مسئول امور سینمایی و سمعی و بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: تکثیر و توزیع بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز و فیلم‌های سینمایی باعث از بین رفتن امنیت فرهنگی می‌شود.
کد خبر: ۱۶۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 24 January 2016

مسئول امور سینمایی و سمعی و بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: تکثیر و توزیع بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز و فیلم‌های سینمایی باعث از بین رفتن امنیت فرهنگی می‌شود.

به گزارش ایسنا، "عبادی" در جلسه ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز و ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری و سینمایی شهرستان نهاوند، اظهار کرد: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در باب فرهنگ اسلامی و ترویج آن در سطح جامعه است که باید به فعالیت در این حوزه بپردازد که جنگ‌نرم دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تهدیدات فضای رسانه‌ای و مجازی را نیز شامل می‌شود و فعالیت و تبلیغات دشمن در آن روز به روز بیشتر شده است.

وی تشکیل این گونه ستادها را از وظایف سلبی و ایجابی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: از جمله وظایف ایجابی، صدور مجوز و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی بوده و مهمترین بخش از وظایف سلبی برخورد و مقابله با ناهنجاری‌ها و قانون‌شکنی‌هاست که مهمترین وظیفه این ستاد با همکاری نیروهای انتظامی و قوه قضائیه در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازی‌های رایانه‌ای به یک رسانه برای ترویج فرهنگ از سوی دشمنان تبدیل شده است که تهدیدات و آسیب‌های گوناگونی پشت آن طراحی شده تا به اسلام و به‌ویژه شیعه ضربه بزند که دشمنان سرمایه‌گذاری در این زمینه داشته و دارند.

وی افزود: امروز امنیت فرهنگی یکی از مهمترین مطالبات مردم است و باید جامعه از این نظر امن باشد اما تکثیر و توزیع بازی‌های غیرمجاز و فیلم‌های سینمایی باعث از بین رفتن امنیت فرهنگی می‌شود.

وی وظیفه اصلی این ستاد را ابتدا اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها در خصوص مراقبت از فرزندان و فعالان در این حوزه دانست که در بیشتر اوقات از آثار مخرب این محصولات بی‌اطلاعند.

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند نیز گفت: در حال حاضر حوزه فرهنگ و هنر نوک پیکان حملات دشمنان اسلامی و انقلاب واقع شده که این موضوع را در تمامی فرمایشات مقام معظم رهبری نیز شاهد بوده و دغدغه‌ها و گلایه‌های ایشان را در این زمینه می‌شنویم.

"مقدس عمرانی" اظهار کرد: با مشاهده این موضوعات وظیفه‌ای سخت و گران بر دوش داریم که هم باید به تولید آثار فاخر و معنوی بپردازیم و هم از ورود، تکثیر و توزیع آثار فرهنگی و هنری و سینمایی مخرب و بیگانه با فرهنگ ملی و مذهبی‌مان در این حوزه جلوگیری کنیم.

"ترابیان"، نماینده اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند از آمادگی این اداره برای همکاری در انجام بازرسی از صنوف مختلف در این حوزه خبر داد و برگزاری همایش در سطح ادارات و حوزه اصناف به منظور آگاهی‌بخش در این بخش، چاپ بروشور با موضوع اطلاع‌رسانی از بازی‌های رایانه‌ای مخرب، نیازسنجی نسبت به استقبال عمومی از نوع بازی‌های موجود و تشویق واحدهای صنفی که فعالیت خوب و صحیح در حوزه سینمایی و سمعی بصری دارند را از اقدامات تأثیرگذار در این زمینه دانست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار