تابناک کهگیلویه وبویراحمد:
بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای استان از جمله: افزایش قیمت بلیط هواپیمای تهران به یاسوج/هزینه 3میلیارد ریالی زیباسازی شهر یاسوج/محور یاسوج به اصفهان خطرناک ترین محور استان و... خواهیم پرداخت
کد خبر: ۱۶۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ 22 January 2016
بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای استان از جمله:افزایش قیمت بلیط هواپیمای تهران به یاسوج/هزینه 3میلیارد ریالی زیباسازی شهر یاسوج/محور یاسوج به اصفهان خطرناک ترین محور استان و... خواهیم پرداخت.
افزایش قیمت بلیط هواپیمای تهران به یاسوج

در چند روز اخیر قیمت بلیط هواپیمای تهران به  ياسوج و ياسوج به تهران از ۱۸۰ هزار تومان به ۲۱۵ هزارتومان افزایش یافت.

این در حالی است که تاکنون از سوی سازمان هواپیمایی خبری مبنی بر افزایش بلیط هوایپما وجود نداشته و موضوع آزاد سازی نرخ بلیط پرواز ها که چند ماه پیش مطرح بود مربوط به خطوطی بود که در روز بیش از ۳ ایرلاین پرواز انجام می دادند و از آنجا که در محور ياسوج  به تهران تنها هواپیمایی آسمان و یک پرواز رفت و برگشتی در طول روز فعال است، این افزایش قیمت قابل تامل است.

از آنجا که هنوز به افزایش نرخ بلیط ها به دلیل سفرهای نوروزی نزدیک نشدیم، باید پرسید هواپیمایی آسمان با چه دلیلی اقدام به افزایش نرخ بلیط در محور تهران به ياسوج کرده است

هزینه 3میلیارد ریالی زیبا سازی شهر یاسوج

محمد علی جاوید  در نشست ستاد آذین بندی تزئینات شهری ویژه دهه فجر با گرامی داشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلام اسلامی ، حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب، برگزاری باشکوه آیین‌های پیروزی انقلاب را از وظایف اصلی دستگاه‌های اجرایی دانست و  اظهار داشت: فضاهای تبلیغاتی شهری و محیط شهری در ده روز دهه فجر بدون پرداخت هزینه و مالیات در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

شهردار یاسوج از خرید مجموعه چراغ‌های پایه و تزئینی برای نور افشانی و زیباسازی شهر یاسوج با اعتباری بیش از 300 میلیون تومان خبر داد و گفت: در ایام الله دهه فجر ورودی‌ها و همچنین فضای شهر یاسوج چراغانی و زیباسازی می‌شود.

وی عنوان کرد : باید دستگاه‌های اجرایی در انجام طرح‌های عمرانی خود به مناسب‌سازی مبلمان شهری توجه کنند.

جاوید از برگزاری جشن‌های ویژه ایام الله دهه فجر در نقاط مختلف شهر یاسوج خبر داد و افزود: شهرداری یاسوج نسبت به آذین بندی معابر و خیابان‌ها در این ایام آمادگی خود را اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه ماهرچه داریم به برکت خون پاک شهدا است، بیان کرد: خانواده شهدا افتخار نظام و انقلاب هستند و باید ادامه دهنده راه شهداباشیم.

راه اندازی مراکز سواد آموزی محلی در کهگیلویه و بویراحمد

هادی زارع‌پور  در جمع خبرنگاران از افتتاح نخستین مرکز یادگیری محلی استان کهگیلویه و بویراحمد که در منطقه مهریان راه‌اندازی شده است خبر داد و اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های پیشرو در امر ریشه‌کنی بیسوادی در کشور به شمار می‌رود.

این مسئول افزود: یکی از اهداف مهم در کنار سوادآموزی اصل مهمی است که بی‌سوادان در کنار یادگیری مهارت‌های خواندن و نوشتن با آداب و سبک زندگی در زمینه‌های مختلف آشنایی پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بسیاری از حقوق شهروندی در جامعه وجود دارد که بی‌سوادان با آن‌ها آشنایی نداشته و همین موجب از دست رفتن برخی حقوق آن‌ها در جامعه می‌شود که لازم است در کنار سوادآموزی، این حقوق نیز به آن‌ها آموزش داده شود.

وی با تبریک راه‌اندازی اولین مرکز یادگیری محلی در استان تصریح کرد: مرکز یادگیری محلی در منطقه مهریان شهر یاسوج دارای قسمت‌های مختلفی است.

زارع‌پور تصریح کرد: این مرکز دارای مجتمعی آموزشی بوده که به قشر بی‌سوادان در سنین بین 10 تا 49 سال خدمات‌دهی می‌کند و مناطق و روستاهای مجاور مهریان هم می‌توانند از خدمات این مرکز بهره گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دوره‌های این مرکز شامل سوادآموزی، تکمیلی، پایانی و تحکیم سواد خواهد بود.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: در این مراکز علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن، آموزش مهارت‌ها هم خواهد بود که خود بسترساز ایجاد اشتغال در استان است.

وی با بیان این که علاوه بر اشخاص، ادارات هم می‌توانند نسبت به راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی اقدام کنند، افزود: امیدواریم با این کار گام مهمی در راستای ریشه‌کنی بیسوادی و همچنین آموزش مهارت‌ها و پی بردن به حقوق شهروندی انجام شود.


محور یاسوج به اصفهان خطرناک ترین محور کهگیلویه و بویراحمد

منوچهر سیاهپور  در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های فرماندهی پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد برای کنترل و نظارت بر جاده‌های برون‌شهری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: همکاران ما در محورهای اصلی همواره در حال نظارت هستند.

رئیس پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در برخی از محورهای پرخطر از جمله یاسوج به اصفهان این نظارت‌ها بیشتر است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات در استان به غیر استاندارد بودن برخی از جاده‌ها برمی‌گردد، اظهار کرد: در ورودی و خروجی شهرها که تصادفات بیشتری به وقوع می‌پیوندد باید جاده‌های استاندارد و چهار خطه وجود داشته باشد.

سیاهپور از برخی محورهایی که خطرساز هستند نام برد و گفت: برای مثال در محور یاسوج به اصفهان و همچنین محور یاسوج به بابامیدان و یا دهدشت به بهبهان نقاطی هستند که باید این نقاط ترمیم و نقاط حادثه‌خیز نیز برطرف شوند.

این فرمانده انتظامی از محور یاسوج به اصفهان به عنوان یکی از محورهای پرخطر استان یاد کرد و گفت: طبق آمار در مدت گذشته از سال‌جاری 37 درصد تصادفات جاده‌ای استان در این محور رخ داده که آماری بالا برای این محور در خصوص تصادفات محسوب می‌شود.

راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد

محمود باقری  در جمع خبرنگاران با اشاره به توانمندی مردم استان در حوزه صنایع دستی اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه صنایعی که با بافندگی سر و کار دارد از دیرباز استانی مولد و نام‌آشنا بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: صنایع دستی همچون گلیم و جاجیم در استان از گذشته‌ها وجود داشته که باید برای توسعه آن همه همت داشته باشیم.

این مسئول به تعداد بافندگان گلیم در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد سه هزار و 500 هنرمند گلیم‌باف در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کنند.

باقری گفت: به طور میانگین هر یک از بافندگان گلیم به صورت سالانه به میزان 48 مترمربع گلیم می‌بافند که تاکنون 171 هزار مترمربع گلیم بافته شده است.

وی از تدوین برنامه جامعی در راستای صادرات این محصول یاد کرد و گفت: در صورت توانمند کردن بافندگان خود قادر به صادرات مقدار بسیار زیادی از این محصول به بازارهای جهانی خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص به راهبردها برای صادرات بیش از پیش صنایع دستی در استان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی خوشه‌های دستباف یکی از این راه‌های مهم به شمار می‌رود.

باقری از ارائه‌ آموزش‌های لازم به هنرمندان صنایع دستی به عنوان یکی دیگر از راهبردها و راهکارهای توانمند کردن هنرمندان صنایع دستی در استان یاد کرد.

وی گفت: اما هنرمندان صنایع دستی بیش از هر چیز به تسهیلاتی نیاز دارند تا بتوانند با سرمایه کافی در مسیر تولید موفق باشند.

راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در استان از دیگر مواردی بود که برای کمک به تولید و صادرات صنایع دستی به خصوص گلیم از سوی مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به آن اشاره شد.

پیش بینی افزایش 3هزار هکتاری باغات کهگیلویه و بویراحمد

 به نقل از فارس، جعفر گوهرگانی در بازدید از برخی باغات شهر یاسوج و بررسی وضعیت باغداران اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی به وضعیت باغداران و جلوگیری از ضرر و زیان آن‌هاست.

وی با بیان اینکه تاکنون کمک‌های خوبی از سوی دولت صورت گرفته است، تصریح کرد: موضوع مهم این است که باغداران به سمت بیمه رفته و نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به همه اقداماتی که برای شکوفایی کشاورزی و باغداری در سطح استان و مناطق مختلف شکل گرفته اشاره کرد و گفت: به همین منظور در راستای ایجاد و اجرای آبیاری نوین در مناطق استان اقداماتی صورت گرفته که نسبت به گذشته کم‌نظیر است.

وی راه‌اندازی برخی از پمپاژهای آب که از 15 سال قبل کار آن‌ها راکد بود را از کارهای و اقدامات مهم جهاد کشاورزی استان برای خروج از رکود در این بخش عنوان کرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه حمایت‌های دولت برای توسعه کشاورزی این استان چشمگیر بوده است، افزود: سال آینده این وضعیت که کمک زیادی به رشد تولید و اشتغال‌زایی و افزایش صادرات می‌کند، بهتر و بیشتر خواهد بود.
 
گوهرگانی در ادامه اظهارات خود یکی از راه‌های توسعه باغات در سطح استان را توجه هر چه بیشتر به اراضی واقع شده در مناطق شیب‌دار عنوان کرد و گفت: در این زمینه باید به وضعیت آب مناطق توجه بیشتری داشته باشیم که لازمه آن توسعه آبیاری نوین است.

وی بیان کرد: به همین منظور به دنبال توسعه باغات در استان هستیم که برنامه ما افزایش 3 هزار هکتاری باغات تا سال 96 در استان است.

گوهرگانی اشتغال‌زایی در باغات را یکی از رویکردهای جهاد کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: با ایجاد هر هکتار باغ در استان اشتغال‌زایی بیش از یک نفر ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان این رقم را بدون احتساب سایر موارد دیگر از جمله کمک به ایجاد زیرساخت‌هایی مانند ایجاد زیرساخت‌های سردخانه‌ای و صنایع تبدیلی دانست و گفت: اگر در بحث صادرات ورود جدی‌تری پیدا کنیم رقم این اشتغال بیشتر خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار