سرپرست معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: استان ایلام با 1 هزار و 970 نفر شرکت کننده در چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت و با 73 درصد قبولی رتبه سوم قبولی این آزمون کشوری را کسب کرده است.
کد خبر: ۱۶۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ 21 January 2016

سرپرست معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: استان ایلام با 1 هزار و 970 نفر شرکت کننده در چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت و با 73 درصد قبولی رتبه سوم قبولی این آزمون کشوری را کسب کرده است.

به گزارش تابناک ایلام:«عظیم ایدی» درخصوص رتبه ی قرآنی ایلام اظهار کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تبلیغ، ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی هر ساله طی دو نوبت، آزمون سراسری قرآن و عترت را در سراسر کشور برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه نوبت اول این آزمون اردیبهشت ماه هر سال برگزار می‌شود افزود: نوبت دوم این آزمون نیز همه ساله در آبان ماه برگزار می‌شود که تاکنون 14 دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در کشور برگزار شده است.

سرپرست معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: استان ایلام با 1 هزار و 970 نفر شرکت کننده در چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت و با 73 درصد قبولی رتبه سوم قبولی این آزمون کشوری را کسب کرده است.

ایدی با اشاره به اینکه از این تعداد شرکت کننده در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در استان ایلام 350 نفر داوطلب آزاد و مابقی عضو موسسات قرآنی بودند خاطرنشان کرد: بیش از 50 موسسه قرآنی در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد نزدیک به 32 موسسه در حال حاضر فعال هستند.

وی ادامه داد: موسسات قرآنی فعال در سطح استان در طول سال اقدام به برگزاری کلاس‌های قرآن و عترت و آموزش‌های جانبی می‌کنند.

سرپرست معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآن و عترت یکی از اهداف برگزاری آزمون‌های سالانه قرآن و عترت است بیان کرد: ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فزاگیری قرآن، استانداردسازی آموزش‌های قرآن و عترت در مراکز و موسسات قرآنی نیز از دیگر اهداف برگزاری این آزمون‌هاست.

ایدی شناسایی و معرفی استعدادهای قرآنی بین نوجوانان و جوانان را از دیگر اهداف برگزاری آزمون‌های سالانه قرآن و عترت در سراسر کشور اعلام و عنوان کرد: ایجاد بانک اطلاعات قرآنی یکی از اهداف مهم این آزمون‌ها بشمار می‌رود.

وی در پایان آزمون‌های قرآن و عترت را در 4 بخش ترجمه و مفاهیم قرآن‌کریم ، تدبر در قرآن‌کریم، حفظ قرآن‌کریم و ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه دانست و گفت: آزمون سراسری قرآن و عترت که دو بار در سال برگزار می‌شود در 15 رشته طراحی شده است./ف

منبع:ایسنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار