علی مجد آراء روز جمعه در حاشیه همایش پیاده روی خانوادگی در دهلران به ایرنا گفت: بر اساس سند توسعه ورزش های همگانی تا پایان سال 1404 باید 50 درصد مردم در ورزش های همگانی شرکت کنند.
کد خبر: ۱۶۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱ 16 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، رییس فدراسیون ورزش های همگانی از شرکت 21 درصدی مردم کشور در ورزش های همگانی خبرداد.
علی مجد آراء روز جمعه در حاشیه همایش پیاده روی خانوادگی در دهلران به ایرنا گفت: بر اساس سند توسعه ورزش های همگانی تا پایان سال 1404 باید 50 درصد مردم در ورزش های همگانی شرکت کنند.
وی با اشاره به ورود 10 ونیم درصد مردم کشور به ورزش های همگانی طی دو سال گذشته افزود:15 درصد مردم یک الی 2 روز در هفته ورزش می کنند.
رییس فدراسیون ورزش های همگانی از مشارکت 11درصد مردم در سه روز تا 5 روز هفته در ورزش های همگانی خبرداد و گفت:2/3 درصد مردم نیز هر روز ورزش می کنند.
مجد از برنامه ریزی برای برگزاری 820 همایش پیاده روی در کشور خبرداد و گفت:این برنامه ها بصورت مستقیم و درقالب برنامه صبح ونشاط پخش می شود.
وی توجه به فرهنگ پیاده روی را در کشور از مهم ترین اهداف این همایش ها برشمرد و افزود: علاوه بر پیاده روی هایی که به صورت سراسری در صدا وسیما پخش زنده می شود در استان ها نیز همایش هایی بصورت استانی انجام می شود.
رییس فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به حضور چشمگیر و بیش از 30 هزار نفری دهلران در این همایش گفت: مردم دهلران امروز نشاط و شادی را به سراسر کشور تسری دادند و این نشان از اهمیت مردم به سلامتی خود است.
مجد آراء از انتخاب استاندار ایلام بعنوان سفیر ورزشهای همگانی در استان خبرداد و افزود: برابر تفاهم نامه امضاء شده در این خصوص باشگاه ها و مکان هایی برای روزش بانوان، جاده های سلامت و پیاده روی در شهرستان ها دنبال می شود.
همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی درشهرستان دهلران با حضورفرماندار،امام جمعه، رئیس فدراسیون همگانی کشور، مدیر کل ورزش وجوانان استان،مدیر اداره ورزش وجوانان شهرستان دهلران،رئیس هیأت ورزش های همگانی استان وپوشش زنده شبکه سه سیما وشبکه استانی برگزار شد.
همایش با حضور بیش از سی هزار نفر و به مسافت 6کیلومتربا حضور چشمگیر مردم مرزدار دهلران برگزار شد.
در پایان نیز به تعدادی از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد اما و جایزه ویژه این همایش نیز یک دستگاه خودروی سواری پراید بود که توسط فرمانداری برای این همایش فراهم شده بود./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار