کد خبر: ۱۶۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 23 January 2016


رئیس اداره راه و شهرسازی گچسر از آغاز ایمن‌سازی تونل شماره پنج جاده چالوس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، آرمان خاقانی اظهار داشت: هم اکنون عملیات لق‌گیری و نظافت تونل 5 جاده چالوس در حال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه محور کرج به چالوس یکی از قدیمی‌ترین محورها در کشور محسوب می‌شود و با امکانات اولیه احداث شده است و با توجه به کوهستانی بودن این مسیر تونل شماره 5 (امیر کبیر) به صورت کامل لاینینگ نبوده و به دلیل ریزش آب از سقف تونل مذکور و به دلیل خاص بودن شرایط جوی این محور کوهستانی شاهد ریزش سنگ از سقف و دیواره تونل هستیم اما با توجه به اجرای این عملیات مهم کمتر شاهد حوادث ناگواری از این دست هستیم.

خاقانی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با فرماندهی پلیس راه کرج ـ چالوس اقدام به انسداد تونل مذکور شده است و مقدار تقریبی 4 تن از سنگ‌های معلق سقف و دیواره تونل شماره 5 را که هر لحظه بیم سقوط آنها بر خودروهای عبوری می‌رود را لق گیری کرده تا ضریب ایمنی را بالا برده باشیم.

وی افزود: علاوه بر لق‌گیری نظافت داخل تونل و تنقیه آب‌روهای داخل تونل و همچنین شست‌و‌شوی تابلوها نیز انجام پذیرفت.

خاقانی در پایان از مسئولان استانی درخواست کرد که اعتبارات مورد نیاز ایمن سازی تونل شماره 5 را در اختیار این اداره قرار داده تا بتوانیم ضریب ایمنی در این محور را بالا برده و خسارات مالی و جانی کاهش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار