مدیر کل زندان های استان ایلام گفت: حمایت مطلوب از زندانیان و خانواده های آنان نیازمند مساعدت و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و مردم است.
کد خبر: ۱۶۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲ 20 January 2016
مدیر کل زندان های استان ایلام گفت: حمایت مطلوب از زندانیان و خانواده های آنان نیازمند مساعدت و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و مردم است.

به گزارش تابناک ایلام، به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان ایلام اکبر محبی در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل جدید ستاد دیه استان اظهار کرد: فرهنگ سازی برای جذب کمک های مردمی و شرکت هر چه بیشتر خیرین باید در دستور کار مسئولان ستاد دیه قرار گیرد.
وی با اشاره به مشکلات زندانیان و خانواده های آن ها و قرار گرفتن هر یک از آن ها در معرض آسیب های مختلف اجتماعی، افزود: هدف ما رفع نیازها و کمک به کسانی است که در زندان محبوس هستند و از برآورده کردن نیازهای خانواده و فرزندانشان عاجز مانده اند.
مدیر کل زندان های استان ایلام به نقش ستاد دیه در زندان زدایی اشاره کرد و یادآور شد: در سال جاری با استقرار ستاد دیه در شهرستان و کمک های خیرین و مردم، جمعی از زندانیان مستحق آزاد شدند.
محبی با تاکید بر اینکه کمتر مجموعه ای را می توان یافت که مانند این ستاد مردمی تأثیرگذار باشد، گفت: کاهش ورودی مددجویان جرائم غیرعمدی به زندان ها نیازمند برنامه ریزی هر چه بهتر و اصلاح ریشه های بروز جرائم است.
مدیر عامل سابق ستاد دیه استان ایلام نیز در این آیین گفت: امسال 70 زندانی جرائم غیر عمد و مالی که به دلیل عدم توان پرداخت دیون خود(مهریه، تصادفات غیرعمدی و دیگر جرائم مالی غیر عمد) عاجز بودند که با مساعدت ستاد دیه، همکاری بانک ها، خیرین، نیکوکاران و آورده خود، آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته اند.
عبدالحمید خدایاری نقش ستاد دیه در جامعه اسلامی را بسیار تاثیر گذار دانست و تاکید کرد: این ستاد نقش بسیار مهمی در کاهش جمعیت زندان دارد و از طرف دیگر با بازگرداندن نان آور خانواده از آسیب رسیدن به نظام خانواده وی جلوگیری می کند.
وی یادآور شد: باید به این ستاد توجه جدی کرد و از حمایت های مالی بیشتر آن را برخوردار کرد تا بتواند نقش خود را بخوبی ایفا کند.
مدیرعامل جدید ستاد دیه استان ایلام نیز در این نشست افزود: ستاد دیه در کاهش آسیب های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه نقش تأثیرگذاری دارد و از طرف دیگر این ستاد بصورت مردمی اهداف خود را انجام می دهد.
سید اسدالله موسوی گفت: از خیرین و نیکوکاران بیش از گذشته درخواست داریم به یاری ستاد دیه استان بشتابند چرا که کمک کردن به افراد گرفتار غیرعمدی قطعا نزد خداوند بودن اجر و پاداش نخواهد ماند.
در این آیین از زحمات عبدالحمید خدایاری مدیر عامل سابق ستاد دیه استان تقدیر و سید اسدالله موسوی بعنوان مدیرعامل جدید ستاد دیه استان معرفی شد./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار