با تلاش مقامات قضایی اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف و همکاری بزرگان و معتمدین محلی پرونده قتلی که در منطقه ده‌نو میلاس شهرستان لردگان به وقوع پیوسته بود پس از چهار سال به سازش منجر شد.
کد خبر: ۱۶۸۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 24 January 2016

سید عبدالله موسوی ظهر امروز در مراسم صلح و سازش پرونده قتل در مسجد صاحب‌الزمان شهر لردگان برگزار شد با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) در خصوص اصلاح ذات‌البین و ثواب و اجر معنوی صلح و سازش در بین بندگان خدا اظهار کرد: اهمیت حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش بین مردم به حدی است که امیرالمؤمنین(ع) ارزش آن را از یک سال نماز و روزه مستحبی بیشتر دانسته است و خداوند متعال نیز در قرآن کریم به کرات مسلمانان را به گذشت و رفع کینه و خصومت‌ها سفارش کرده است.

وی با تشکر از مقامات قضائیه و روحانیون و معتمدین محلی به سوابق درخشان مردم شهرستان لردگان در ولایت‌مداری، حضور در میدان‌های نبرد و صحنه‌های سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: اقوام و طوایف این منطقه از ادوار گذشته تاکنون حماسه‌های بسیاری را خلق کرده‌اند و این مهم می‌طلبد تا اقشار مختلف مردم به ویژه ریش‌سفیدان و بزرگان با کدخدا منشی و احساس مسئولیت نسبت به رفع اختلافات و ایجاد صلح و سازش از این ارزش‌ها صیانت و پاسداری کنند.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: گذشت و بخشش را دو مقوله مهم در زندگی است که ریشه اختلاف را می‌خشکاند و محبت و دوستی را در بین مردم رواج می‌دهد.

موسوی توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و نهادینه کردن آن را در جامعه موجب سلامت روانی و جلوگیری از ناهنجاری‌ها دانست و تاکید کرد: همه باید به این فریضه الهی توجه کافی داشته باشند.

وی با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ضمن دعوت از همگان جهت تبعیت از قانون و شرکت در انتخابات اظهار داشت: همه مردم باید با حفظ آرامش و شرکت گسترده در انتخابات دسیسه و توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کرده و حق‌الناس را به تمام معنا در جامعه اجرا کنند.

پس از این مراسم رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری به همراه رئیس دادگستری و دادستان لردگان و جمعی از مسئولین محلی با حضور در منزل اولیاءدم از آن‌ها دلجویی و از اقدام خداپسندانه آن‌ها تقدیر و تشکر کردند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
300000000 آب خورده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار