نخستین مرکز نیکوکاری شهرستان تنکابن طی آئینی عصر چهارشنبه در خرم آباد این شهرستان به افتتاح شد.
کد خبر: ۱۶۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴ 20 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در این مراسم که در مسجد امام حسن عسگری (ع) قلعه گردن خرم آباد تنکابن برگزار شد ، گفت : امام خمینی (ره) تنها 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تاسی از ائمه اطهار و قرآن کریم نهاد کمیته امداد را راه اندازی کرد تا نشان دهد که کمک به نیازمندان و مستمندان از اهمیت والایی برخوردار است. 

تیمور طهماسب پور افزود : در حال حاضر 66 هزار خانوار در استان مازندران تحت پوشش این نهاد هستند که از این تعداد بیش از پنج هزار نفر از آنها یتیم ، هشت هزار و 500 نفر دانش آموز ، دو هزار نفر دانشجو و دو هزار نفر نیز بیمار صعب العلاج و زمینگیر هستند.


وی با بیان اینکه کمک به فقرا و نیازمندان از اهداف انقلاب اسلامی است ، اظهار داشت : در سال گذشته بیش از 6 هزار طرح خوداشتغالی در مازندران به بهره برداری رسید و تاکنون نیز 8 هزار و500 فارغ التحصیل تحت نظارت این نهاد به عنوان مسئولان نظام و یا کارآفرین در جامعه مشغول به کار شدند و تعدادی نیز همچنان بیکار هستند.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران ، شناسایی و جذب کمک مردم برای فقرای همان منطقه را از مهمترین اهداف راه اندازی اینگونه مراکز اعلام کرد و بیان داشت : تلاش داریم تا با کمک این مرکز نیکوکاری که سی و هشتمین مرکز در استان مازندران است و با همکاری بنیاد ارشاد راه اندازی شده ، افراد نیازمند شناسایی و با بهره گری از ظرفیت های موجود در این منطقه مشکلات آنها را برطرف نماییم.


طهماسب پور مساجد را پایگاه های موثر در انجام فعالیت های مذهبی و اجتماعی در محلات دانست و خاطرنشان کرد : تصمیم کمیته امداد برای راه اندازی شبکه های نیکوکاری در مساجد بمنظور تسهیل در ارائه خدمات به نیازمندان است.


وی تصریح کرد : متاسفانه یک هزار و 400 نوعروس تحت پوشش در مازندران که آموزش های پایدار زندگی را دیده بودند به دلیل مشکلات مالی و نداشتن جهیزیه نتوانستند ازدواج کنند که باید برای رفع مشکلات آنها تلاش شود. 


قائم مقام بنیاد ارشاد نیز در این مراسم گفت : هم اکنون در دو هزار 500 نقطه کشور مراکز نیکوکاری راه اندازی شده که حاصل پنج سال تلاش شبانه روزی اندیشمندان و صاحبنظران در این عرصه است تا بتوانند مشکلات مردم را کم کرده و در جامعه انرژی مضاعفی ایجاد کند.


سعید ستاری افزود : متاسفانه مشکلات و کاستی های موجود در جامعه جلوتر از امکانات موجود است اما تلاش می کنیم تا بتوانیم کمبود ها و کاستی های مردم نیازمند و مستمند را به حداقل برسانیم.


وی با بیان اینکه بنیاد ارشاد مجموعه ای مردمی و نهادی غیر دولتی است ، اظهار داشت : هر یک از مراکز نیکوکاری محدوده خود را پوشش می دهند و کمک هایی که در این مرکز جمع آوری می شود در حوزه استحفاظی هزینه شده و بخشی دیگر نیز به مناطق دیگر انتقال می یابد.

ستاری خاطر نشان کرد :با آغاز فعالیت این مراکز در محلات نیازمندان همان مناطق از طریق مسجد و متعمدان به آسانی شناسایی و کمک های مردمی در اختیار آنان قرار می گیرد.


نماینده مردم تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه امروزه مردم از فضایی که در دوران انقلاب و دفاع مقدس وجود داشت ، فاصله گرفته اند گفت : متاسفانه امروزه بسیاری از مردم تنها به فکر جمع کردن مال و ثروت برای خود هستند و به فکر نیازمندان و فقرا در جامعه نیستند.


شمس اله شریعت نژاد افزود : مشکلات اقتصادی موجود که بخشی مربوط به ناکارآمدی مدیریتی در کشور است و بخش دیگر مربوط به تحریم ها است منجر به افزایش تعداد فقرا در جامعه شده است.


وی بر ارتقاء سطح مدیریت در کشور تاکید کرد و اظهار داشت : وقتی 70 درصد اقتصاد کشور دولتی باشد و هیچگونه رقابتی وجود نداشته باشد ، چنین وضع بد اقتصادی دور از تصور نخواهد بود.


شریعت نژاد خاطرنشان کرد : مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور می تواند تعداد فقرا در جامعه را کاهش دهد.

در پایان این مراسم آقایان حسین خالدی ، یزدان رهبری ، یدالله لاله ، بهادر عقبایی ، حسین شعبانی و خانم انسیه سلطانی به عنوان اعضای مرکز نیکوکاری صادقیه خرمآباد تنکابن معرفی شدند.


در آیین افتتاح این مرکز مدیر کمیته امداد تنکابن ، مدیران دستگاه های اجرایی ، نیکوکاران و خیرین شهرستان تنکابن حضور داشتند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار