فرمانده انتظامي استان لرستان
فرمانده انتظامي استان از كشف 100 درصدي جرايم سايبري توسط پليس فتا اين فرماندهي از اول سال جاري تاكنون، خبر داد.
کد خبر: ۱۶۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 24 January 2016



  به گزارش خبرگزاری تابناک لرستان فسردار "محمد قنبري"گفت: امروزه مطالبات گسترده با منابع محدود باعث افزايش مسائل اجتماعي مانند طلاق، اعتياد، بيكاري، زورگيري، مزاحمت‌هاي خياباني، شرارت، جرايم اينترنتي و فعاليت هاي غيرفرهنگي در فضاي مجازيشده كه پليس فتاي فرماندهي انتظاميلرستان همواره با رصد فضاي مجازي موفقيت هاي چشمگيري را در اين زمينه داشته است.

وي با اشاره به افزايش چشمگير جرايم فضاي مجازي، افزود: از اول سال جاري تاكنون،كارشناسان پليس فتاي استان موفق به كشف 100 درصدي جرايم رخ داده در فضاي مجازي، شدند.

فرمانده انتظامي استان لرستان، با تاكيد بر ارائه توصيه، آموزش و هشدار هاي پليسي براي شهروندان مبني بر اين که در انجام معاملات مراقبشيادان باشند، گفت: متاسفانه باز هم شاهد کلاهبرداري از حساب برخي از افراد هستيم.

وي تامين امنيت فضاي مجازي و تبادل اطلاعات، صيانت از هويت ديني، ملي و ارزش هاي انساني جامعه در حوزه فضاي سايبري، حفظ حريم شخصي و آزادي هاي مشروط و حفظ زيرساخت هاي جامع كشور در برابر حملات الكترونيكي را از اهداف اصلي پليس فتا بيان کرد.

قنبري با اشاره به اين که برخي از افراد به اشتباه فضاي مجازي را محيطي امن براي انجام اعمال بي ضابطه خود مي دانند، خاطرنشان کرد: اين افراد حتي به خود اجازه مي دهند براي ساير کاربران در فضاي مجازي ايجاد مزاحمت کنند، غافل از اين که پليس فتا رسيدگي به شکايات شهروندان را جزء اولويت كاري خود قرار داده و بابرهم زنندگان آرامش رواني افراد درفضاي مجازي، به طور قاطع برخورد مي كند.

وي بابيان اين كه پليس فتاي لرستان نبايد به وضعيت کنوني بسنده کند و همواره به فکر ارتقاء سطح علمي و تخصصي توانمندي هاي خود باشد، گفت: در خصوص انتخابات پيش رو رصد فضاي مجازي بايد به صورت دقيق و همه جانبه تحت پوشش قرارگيرد.

قنبري از شهروندان خواست: در صورت استفاده از شبکه هاي اجتماعي با ارتقاء دانش خود به ديگران اعتماد نکنند چرا که کوچکترين غفلت مي تواند موجب بروز بزرگترين پشيماني شود.

دستگيري کلاهبردار ميلياردي با عنوان "پيش بيني حوادث آينده"

  فرمانده انتظامي بروجرد از دستگيري کلاهبردار يک ميليارد و 500ميليون ريالي که از اعتقادات مذهبي مردم سوءاستفاده مي کرد، خبر داد.


سرهنگ"عليرضا دليري"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: به دنبال دريافت اطلاعاتي مبني بر اين كه خانمي، اقدام به کلاهبرداري تحت عنوان پيش بيني حوادث مي كند، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.

فرمانده انتظامي بروجرد تصريح کرد: در بررسي به عمل آمده مشخص شد، اين كلاهبردار از طريق ارتباط تلفني با شهروندان و با چرب زباني طرح دوستي ريخته و با معرفي خود به عنوان فردي خيرخواه و معتقد به اعتقادات مذهبي که قادر به پيش بيني حوادث ناگوار همچون تصادف و ساير حوادث است و مي تواند از وقوع آن ها جلوگيري کند، اقدام به کلاهبرداري مي کرده است.

وي اظهارداشت: مأموران پليس آگاهي بروجرد با فعاليت هاي اطلاعاتي و هماهنگي با مقام قضائي، متهمه را در سطح شهرستان شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه دستگير كردند.

دليري با بيان اين كه متهمه در بازجويي به عمل آمده به جرم خود اعتراف نمود،خاطرنشان کرد: وي از اين طريق مبلغ يک ميليارد و 500 ميليون ريال در بروجرد و بهبهان کلاهبرداري كرده است.

فرمانده انتظامي بروجرد گفت: متهمه با قرار صادره روانه زندان شد.

کالاهاي قاچاق ميلياردي توقيف شدند

 فرمانده انتظامي "خرم‌آباد"، از توقيف محموله هاي قاچاق به ارزش سه ميليارد و 200ميليون ريال خبر داد.



به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسين نجفي" گفت: ماموران پاسگاه انتظامي "بيرانشهر و بدر آباد"، دو دستگاه خودرو تريلر و يک دستگاه ميني بوس حامل محموله برنج و پتوي قاچاق را توقيف كردند.

نجفي بيان داشت: در بازرسي ازخودروهاي مذكور، 46 تن برنج و300 تخته پتوي خارجي قاچاق جمعا به ارزش سه ميليارد و 200 ميليون ريال فاقد هرگونه مدارك و مجوز قانوني کشف شد.

ويبا بيان اين كه در اين راستا 6 نفر دستگير شدند، افزود: متهمان به همراه كالاهاي كشف شده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع ذي صلاح شدند.

دستگيري 67 متخلف در كوهدشت

فرمانده انتظامي كوهدشت ، از دستگيري 67 نفر متخلف در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي نقاط آلوده و جرم خيزاين شهرستان خبرداد.

سرهنگ "ياراله عبدي" در اين باره،گفت: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در نقاط آلوده و جرم خيز توسط ماموران كلانتري 11 ، 12 ، پاسگاه هاي انتظامي و پليس هاي تخصصي اين فرماندهي به مرحله اجراء گذاشته شد.

وي افزود : در اين راستا تعداد 67 نفر ،معتاد ، خرده فروش مواد مخدر و مخل نظم و امنيت دستگير شدند.

عبدي ، اظهار داشت : همچنين در اين طرح 40 دستگاه خودرو و موتورسيكلت متخلف توقيف، و مقدار695گرم و 95 سانت انواع مواد مخدر كشف و ضبط شد.

جامعه آرماني زماني محقق مي شود که به قرآن عمل کنيم

امام جمعه شهرستان سلسله ، گفت : جامعه آرماني ما زماني محقق مي شود که به قرآن عمل کنيم.

  حجت الاسلام و المسلمين " امين صالحي" امام جمعه موقت سلسله ، در حاشيه برگزاري مسابقه حفظ قرآن کريم که دردالقرآن ستاد انتظامي اين شهرستان با حضور 125 نفر از کارکنان و خانواده آنان برگزار شد ، گفت : ترويج فرهنگ قرآني و آشنا کردن خانواده ها با قرآن ازجمله برنامه هايي است که بايدبا جديت دنبال کنيم .

وي ، خواندن و تامل و تدبر درقرآن را زمينه ساز عمل به آن و کسب معنويت بيشتر و زمينه رشد و تعالي انسان برشمرد.

صالحي در اين مراسم که سرهنگ" فضل الله منصوري " جانشين انتظامي سلسله نيز حضور داشت ، گفت: جامعه آرماني ما زماني محقق مي شود که به قرآن عمل کرده و آن را سرلوحه همه کارهاي خود قرار دهيم.

منبع :معاونت اجتماعی نیروی انتظامی لرستان
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار