نشست ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع مشارکت های اجتماعی جوانان با حضور معاون فرهنگی وامور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان ایلام در شهرستان چرداول برگزارشد
کد خبر: ۱۶۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵ 18 January 2016
صبح امروز (دوشنبه)نشست ستادساماندهی امورجوانان با موضوع افزایش مشارکت های اجتماعی جوانان باحضور معاون فرهنگی وامور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان ایلام در سرابله برگزار شد.

به گزارش تابناک ایلام، معاون فرهنگی وامورجوانان اداره کل ورزش وجوانان استان ایلام در ابتدای این نشست در سخنانی اظهار کرد:در جلسات ساماندهی امور جوانان به موضوع افزایش مشارکت جوانان در امورات اجتماعی پرداخته خواهد شد ومنبعد در برگزاری این دست نشستها بدنبال صرف مصوبه نخواهیم بود.

محمدرضا تردست تشکیل سازمانهای مردم نهادبامحوریت جوانان رایکی از راههای افزایش مشارکتهای اجتماعی جوانان ذکر کرد وگفت:سازمانهای مردم نهاد می توانند مشارکت جوانان را در فعالیتهای اجتماعی راافزایش دهند واین اداره کل افزایش سازمانهای مردم نهاد استان با محوریت جوانان 20تا29سال را دردستور کار قرارداده است.

وی با توجه به اهمیت ونقش سازمانهای مردم نهاد در پیشرفت وترقی جامعه تصریح کرد:سازمانهای مردم نهاد درکشور های پیشرفته دارای جایگاه تعریف شده ای هستند در هرکشوری که علائم پیشرفت مشاهده شودحتما میتوان ردپایی از فعالیت سازمانهای مردم نهاد پویا وپرتوان را در آن کشور یافت.

وی به اهتمام دولت تدبیر وامید به موضوع سازمانهای مردم نهاد اشاره کرد وبیان داشت:دولت تدبیر وامیدافزایش وتقویت سازمانهای مردم نهاد را به درستی درک کرده است واین گفته رییس جمهور محترم در جمع مدیران سمن ها مبنی بر اینکه "سازمانهای مردم نهاد نه تنها می توانند دولتیار باشندبله می توانند دولت ساز باشند "می تواند گواهی روشن بر اهمیت ونقش این سازمانها در دولت یازدهم تلقی شود.

وی باتوجه  به نرخ رشد سازمانهای مردم نهاد فعال با محوریت جوانان در جامعه افزود:در سرشماری های قبلی به ازاء هر 26هزار جوان ایجاد یک سمن در حوزه جوانان برنامه ریزی شده بود این درحالیست که باید برمبنای هر 1000نفر جوان یک سازمان مردم نهاد تاسیس شود واین موضوع به صورت جدی دردستور کار وزارت ورزش وجوانان قرار دارد.

وی فعالیتهای صورت گرفته در تشکلهای غیر دولتی حوزه سازمان ورزش وجوانان  را یادآور شد وخاطر نشان کرد:بهترین وفعالترین تشکل های غیر دولتی ،سازمانهایی هستند که از سازمان ورزش وجوانان مجوز دریافت کرده اند واین تشکلها توانسته اند بخش عظیمی از فعالیتهای حوزه جوانان رابر عهده بگیرند.

وی اعتمادبه سمنها را رمز موفقیت دستگاههای دولتی درپیشبرد برنامه ها اعلام کرد وگفت:دستگاههای دولتی باید به سازمانهای مردم نهاد اعتماد داشته باشند وبا واگذاری انجام  بخشی از فعالیتهای خود به این سازمانها به پویایی ونقش آفرینی آنها کمک نمایند.

تردست در پایان با اعلام آماری از نرخ 10/2درصدی طلاق در استان ایلام خبرداد وگفت:نسبت طلاق به ازدواج در استان 10/2درصد است به این معنا که از هر 100واقعه ازدواج 10/2منجربه طلاق شده است.

در ادامه این نشست معاون فرماندار چرداول درسخنانی به آسیبهای مهم اجتماعی در حوزه جوانان  اشاره کرد واظهارکرد:اعتیاد وخشونت و طلاق سه آسیب جدی در حوزه جوانان است وبیشتر جوانان جامعه ما درمعرض این سه آسیبب مهم قراردارند

الیاس فتاحی اقدامات انجام گرفته در کاهش آسیبهای اجتماعی در شهرستان چرداول را یادآور شد وگفت:با هماهنگی وهمراهی نهادها وسازمانهای مرتبط در بحث اعتیاد در سطح شهرستان فعالیتهای خوب واثر گذاری انجام شده است که اجرای کلاسهای آگاهی دهنده ونشستهای پیشگیرانه از مهمترین اقدامات دراین راستا بوده است.

وی افزود: موضوع خشم وخشونت یکی از موضوعات مهمی است که بدلیل عدم مهارت جوانان درکنترل آن منجربه بروز خشونتها وجرمهای مرتبط به آن شده است که دراین راستا نیز باید برنامه ریزی لازم برای کنترل این آسیب مهم وجرم زا صورت بگیرد.

فتاحی درادامه به موضوع طلاق اشاره کرد وبیان داشت:موضوع افزایش طلاق درجامعه باید در راس برنامه های پیشگیرانه دستگاههای متولی قراربگیرد زیرا افراد پس از طلاق رها می شوند ومدیریت پس از طلاق در جامعه وجود ندارد واین مساله نگرانیهایی را درپی داشته است.

وی اضافه کرد: جوانان دارای استعدادهای خوب ودرخشانی هستند کافیست برای شکوفا شدن این استعدادها آنها را درمسیر درستی هدایت کرد وسازمانهای مردم نهاد می توانند مهمترین نقش را در این زمینه عهده دار شوند.

معاون فرماندارچرداول درپایان از همه دستگاههای اداری خواست در زمینه تاسیس سازمانهای مردم نهاد در حوزه جوانان وهمچنین واگذاری بخشی از فعالیت سازمانهای با همکاری وهماهنگی با مدیران رده مافوق خود درامر پویایی جوانان نقش آفرینی کنند.

درادامه این نشست تعدادی از اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان به بیان دیدگاههای خود با محوریت جوانان پرداختند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار