در حالیکه در طول چند هفته اخیر قیمت مرغ در بازار ایلام سیر نزولی گرفته و به کمترین میزان خود در سال جاری رسیده است ، قیمت تخم مرغ بر عکس گوشت مرغ به شدت در حال افزایش است.
کد خبر: ۱۶۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ 24 January 2016
در حالیکه در طول چند هفته اخیر قیمت مرغ در بازار ایلام سیر نزولی گرفته و به کمترین میزان خود در سال جاری رسیده است ، قیمت تخم مرغ بر عکس گوشت مرغ به شدت در حال افزایش است.

به گزارش تابناک ایلام،در روزهای اخیر قیمت تخم مرغ در بازار ایلام تا سقف 65 هزار ریال برای هر کیلو افزایش یافته که چنین رقمی در ماههای اخیر در این استان سابقه نداشته است.
این در حالی است که تا چند وقت پیش قیمت این ماده غذایی حداکثر تا سقف 50 هزار ریال برای هر کیلو به فروش می رسید.
روند افزایش قیمت تخم مرغ درست عکس گوشت مرغ بوده که در هفته های اخیر قیمت مرغ در ایلام تا 45 هزار ریال برای هر کیلو کاهش یافته بود و البته این موضوع اعتراضات گسترده تولید کنندگان مرغ و مرغداری های ایلام را به دنبال داشته است.
توازن قیمت مرغ و تخم مرغ به هم خورده است
در همین ارتباط یکی از فروشندگان مواد غذایی در بلوار دانشجوی ایلام به خبرنگار مامی گوید: در حال حاضر هم مرغ و هم تخم مرغ هر دو قیمتی نامناسب دارند و توازن قیمتی این دو محصول در بازار ایلام به هم خورده است.
وی در این باره می گوید: بالا رفتن ناگهانی قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر باعث شده که تقاضا برای این ماده غذایی بسیار کم شود و ما در حال حاضر با انباشت این محصول و کم شدن خریداران مواجه شده ایم.
این فروشنده ادامه داد: در مقابل قیمت مرغ نیز همچنان پایین بوده و در مقابل اعتراض تولیدکنندگان و مرغ داری های ایلام را در روزهای اخیر در پی داشته است.
به گفته این فروشنده قیمت تخم مرغ معمولاً زیر قیمت مرغ و در مواقعی هم برابر بوده اند اما اینکه اکنون چه عاملی باعث شده که توازن بین این دو ماده غذایی به هم بخورد تا کنون به درستی مشخص نشده است.
وی در پایان گفت: بر اساس برخی شنیده ها صادرات محصول تخم مرغ به کشور عراق از دلایلی بوده که باعث گرانی تخم مرغ در بازار شده است.
منبع:کردپرس
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار