فرمانده انتظامی گلستان از افزایش کشف سرقت ها و جرائم رایانه طی 9 ماه سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت یک تن و 442کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز در استان کشف و ضبط شده است.
کد خبر: ۱۶۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 20 January 2016
به گزارش صبح چهارشنبه تابناک گلستان از نیروی انتظامی گلستان سردار سید محمود میرفیضی با اشاره به افزایش چشمگیر جرائم فضای مجازی، اظهارداشت: در این مدت کارشناسان پلیس فتا استان موفق به کشف 92 درصد از جرائم رخ داده در فضای مجازی شدند.
وی به نقل از ایرنا ادامه داد: از کل پرونده های تشکیل شده در این مدت 46 درصد برداشت غیرمجاز، 34 درصد هتک حیثیت و جرائم علیه افراد و بقیه در خصوص مسائل غیرفرهنگی، غیراخلاقی و سایر جرائم بوده است. 
فرمانده انتظامی گلستان در ادامه، تجزیه و تحلیل جغرافیای جرم، به کارگیری هدفمند گشت های انتظامی، نظارت مستمر فرماندهان و همچنین اجرای طرح های کوتاه مدت را از اقدامات مهم انتظامی استان در مبارزه با سرقت دانست. 
سردارمیرفیضی گفت: در مدت تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت و در مدت گذشته از سال جاری از مجموع سرقت های به وقوع پیوسته 35 درصد سرقت مهم بوده که 78 درصد آنها کشف شده است. 
وی اضافه کرد: در این مدت با اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی و برقراری گشت های محسوس و نامحسوس در سطح استان شاهد کاهش وقوع 40 درصدی سرقت مسلحانه،100 درصدی سرقت تحت پوشش، پنج درصدی سرقت موتورسیکلت و کاهش 24 درصدی تجاوز به عنف و 100 درصدی آدم ربایی و گروگانگیری در سطح استان بوده ایم.
فرمانده انتظامی گلستان در خصوص کشف یک تن و 442 کیلوگرم انواع موادمخدر در 9 ماهه امسال دراستان نیز گفت: ریشه بسیاری از جرائم در جامعه به اعتیاد ختم می شود و باید برای ریشه کردن این پدیده تلاش شود.
وی تصریح کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی، تربیت کادر متخصص مربیان پیشگیری از اعتیاد، توزیع بسته های آموزشی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت رسانه ها از جمله برنامه های در دست اقدام انتظامی در امر پیشگیری از این پدیده شوم است. 
سردار میرفیضی در ادامه به کاهش دو درصدی وقوع تصادفات در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: برابر اعلام مرکز پزشکی قانونی میزان مرگ و میر ناشی از حوادث خودرویی در سطح استان پنج درصد و مصدومان ناشی از این سوانح چهار درصد کاهش داشته است.
وی به آمار 24 درصدی کشته شدگان حوادث خودرویی درون شهری و 76 درصدی در سوانح جاده ای استان نیز اشاره کرد و افزود: از مجموع این حوادث نزدیک به 40 درصد تصادفات درون شهری و حدود 60 درصد برون شهری بوده است.
سردار میرفیضی در ادامه با بیان اینکه قاچاق کالا ضربه بزرگی بر پیکره اقتصاد کشور است، تصریح کرد: گسترش قاچاق کالا باعث می شود تا به بسیاری از واحدهای تولیدی داخلی آسیب وارد شود و این امر باعث ضربه بر اشتغال جوانان و افزایش بیکاری شده و رابطه مستقیمی با افزایش نرخ وقوع جرم و بزه در سطح جامعه خواهد داشت. 
به گفته در راستای طرح های مبارزه با قاچاق کالا ماموران این اداره موفق شدند از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و 561 پرونده در استان کشف، دو باند قاچاق کالا را متلاشی و دو هزار و 586 نفر را هم دستگیر کنند.
وی ارزش ریالی کالاهای کشف شده گمرکی را در این مدت بیش از 61 میلیارد ریال عنوان کرد.
فرمانده انتظامی گلستان از تشکیل 45 پرونده زمین خواری به ارزش بیش از 663 میلیارد ریال نیز توسط اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی خبر داد و بر عزم جدی برای برخورد با متصرفان اراضی ملی تاکید کرد.
سردار میرفیضی اضافه کرد: پلیس گلستان با همکاری دستگاه قضائی و اداره کل منابع طبیعی در راستای حفاظت از اراضی ملی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد. 
فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به رفع تصرف یک میلیون و 42 هزار و 378 متر مربع اراضی ملی از دست زمین خواران طی این مدت، تصریح کرد: ارزش این اراضی افزون بر 663 میلیارد و 449 میلیون ریال برآورد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار