مدیرکل دفتر آموزش سازمان محیط‌زیست:
مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: امروز حفظ محیط‌زیست باید در شمار ارزش‌های زندگی انسان قرار گیرد و نباید بر سر آن معامله کرد.
کد خبر: ۱۶۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 23 January 2016
به گزارش تابناک، محمد درویش، شامگاه جمعه، در دومین جشنواره دوستداران محیط‌زیست استان گلستان و هشتاد و چهارمین سال تولد دکتر غلامعلی بسکی، پدر طبیعت ایران که در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس برگزار شد، افزود: مردم باید بدانند که محیط‌زیست قابل معامله نیست و حفاظت از منابع طبیعی و خدادادی وظیفه‌ای همگانی است.

وی ادامه داد: شرایط محیط‌زیست امروز کشور بسیار حساس و نگران‌کننده است و اگر نسل امروز جامعه به فکر محیط‌زیست نباشد و حفاظت از منابع طبیعی و خدادادی را به نسل آینده آموزش ندهد، ازاین‌پس باید تنها به مشاهده عکس‌های محیط‌زیست بسنده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مسائل محیط زیستی باید به درون خانواده‌ها و مدارس برود، اضافه کرد: باید تلاش کرد تا عشق به طبیعت و محیط‌زیست در افراد جامعه به‌ویژه نسل آینده نهادینه شود.

تأکید بر تربیت دکتر بسکی های دیگر

درویش از دکتر بسکی به‌عنوان یکی از سلحشوران حفاظت از منابع آب‌وخاک ایران نام برد و تصریح کرد: تلاش‌های چند دهه‌ای دکتر غلامعلی بسکی در حفظ و توسعه محیط‌زیست ایران قابل‌تقدیر است و همه باید برای ادامه راه ایشان و تربیت دکتر بسکی های دیگر تلاش کنند.

به گفته وی یک روز برای گرامیداشت دکتر بسکی کافی نیست بلکه باید روحیه حفاظت از محیط‌زیست ایشان در جامعه تقویت شود.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست همچنین با یادآوری اینکه حفاظت از محیط‌زیست از بسیاری بیمارهای تنفسی جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ وقف در حوزه محیط‌زیست یکی از راهکارهای حفظ و ماندگاری منابع طبیعی کشور است که باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

وی همچنین خطاب به مدیران و مسئولان مختلف کشور گفت: همگی باید در حفاظت و صیانت از محیط‌زیست اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و شجاعانه در این راه قدم برداریم.

درویش در بخش دیگر صحبت‌های خود از پارک ملی گلستان به‌عنوان موزه بسیار باارزش نام برد و اظهار کرد: اگر همه منابع طبیعی کشور را در یک کفه ترازو و پارک ملی گلستان را در کفه دیگر بگذاریم، کفه این پارک زیبا و منحصربه‌فرد سنگین‌تر خواهد بود و مردم گلستان باید قدر این نعمت و موهبت الهی را بدانند.

درویش به تعداد تشکل‌های مردمی حوزه محیط‌زیست نیز اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۷۶۸ تشکل زیست‌محیطی در سراسر کشور فعال است که ۴۰ درصد این تشکل‌ها در دو سال اخیر راه‌اندازی شده‌اند.

به گفته وی، هر یک از این تشکل‌ها از ۲۰ تا چند هزار نفر عضو دارد و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی خوبی در حوزه حفاظت از محیط‌زیست انجام می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار