فرماندار فامنین با بیان اینکه 20 میلیون تومان برای هر هکتار تسهیلات کم‌بهره برای کشت زعفران داده می‌شود، گفت: بستر کشت زعفران در فامنین وجود دارد.
کد خبر: ۱۶۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹ 17 January 2016

فرماندار فامنین با بیان اینکه 20 میلیون تومان برای هر هکتار تسهیلات کم‌بهره برای کشت زعفران داده می‌شود، گفت: بستر کشت زعفران در فامنین وجود دارد.

به گزارش فارس، ظاهر پورمجاهد در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه شهرستان فامنین با بیان اینکه باید دیدگاه را در مصرف آب تغییر داد چراکه سفره‎های زیرزمینی دیگر آب ندارند، اظهار کرد: امروز دیگر یک چاه 20 لیتر بر ثانیه آب نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه امسال 22 روستای فامنین با تانکر آبرسانی شد، افزود: در راستای سیاست کشوری، موضوع کشت‌های کم‎آب‎بر به خصوص گلخانه‎ها در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان فامنین با اشاره به اینکه امسال برای کشت‌های گلخانه‌ای 4 هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: کشاورزان در کشت‎هایی که استعداد وجود دارد ورود کنند.

وی با اشاره 20 میلیون تومان برای هر هکتار تسهیلات کم‌بهره برای کشت زعفران داده می‌شود، افزود: بستر کشت زعفران در شهرستان فامنین وجود دارد از گذشته نیز کشت زعفران بوده است.

پورمجاهد با تاکید بر اینکه باید به سمت آبیاری نوین و کشت گلخانه‌ای رفت، افزود: اگر فامنین به سمت کشت گلخانه‎ای و آبیاری نوین حرکت نکند سایر شهرستان‎ها از این شهرستان پیشی می‎گیرند.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های طراحی شده برای مقابله با خشکسالی توجه به کشت گلخانه‌ای است، بیان کرد: امروز کشت‎های پرآب‏‎بر مورد توجه نیست.

فرماندار فامنینبا اشاره به اینکه بیمه محصولات کشاورزی در فامنین 285 درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: میزان افزایش بیمه محصولات کشاورزی در استان 45 درصد است که در این خصوص شهرستان فامنین جایگاه بهتری دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار