معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهردار همدان با اشاره به اینکه فعالیت اماکن استیجاری غیرمجاز به گردشگری همدان آسیب می‌‏زند، گفت: اماکن استیجاری غیرمجاز همدان از طریق بنگاه‎های املاک ساماندهی شوند.
کد خبر: ۱۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳ 25 March 2015

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهردار همدان با اشاره به اینکه فعالیت اماکن استیجاری غیرمجاز به گردشگری همدان آسیب می‌‏زند، گفت: اماکن استیجاری غیرمجاز همدان از طریق بنگاههای املاک ساماندهی شوند.

به گزارش تسنیم؛ محمدرضا بیاناتی  اظهار داشت: در سالهای اخیر شاهد گسترش فعالیت اماکن استیجاری غیرمجاز یا همان کارتن به دست‎‌ها در کشور و به تبع آن در استان همدان هستیم.

 وی با اشاره به اینکه گردشگری یکی از صنعتهای دنیا برای درآمدزایی پایدار محسوب می‌‏شود، افزود: برای رسیدن به درآمد پایدار  در حوزه گردشگری باید برنامهریزی درستی برای ایجاد و بهره‏‌برداری از زیرساختهای این حوزه صورت گیرد.

بیاناتی با اعلام اینکه پدیده اماکن استیجاری غیرمجاز به نوعی فرصت و تهدید محسوب می‌‏شود، گفت: با توحه به اینکه ظرفیت هتلها، هتل‌آپارتمان‌ها و مسافرخانههای همدان پاسخگوی اسکان مسافران در ایام پیک نیست باید به دنبال تعریف ظرفیت برای اقامت مسافران باشیم.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر نمی‌‏توان شهر را پر از هتلهای چند ستاره کرد چراکه تمامی مسافران توان اقامت در هتلها را ندارند، پس باید ظرفیت اقامتی با هزینههای متفاوت برای مسافران در استان ایجاد شود تا در صورت تمایل با توحه به درآمد خود انتخاب کنند.

معاون شهردار همدان تصریح کرد: ساماندهی اماکن استیجاری غیرمجاز کمک بسیاری به افزایش ظرفیت اقامتی استان همدان در ایام پیک گردشگری کرده و سبب میشود تا مردم گزینه‌های متنوعی از نظر امکانات و هزینه برای اقامت پیش رو داشته باشند.

وی با اعلام اینکه در سال‌های گذشته طرح‌های مختلفی برای ساماندهی اماکن استیجاری غیرمجاز ارائه شده است، بیان کرد: متاسفانه تاکنون این طرح که برخی از آنها نیز توسط بخش خصوصی اجرایی شده نتیجه کامل و مثبتی به همراه نداشته است.

بیاناتی تصریح کرد: براساس تجربه سایر استان‌های کشور میتوان این اماکن استیجاری غیرمجاز را از طریق بنگاه‌های املاک ساماندهی کرد که تا حدودی بهترین روش برای ساماندهی محسوب میشود.

وی اظهار داشت: براساس قانون برای اجاره یک واحد مسکونی حتی برای یک روز نیز باید قراردادی به امضا برسد که این روند میتواند در بنگاه‌های املاک سپری شده و روند اجاره اماکن استیجاری به مسافران نیز قانونی شود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهردار همدان تاکید کرد: بنگاههای املاک هر منطقه آشنایی کامل با اماکن استیجاری داشته و حتی در نرخ‌گذاری نیز میتوانند به صورت کارشناسی وارد عمل شوند.

بیاناتی با بیان اینکه این طرح در کارگروه گردشگری استان همدان مطرح شده است، عنوان کرد: امیدواریم به گونه‌ای در این زمینه تصمیم‌گیری شود که هر چه سریعتر شاهد ساماندهی این اماکن استیجاری در شهر همدان باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار