اعلام اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی هیات نظارت و سفر استاندار واسط عراق به ایلام از جمله رویدادهای مهم خبری استان ایلام در هفته گذشته بود.
کد خبر: ۱۶۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹ 23 January 2016
به گزارش تابناک ایلام؛اعلام اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی هیات نظارت و سفر استاندار واسط عراق به ایلام از جمله رویدادهای مهم خبری استان ایلام در هفته گذشته بود.


 استاندار: مبادلات تجاری ایلام و استان واسط عراق در دوران پسا برجام رونق بیشتری می گیرد
استاندار ایلام تاکید کرد: روند مبادلات تجاری میان این استان با استان واسط عراق پس از رفع تحریم ها و دوران پسا برجام رونق دو چندانی خواهد گرفت.
محمدرضا مروارید روز شنبه در دیدار با استاندار واسط عراق در ایلام گفت: موافقت نامه های متعددی میان مسئولان دو استان در جریان دیدارهای قبلی منعقد شده که تاکنون بخشی از آنها اجرایی و بخشی نیز برای اجرایی شدن نیازمند تلاش و پیگیری بیشتر است.
وی اظهار کرد: تسریع در اجرایی شدن این موافقت نامه ها نیازمند راه اندازی دفاتر دو استانداری در ایلام و شهر کوت مرکز استان واسط عراق است که تحقق این امر زمینه گسترش همکاری ها و شتاب بخشی در اجرای مصوبات را فراهم خواهد کرد.

** شایعه رد صلاحیت گسترده داوطلبان انتخابات مجلس در ایلام واقعیت ندارد
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات ایلام گفت: گمانه زنی و شایعه های مطروحه درباره رد صلاحیت گسترده داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان عاری از واقعیت است.
یوسف امیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخی سایت ها و مطبوعات در روزهای اخیر از رد صلاحیت گسترده داوطلبان نمایندگی مجلس دهم در این استان از سوی هیات های نظارت خبر می دهند که این مطالب تنها گمانه زنی افراد بوده و به هیچ وجه صحت ندارد.
وی افزود: بر اساس جدول زمان بندی هیات های مرکزی استان از بیستم دی ماه تا ساعت 24 روز 26 دی فرصت دارند تا در مورد صلاحیت افراد شرکت کننده با هماهنگی دفتر مرکزی نظارت اظهار نظر کنند.

** استان واسط عراق برای گسترش همکاری های فرهنگی و ورزشی با ایلام آمادگی دارد
استاندار واسط عراق از آمادگی این استان برای گسترش همکاری های فرهنگی و ورزشی با استان ایلام خبر داد.
مالک خلف وادی روز شنبه در دیدار با استاندار ایلام گفت: خوشبختانه سطح مبادلات اقتصادی میان دو کشور در سال های اخیر افزایش قابل توجهی یافته و امیدواریم این مناسبات در تمامی زمینه ها گسترش یابد.
وی افزود: با توجه به وجود اشتراکات دینی و فرهنگی میان مردم دو استان، افزایش مناسبات فرهنگی و ورزشی در دستور کار مقامات ایلام و واسط است و در این دیدار زمینه سازی برگزاری محافل قرآنی و مسابقات ورزشی را فراهم خواهیم کرد.
استاندار واسط عراق با اشاره به موافقت دولت عراق با راه اندازی مرز شهابی در منطقه چنگوله ابراز امیدواری کرد که با ایجاد این نقطه مرزی روند گسترش مبادلات تجاری و بازرگانی میان دو استان همسایه افزایش قابل توجهی یابد.

** دانشگاه ایلام آمادگی پذیرش دانشجویان عراقی را در تمامی مقاطع دارد
رئیس دانشگاه ایلام از آمادگی کامل این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان عراقی در تمامی مقاطع (کاردانی تا دکترا) خبر داد.
محمد علی اکبری عصر شنبه در جریان بازدید استاندار واسط عراق از بخش های مختلف این دانشگاه و پارک علمی و فناوری ایلام اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد تا دانشجویان دوره های دکترا و اساتید هر دو دانشگاه ایلام و واسط عراق در دوره های کوتاه و بلند مدت با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند.
وی با اشاره به آمادگی این دانشگاه در خصوص راه اندازی رشته ادبیات در دانشگاه واسط افزود: دو دانشگاه می توانند همایش های مشترک پژوهشی در بخش های مختلف برگزار کنند.

** 46 داوطلب نمایندگی مجلس در استان ایلام تایید صلاحیت شدند
دبیر ستاد انتخابات استان ایلام گفت: با اتمام زمان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی از سوی هیات های نظارت، در مجموع دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران 46 نفر تایید صلاحیت شدند.
عباداله باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین صلاحیت 52 درصد داوطلبان تایید یا احراز نشده که شامل 40 داوطلب تایید صلاحیت نشده و 13 داوطلب عدم احراز صلاحیت شده است.
وی از انصراف شش داوطلب در دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران معادل پنج درصد مجموع داوطلبان نیز خبر داد و افزود: در مورد دو داوطلب نیز از حوزه دهلران هیات نظارت هنوز اعلام نظر نکرده است.
باقری تاکید کرد: همه کسانی که در این مرحله توسط هیات های نظارت صلاحیت آنها تایید و یا احراز نشده باید اعتراض خود را به شورای نگهبان ارائه دهند.

** بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری همچنان ادامه دارد
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات ایلام اعلام کرد: کار بررسی و احراز صلاحیت داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این استان همچنان ادامه دارد.
یوسف امیدی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: بررسی و احراز صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور از ششم دی ماه جاری آغاز شده و تا پنجم بهمن ماه آینده نیز جریان دارد.
وی افزود: پس از این تاریخ و اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها، کار رسیدگی به شکایت های داوطلبان رد صلاحیت شده آغاز می شود که این رویه نیز تا 21 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام تاکید کرد: فهرست پایانی نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس خبرگان رهبری، بیست و یکم بهمن از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام خواهد شد.

** استاندار ایلام: معتقدان به ولایت فقیه را نمی توان به اتهام عدم التزام نفی کرد
استاندار ایلام تاکید کرد: افراد معتقد به اصل ولایت فقیه و نظام مبتنی بر ولی فقیه را نمی توان و نباید بر مبنای اتهام غیر قابل استنادی چون عدم التزام نفی، متهم و رد صلاحیت کرد.
محمدرضا مروارید روز یکشنبه در نشست شوراهای آموزش و پرورش به روند و نتیجه بررسی صلاحیت های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیات نظارت اشاره کرد و گفت: در جامعه ای که همه به ولایت فقیه التزام و اعتقاد دارند نمی توان با طرح موارد نظری چون عدم اعتقاد یا التزام به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی افراد را در عرصه انتخابات رد صلاحیت و حذف کرد.
وی اظهار کرد: قانون تصریح دارد هر گونه رد صلاحیت باید مبتنی بر نظر مستند مراجع چهارگانه قانونی باشد بنابراین نمی توان بدون داشتن دلایل مستند، 52 درصد از کاندیداها را رد صلاحیت کرد.
استاندار ایلام داوطلبانی که صلاحیت آنها در این مرحله از فرایند انتخابات توسط هیات استانی نظارت رد شده است را به التزام و اتکا به قانون فراخواند و افزود: اتکا و اجرای قانون وظیفه هر کسی در هر جایگاهی از نظام اسلامی است.
مروارید با یادآوری اینکه قانون برای داوطلبان رد صلاحیت شده که به نظر هیات نظارت استان اعتراض دارند مجاری و فرصت هایی پیش بینی کرده است، گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده می توانند از این فرصت و مجاری قانونی برای پیگیری اعتراض خود اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه برخوردهایی که در بحث بررسی صلاحیت ها می شود نباید با روح قانون منافات داشته باشد، توضیح داد: قانون راه را باز گذاشته تا افراد با هر سلیقه و تفکری بتوانند در انتخابات حضور یابند و در سرنوشت آینده خود دخیل باشند.

** پیشکسوت عرصه مطبوعات ایلام درگذشت
علی پیر حیاتی فعال مطبوعاتی و سرپرست روزنامه های اطلاعات و جام جم در استان ایلام عصر دوشنبه در سن 76 سالگی به علت کهولت سن در بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام دارفانی را وداع گفت.
پیشکسوتان عرصه مطبوعات و رسانه استان ایلام، مسئولان، خبرنگاران، روزنامه نگاران و گروه های مختلف مردمی این استان روز دوشنبه با حضور در آرامستان بهشت رضا (ع) و شرکت در مراسم تشییع با حاج علی پیر حیاتی وداع کردند.
وی از پیشکسوتان و فعالان با سابقه عرصه اطلاع رسانی و قلم در ایام قبل از انقلاب تاکنون بود و حدود 60 سال سابقه کار در مطبوعات و روزنامه ها را داشت. 

** گرگ های گرسنه 20 راس گوسفند را در سرابباغ استان ایلام دریدند
بخشدار سرابباغ از توابع شهرستان آبدانان در استان ایلام گفت: هفت قلاده گرگ با حمله به گله گوسفندان یک دامدار در منطقه عشایری شیرهله 20 راس گوسفند را دریدند.
حمید دانیالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این حادثه شامگاه دوشنبه در منطقه عشایری شیرهله در حوالی روستای سرپله از توابع این بخش اتفاق افتاد.

** استاندار ایلام به عنوان سفیر ورزش همگانی معرفی شد
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی محمدرضا مروارید استاندار ایلام را به عنوان سفیر این رشته ورزشی معرفی و نشان سفیر ورزش همگانی را به ایشان اعطا کرد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری ایلام، استاندار ایلام در دیدار رئیس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: طببیعت بکر استان ایلام مناسب برگزاری همایش های پیاده روی عمومی در ایام مختلف سال است. 
محمدرضا مروارید با اشاره به اهمیت ورزش همگانی در کشور و بویژه استان ایلام اظهار کرد: این استان بدلیل داشتن طبیعت بکر و دیدنی در بیشتر نقاط و نیاز و علاقه مردم به ورزش همگانی می تواند هر هفته میزبان همایش پیاده روی عمومی باشد.

** 37 داوطلب رد صلاحیت شده نمایندگی مجلس اعتراض خود را به هیات نظارت ایلام تحویل دادند
رئیس دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام گفت: 37 داوطلب رد صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی این استان اعتراض خود را نسبت به رای صادره هیات نظارت در زمان قانونی، تحویل دادند.
یوسف امیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نامزدهای رد صلاحیت شده و احراز صلاحیت نشده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه اصلی ایلام و دهلران طی روزهای 27، 28 و 29 دی ماه فرصت داشتند تا اعتراض خود را نسبت به رای صادره در خصوص رد صلاحیت و یا احراز نشدن صلاحیت خود در هیات نظارت استان ثبت و به هیات مرکزی نظارت ارائه دهند.
وی افزود: طی مدت تعیین شده 37 نفر با حضور در دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان اعتراض خود را نسبت به رد صلاحیت خود ثبت کردند ضمن اینکه تعدادی نیز با مراجعه به ورزشگاه تختی تهران اعتراض خود را اعلام کرده اند.
رئیس دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام یادآور شد: هیات مرکزی نظارت نیز از امروز 30 دی تا 16 بهمن به مدت 17 روز به شکایت و اعتراض این افراد رسیدگی و در 17 بهمن ماه نظر خود را اعلام خواهد کرد.
امیدی تاکید کرد: داوطلبانی که در این مرحله نیز رد صلاحیت شوند یا صلاحیت آنان احراز نشود می توانند مراتب اعتراض و شکایت خود را به شورای نگهبان ارائه دهند و این شورا نیز روز 27 بهمن ماه آینده نظر و نتایج نهایی خود را در تایید یا رد صلاحیت این افراد اعلام خواهد کرد

** چهار تیم باستان شناس به نوار مرزی استان ایلام اعزام شدند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از اعزام چهار تیم باستان شناس به منظور انجام مطالعات باستان شناسی در قالب طرح موسوم به سامانه گرمسیری به نوار مرزی در شهرستان های ایوان، مهران، دهلران و بخش زرین آباد خبر داد.
عبدالمالک شنبه زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای طرح آبرسانی و انتقال آب سامانه گرمسیری در استان افزود: این چهار تیم از طرف پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به منظور انجام پژوهش ها و کاوش های نجات بخشی به استان اعزام شده اند.
وی اظهار کرد: این مناطق در نوار مرزی استان از منظر مطالعات باستان شناسی به ویژه باستان شناسی پیش از تاریخ یکی از مهمترین حوزه های فرهنگی کشور است و انجام پروژه های عمرانی فصل مشترک های زیادی با مواریث فرهنگی خواهد داشت. 

** حادثه رانندگی در جاده ایلام - مهران چهار کشته بر جای گذاشت
رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام از وقوع یک فقره حادثه رانندگی در جاده ایلام - مهران خبر داد و گفت: در این تصادف رانندگی چهار نفر کشته شدند.
سرهنگ محسن ناصری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این حادثه رانندگی ساعتی پیش در مسیر صالح آباد - مهران نرسیده به پیچ حادثه خیز شیخ الیاس اتفاق افتاد.
وی افزود: سواری پژو 405 در این حادثه به علت سرعت زیاد و انحراف به چپ با یک دستگاه کامیون برخورد کرد و متاسفانه چهار نفر از سرنشینان این خودرو در دم جان باختند و یک نفر نیز مصدوم شد.
سرهنگ ناصری تاکید کرد: مصدوم این حادثه رانندگی به وسیله خودروهای امدادی برای درمان به یکی از مراکز درمانی شهر ایلام منتقل شد.

** امام جمعه موقت ایلام: پیروزی در عرصه هسته ای نتیجه بصیرت ملت ایران است
امام جمعه موقت ایلام گفت: پیروزی در عرصه هسته ای و به نتیجه رسیدن برجام نتیجه ایستادگی، مقاومت و بصیرت ملت بزرگ ایران است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام وعد مرادبیگی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در پاسخ نامه رئیس جمهوری به این نکته اشاره کرده اند که مقاومت ملت ایران عنصر اصلی پیروزی در این عرصه است.
وی افزود: یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در پاسخ رهبری به نامه رئیس جمهوری، اینکه برخی ها قصد دارند افکار عمومی را به این سمت ببرند که دنیای غرب در بحث برجام در حق ما لطف کرده است.
خطیب موقت جمعه ایلام با بیان اینکه به هیچوجه اینگونه نیست و به گفته مقام معظم رهبری ما هزینه سنگینی برای برجام داده ایم، تاکید کرد: آنها برای لغو تحریم ها و پایان دادن به هجمه هسته ای نه تنها به ما لطف نکرده اند بلکه هزینه سنگینی از ما گرفته و حق ما را سلب کرده اند./م




منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار