رئیس دانشگاه ایلام؛
محمد علی اکبری، در جریان بازدید استاندار واسط عراق از بخش های مختلف این دانشگاه و پارک علمی و فناوری ایلام، اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا یک سوم دانشجویان دانشگاه واسط عراق را بورسیه کنیم و در این خصوص هماهنگی های لازم را با وزارت علوم انجام خواهیم داد.
کد خبر: ۱۶۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 17 January 2016
رئیس دانشگاه ایلام از آمادگی کامل این دانشگاه برای بورسیه و پذیرش دانشجویان عراقی در تمامی مقاطع (کاردانی تا دکترا) خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام، محمد علی اکبری، در جریان بازدید استاندار واسط عراق از بخش های مختلف این دانشگاه و پارک علمی و فناوری ایلام، اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا یک سوم دانشجویان دانشگاه واسط عراق را بورسیه کنیم و در این خصوص هماهنگی های لازم را با وزارت علوم انجام خواهیم داد.

وی، افزود: دانشگاه ایلام برای برگزاری رقابت های ورزشی و اردوهای مشترک و همچنین با توجه به دایر بودن رشته الهیات اجرای مسابقات مشترک قرآنی بین دو استان نیز آمادگی کامل دارد.

رئیس دانشگاه ایلام، یادآور شد: دانشجویان دوره های دکترا و اساتید هر دو دانشگاه ایلام و واسط عراق در دوره های کوتاه و بلند مدت می توانند با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند.

علی اکبری با اشاره به آمادگی این دانشگاه در خصوص راه اندازی رشته ادبیات در دانشگاه واسط افزود: دو دانشگاه می توانند همایش های مشترک پژوهشی در بخش های مختلف برگزار کنند.

استاندار واسط عراق نیز در این دیدار تاکید کرد: بدون شک داشتن چنین روابطی باعث تحکیم سایر روابط میان دو استان خواهد شد و این دیدارها و گفتگوها مقدمات ایجاد رابطه و تبادل دانشجویان دو استان را بیش از پیش فراهم نمود.

استان واسط در شرق عراق و در مرز این کشور با ایران و به طور مشخص استان ایلام قرار دارد.

جمعیت ۹۱۳ هزار نفری این استان مسلمان و شیعه بوده ودر شهرهای کوت به عنوان مرکز استان، الحی، واسط و بدره ساکن هستند و زبان های عربی و کردی (فیلی یا ایلامی) و تا حدودی ترکی در استان واسط رایج است./پ

منبع: خبرگزاری شیستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار