واکنشی به سخنان معاون سیاسی‌امنیتی استاندار کردستان
جناب آقای آشناگر؛ آیا به خود زحمت مطالعه و بررسی مطبوعات استان را می‌دهید؟ به نظر حضرتعالی قلم فاخر چگونه قلمی است، ثناگو یا منتقد؟ از فحوای کلامتان چنین استنباط می‌شود که نگاهتان به مطبوعات ابزاری است، آنها را برای حاشیه‌سازی قدرت و تعریف و توجیه کار کرسی‌نشینان می‌دانید و بس.
کد خبر: ۱۶۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱ 24 January 2016

به گزارش تابناک کردستان، براساس اخبار منتشره در رسانه‌های استان، هفته گذشته به مناسبت روز بسیج رسانه، آیین‌هایی در مرکز استان برگزار شد، از جمله این مراسم نشست جمعی از اصحاب رسانه با نماینده ولی فقیه در استان بود، در این جمع حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسینی‌شاهرودی سخنان زیبا و گیرایی که تفسیر واقعی دنیای امروز رسانه‌ها است بیان کردند که آرزو می‌کنم مسئولان استان آن را درک و دریافت کنند.

برپایه این اظهارات کار رسانه گشایش در کار مردم با بیان واقعی نیازهای جامعه و نقد اخلاق محور مسئولان با در نظر گرفتن منافع نظام و مردم در جهت توسعه استان است، اما در همین نشست معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان هم سخنانی ایراد کرده که بر اساس آنچه در خبرگزاری‌ها و مطبوعات منتشر یافت، تنها می‌توان آن را چون سوهانی بر روح ظریف قشر رسانه قلمداد کرد.

ایشان با ابراز تاسف از اینکه در رسانه‌ها قلم فاخری نمی‌بیند! و تنها منتظرند برخی ضعف‌های مدیران را برجسته کنند گفته است: "این روزها نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها به اندازه کافی در مسیر تخریب دولت گام بر می دارند دیگر نیازی به تخریب رسانه‌ها نیست"!

آقای معاون در سخنان خود همچنین دو وظیفه را برای رسانه‌ها تعیین کرده است؛ نخست تقویت دستاوردهای دولت در استان و سپس نقش آفرینی آنان در جلب حضور حداکثری مردم در انتخابات و شور آفرینی در جامعه.

بنده، ادعای کار مطبوعاتی ندارم اما با توجه به اینکه خواننده همیشگی نشریات استان هستم از فرمایشات جناب معاون در مورد رسانه‌ها متعجب شدم و لازم دیدم در این راستا مطالبی به عرض برسانم؛ شاید به طور اتفاقی جناب ایشان خواندند و جوابی برای آن داشتند.

جناب آقای آشناگر؛ در وهله اول شما تا چه اندازه با مطبوعات آشنا هستید؟ به نظر شما وظیفه و مسئولیت مطبوعات چیست؟ آیا به خود زحمت مطالعه و بررسی مطبوعات استان را می‌دهید؟ تاکنون چند جلسه با اصحاب مطبوعات استان داشته و از نزدیک درد دل‌های آنان را شنیده‌اید؟ به نظر حضرتعالی قلم فاخر چگونه قلمی است، ثناگو یا منتقد؟ از فحوای کلامتان چنین استنباط می‌شود که نگاهتان به مطبوعات ابزاری است، آنها را برای حاشیه‌سازی قدرت و تعریف و توجیه کار کرسی‌نشینان می‌دانید و بس. شما که قلم فاخری را در مطبوعات استان نمی‌بینید دیگر انتظارتان از مطبوعات چیست؟ اگر چنین است که می‌فرمایید چه نیازی به درخواست از رسانه‌ها هست؟

جناب معاون، کار مطبوعات نقد قدرت و اطلاع رسانی درست و صادقانه و ایجاد ارتباط منطقی بین ملت و حاکمیت است. رسانه، نقش راهبری فکری جامعه را دارد و با تجزیه و تحلیل و نقد مسائل و موضوعات جنبه‌های مثبت و منفی کار را مشخص و در تنویر افکار می‌کوشد؛ به همین دلیل است که رسانه را رکن چهارم دموکراسی دانسته‌اند؛ لذا چنین ستونی نمی‌تواند و حق ندارد تبلیغات‌چی یا هو چی باشد.

شما از کاندیداها و هواداران‌شان گله‌مندید اما دق دل خودتان را بر سر مطبوعات خالی کرده‌اید. در مورد آن دو وظیفه‌ای که برای مطبوعات تعیین فرموده‌اید باید عرض کنم اتفاقا هر دو مورد با اصل کار مطبوعات مغایرت دارد. نمی‌دانم منظورتان از تقویت دستاوردهای دولت در منطقه چیست!؟ کدام دستاورد را تقویت کنند؟ گرانی، تورم، بیکاری و رکود اقتصادی همچنان پابرجاست. از آغاز زمامداری‌تان در کردستان تاکنون هیچ طرحی که بتواند تاثیر آنچنانی در زندگی اقتصادی – اجتماعی و سیاسی مردم داشته باشد اجرا نشده است. تنها زمینه مانور شما تدریس زبان کُردی در دانشگاه و تعیین فردی بومی برای کار در سفارت ایران در کامبوج و ویتنام است که آن هم ماهیت و متنش معلوم نیست.

می‌خواهید همین دو مختصر اقدام را در سینی‌زرین بر سر بگیریم و در جامعه بگردانیم و از ملت شاباشش را برای شما بخواهیم؟ تقویت دستاوردهای دولت جمله رسا و گویایی برای بیان مطلب مورد نظرتان نیست. شاید منظورتان تبلیغ دستاوردها باشد اما به قول معروف تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها...

مطبوعات نمی‌تواند یک کلاغ چهل کلاغ کنند. از کاه کوه ساختن کار مطبوعات نیست. شما چه کار خارق‌العاده‌ای کردید و مطبوعات در بیان آن کوتاهی کردند؟ خاطر مبارکتان هست که در مورد مناطق آزاد تجاری و صنعتی بانه و مریوان چه هیاهویی به راه انداختید؟ در حالی که هنوز در ابتدای راه بود آن را تمام شده تلقی و همگان را به ثناگویی دولت واداشتید. چه تهنیت‌ها که تقدیم نشد و چه تومارها تهیه نگشت؟

در همان زمان در تمام مطبوعات استان موضوع به صورت جدی مطرح و جنبه‌های آن واکاوی و ده‌ها صاحبه اندیشه در مورد آن سخن گفتند اما آخرش به کجا انجامید؟ در مجلس رد شد و شما به روی مبارکتان نیاوردید و گناه آن را به گردن نمایندگان کردستان در مجلس انداختید که گویا از طرح دفاع نکردند. می‌خواهید مطبوعات با این انجام و فرجام چه معامله‌ای بکنند؟ بازهم در ثنا و رسای طرح رد شده بگویند و بنویسند که از شما متشکریم و تعریف و تمجید هم بکنند!؟

در نسخه دوم که برای مطبوعات پیچیده‌اید و آن را تحت عنوان شور آفرینی در جامعه و نقش آفرینی در جلب حضور حداکثری مردم در انتخابات بیان کرده‌اید باید عرض کنم که مردم استان بر خلاف تصور و برداشت شما دارای درک و فهم کافی هستند و نمی‌توان با تبلیغات آنها را وادار به انجام کاری کرد.

وظیفه مطبوعات در این راستا تشریح وظایف نمایندگان مجلس است تا مردم بدانند چه کسی را برای چه مقام و منصبی انتخاب کنند. این که این فرد و مقام چه نقشی در تامین خواسته‌های مردم داشته و تا چه اندازه مردم ضرورت حضور در این گزینش را احساس می‌کنند بستگی به پارامترهای متعددی دارد که ترسیم و تقویت آن کار مطبوعات نیست بلکه مستقیما به عملکرد مسئولان بر می‌گردد.

شما مسئولان دولتی هستید که باید با خدمت‌گزاری صادقانه، مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رای تشویق کنید و با اتخاذ روش‌های خارج از دایره سیاسی کاری، شور و علاقه مندی شرکت در انتخابات را ایجاد نمایید.

ماحصل کلام اینکه به نظر می‌رسد شما که معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان هستید آنقدر در امور سیاسی غرق و از پشت عینک تیره و تارتان به استان و مردمش می‌نگرید که فرصت و مجالی برای درک واقیعت‌های استان ندارید. از موضع قدرت سخن می‌گویید و مطبوعات را نه رکن چهارم دموکراسی بلکه ابزار تبلیغاتی می‌شمارید.

با این اوصاف دیدگاه ما در مطبوعات با تفکر حضرتعالی در کرسی قدرت متفاوت است. آیا بهتر نبود به جای تعیین تکلیف برای مطبوعات و دیگر رسانه‌ها به درددل آنها گوش می‌دادید و به مسئولان فرهنگی استان دستور می‌دادید که بستر کار را عادلانه برای همه نشریات فراهم می‌کردند، در دو سال گذشته برای نشستی با مدیران مسئول هفته نامه‌های نحیف استان اندک وقتی می‌گذاشتید تا زمینه شور و نشاط را در آنان ایجاد می‌کرد و سپس برایشان نسخه می‌پیچیدید! در چنین شرایطی شاید مردم هم مجبور نبودند اخبار و اطلاعات خود را از رسانه‌های خارج از مرز بگیرند.

با این اوصاف علیرغم سختی کار مطبوعات هنوز بسیارند در همین رسانه‌های محلی که قلم‌شان در اوج و نوشته‌هایشان گنج است اما دریغ از دیدگان واقع بینی که این مرارت‌ها و مجاهدت‌ها را ببیند و بشناسند و قدرشان را بداند.

منبع: روژان

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
دست نویسنده درد نکنه واقعیت را بیان کرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
مطلب سراسر کینه و عداوت بود علیه تیم مدیریتی سالم و کارآمد دولت در استان کردستان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
کدام کارآمد... اینکه هنوز چهار سال است که نتوانسته مشکل استخدامیهای استانداری را بر طرف کند. اینکه نتوانسته است یک تیم قوی مدیریتی را منسجم و هماهنگ کند. مردم به روحانی رای دادند که تغییر در بدنه مدیریتی ادارات ایجاد کند نه اینکه شرایط را برای سرمایه گذاران تنگ تر کنند. در ضمن همه نویسنده این یادداشت را به خوش نامی و آزادگی می شناسند اینکه فردی نا آشنا بیاید و برای مطبوعات و خبرنگاران استان تعیین تکلیف کند توهین به خبرنگاران نیست؟ دو سال است که مدیران رسانه های استان خواستار نشستی با ... هستند. ایشان در هفته دو روز در استان تشریف دارند. وقتی بهش می گویی چرا در محل کارت نیستی می گوید... مجوز دارم و ایثارگرم.!!!!!!
آقای مدیر؛ ایثارگریت را در دفتر کارت با خدمت به مردم ثابت کن نه... فرار از محل کار
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
به اقای ناشناس محترم توصیه میشود به سابقه کاری وتخصص تیم مدیریتی سالم وکارامد دولت درپست های منصوب شده هم نیم نظری داشته باشند کارامدی بدون وجود تجربه وتخصص مرتبط چگونه حاصل می شود مگر نه اینکه کار نیکو کردن از پر کردن است سالم بودن انها هم پس از بر رسی عملکردشان در یک ارزیابی بیطرفانه محرز خواهد شد استفاده از حربه کینه وعداوت ابزار پسندیده ای برای پاسخگویی به ایرادات مستدل نیست اگر همه مااستانه تحملمان را بالا ببریم وپذیرای نفد منصفانه باشیم بسیاری از مشکلات حل خواهند شد اعمال قانون در اجرای اموررا بر اعمال اراده ها ترجیح دهیم
اميد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
آقايان خبرنگار محترم ايشان چه گفتند كه اين همه برآشفته ايد اين مقاله نشان ميدهد كه فاخر پاسخ نمي دهيد شما مگر معتقد به حضور پر شور در انتخابات نيستيد تابناك را چه شد كه حرف ديگران را مي زند آيا برجام قابل تقدير نيست نكند شما هم دلواپسيد چرا فكرميكنيد اعلام خدمات دولت خطا است دولت منتخب مردم است وحمايت از ان لازم است فراموش نكنيد دولت با نفت بشكه اي بيست ودو دلار اداره ميكند البته عيبي ندارد شما از دولت تعريف نكنيد چرا تخريب ميكنيد اندكي كلامتان را نرم وقولتان منطقي باشد تندي مختص دولت ورسانه مهرورز است
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
در جواب برادر امید.
برجام چه ربطی به تیم مدیریتی استان دارد نکنه از اتاق ... هدایت میشه...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
دولت در کردستان دست یه گروه افراطی از اصلاح طلبان است در حالیکه شعار دولت اعتدال است. من یادداشت بالا را بسیار ضعیف دیدم چرا که معاون ... و رییس ... و مدیرکل ... قبلا پیمانکار بودند کسی اینارو بگه هزار انگ بهش می چسپانند . بازم تابناک نسبت در این زمینه پیشتاز است. مرسی دستتان درد نکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
در جواب برادر کریمی ... ببخشید احمدی
تمامی بدنه دولت به برجام به عنوان سندی محکم بر توان دیپلماتیک و منطق در گفتگو میبالد
دلواپیچگی تان را به دستان طبیب حاذق بسپارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
عزیز برادر. آقایی که در پناه برجام سنگر گرفته ای و سنگ دفاع از دولت را به سینه میزنی. حرف آقای احمدی تیم مدیریتی استان است ... کسی رو موفقیت سیاست دیپلماسی دولت شکی ندارد اما این بهانه ای برای فرار از مسئولیت. و عدم پاسخگویی مدیران استان نباید قرار گیرد. البته ایراد به رسانه ها بر می گردد که نقد مدیران را فراموش کرده اند. معاون استاندار جناب مهندس زاهدی درست فرنوده اند. اگر قلم فاخری در خبرگزاریهای استان بود مدیران خود را موظف به پاسخگویی می دانستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار