استاندار کرمانشاه در چهارمین جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی گفت: تخصیص آب سامانه گرمسیری با جدیت پیگیری خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 16 January 2016
استاندار کرمانشاه در چهارمین جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی گفت: تخصیص آب سامانه گرمسیری با جدیت پیگیری خواهد شد.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، اسدالله رازانی با بیان مطلب فوق در این جلسه که با حضور معاون جدید هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و دیگر مدیران استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت منابع آبی در بخش کشاورزی افزود: تخصیص آب به طرح سامانه گرمسیری برای توسعه بخش کشاورزی منطقه ضروری است.

وی با بیان اینکه موضوع تخصیص آب سامانه گرمسیری را با معاون اول رئیس جمهور مطرح کرده‌اند خاطرنشان کرد: مقرر شده هیئتی از سوی دولت تخصیص آب سامانه گرمسیری را پیگیری کند.

رازانی اجرای طرح سامانه گرمسیری را در شکوفایی بخش کشاورزی استان مهم دانسته و بر تسهیل امور اجرای پروژه توسط دستگاههای ذی‌ربط تاکید کرد.

در ادامه خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از طرح جامع کشاورزی استان خبر داد و گفت: بخش‌هایی از این طرح جامع کشاورزی استان آماده شده است.

وی استعداد استان کرمانشاه را در مناطق گرمسیری بالا دانسته و افزود:  واگذاری اراضی ملی در قطعه دوم سامانه گرمسیری به بنگاه‌های اقتصادی ارائه شده که در دست بررسی می‌باشد.

شهبازی با اشاره به اهمیت سامانه گرمسیری در اقتصاد استان خاطرنشان کرد: هر یک از بنگاههای متقاضی فعالیت در قطعه دوم سامانه گرمسیری به طور دقیق و مشخص بررسی خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: طرح جامع کشاورزی استان می‌تواند در شکوفایی این بخش تاثیر بسزایی داشته باشد.

شهبازی با اشاره به اهمیت بالای مناطق گرمسیری در بخش کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تخصیص آب سامانه گرمسیری راه را برای اجرای طرح تسهیل می‌سازد.

در ادامه این کارگروه مقرر شده شرکت آب منطقه‌ای استان میزان نیازهای آبی بخش شرب و صنعت سامانه گرمسیری را به صورت مدون تهیه و به استانداری و دبیرخانه کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی ارائه نماید.

همچنین در این جلسه مقرر شده سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی میزان سطح اراضی ملی را شناسایی کرده و استعداد یابی منطقه‌ای انجام گیرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار