود: حوزه هنری مطابق با مأموریت و وظایفی که اساسنامه بر عهده آن نهاده است، مسئول فراهم ساختن زمینه رشد، شکوفایی و گسترش هنر مبتنی بر معرفت اسلامی و دفاع از آرمانهای والا و اصول انقلاب اسلامی با مکانیسم‌ها و فرایندهای مبتنی بر وظایف و رسالت خود است.
وی بیان کرد: جذب و پرورش استعدادهای هنری به منظور تولید آثار هنری فاخر به قصد ترویج و تبیین تعالیم مقدس اسلام و آرمانهای انقلاب از وظایف ذاتی، محوری و اساسی حوزه محسوب می‌شود که همواره مورد توجه نظام جمهوری اسلامی بوده است.

مصلحی همچنین بر تولید آثار فاخر در زمینه‌های مختلف هنری تاکید کرد و اظهار داشت: برآیند اثار باید امید را در جامعه گسترش دهد.
وی ادبیات پایداری را یکی از ظرفیتهای این استان دانست و گفت: کتاب پایی که جا ماند این استان را به یک استان مولف در زمینه ادبیات پایداری بدل کرد.

مصلحی همچنین بر تدوین تاریخ انقلاب اسلامی استان تاکید کرد و گفت: در این زمینه نباید تنها به دنبال ثبت اسناد بود بلکه باید با آینده نگری آن روز‌ها را برای آیندگان ترسیم کرد.

معاون فرهنگی و هنری اموراستان‌ها و مجلس نیز در این مراسم گفت: آموزش نیاز ضروری هنرمندان این استان است و در این راستا حوزه هنری از هیچ کمکی فروگذاری نخواهد کرد.

مهدی حبیبی افزود: در این زمینه می‌توان از ظرفیتهای استانهای همجوار نیز بهره برد.

وی بیان کرد: همچنین آماده برگزاری کارگاههای آموزشی در تهران برای هنرمندان این استان هستیم.
حبیبی تصریح کرد: حوزه هنری باید با نگاه تربیتی به دنبال افزودن هنرمند به جرگه هنرمندان انقلابی باشد.
وی هنرمندان را سرمایه اجتماعی جامعه دانست و گفت: باید از این سرمایه‌ها به خوبی در راستای تعالی جامعه استفاده شود.

سرپست سابق حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: این حوزه در یک سال گذشته تولید را محور فعالیت خود قرار داد از انجام برنامه‌های ویترینی و تزئینی خودداری کرد.

علی هوشمند که به سمت ریاست حوزه هنری قزوین منصوب شده است، افزود: در این راستا سه فیلم طی یک سال گذشته تولید شد و یک آلبوم موسیقی محلی نیز در دست تولید است.

وی بیان کرد: همچنین ۱۷ کتاب گردآوری شده و یا در دست گردآوری است که در بخش‌های ادبیات پایداری، شعر و داستان دانش نامه هستند.

هوشمند اظهار کرد: کتاب فتاح نیز هم اکنون در مرحله چاپ است و به زودی رونمایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: هرجا که باشم خود را متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد می‌دانم و سربلندی فرهنگ و هنر این استان را آرزو می‌کنم.

سرپرست جدید حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد هم در این مراسم، هنرهای جدید در این استان را همزاد انقلاب دانست و گفت: تا پیش از انقلاب هیچ مکان فرهنگی در این استان برای پرورش و شکوفایی استعدادهای هنری جوانان این استان وجود نداشت.

شریف اسلامی با بیان نقل قولی از مرحوم حسین پناهی افزود: چه فردوسی‌ها، سعدی‌ها و حافظ‌هایی که در این استان متولد شدند اما بدون اینکه یک بیت شعر بگویند، از دنیا رفتند.

وی بیان کرد: همزادی هنر این استان با انقلاب اسلامی موجب شده که هم هنر این استان یک هنر پاک باشد و هم هنرمندان این استان کهگیلویه و بویراحمد خود را در قبال حفظ و نشر ارزشهای انقلاب اسلامی مسئول بدانند.

اسلامی تصریح کرد: امیدوارم با همدلی این مجموعه و مدیریت دانش و اندیشه، اهداف و رسالتهای حوزه هنری در این استان محقق شوند.

وی همچنین تولید آثار هنری در راستای اهداف انقلاب اسلامی و با رویکرد ارتقای فرهنگ جامعه را از مهم‌ترین برنامه‌های خود عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار