مدیر کل دادگستری استان لرستان
مدیر کل دادگستری استان لرستان گفت: ناهنجاری اجتماعی مثل سرقت ،دعوا ،ضرب وجرح ،نزاع ،عصبانیت واختلاف خانوادگی ریشه های دیگری دارد.
کد خبر: ۱۶۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 13 January 2016


به گزارش خبر گزاری تابناک ازپلدخترلرستان ، مدیر کل دادگستری استان لرستان گفت :در بحث امنیت انتخابات با هیچ کسی تعارف نداریم .

وی که صبح روز سه شنبه 22 دی ماه به همره یک هیئت از معاونان خوددر نشست شورای اداری شهرستان پلدختر حضور داشت عنوان کرد: دینداری وعبادت در کاهش جرم تاثیر گذار است اما این تاثیر اندازه ایی داردوتهدیدها ،آرزو ها، مطامع دنیوی مقاومت انسان را در برابر اعتقادات خودش ضعیف می کند.


برای کاهش جرم باید معضل بیکاری واقتصاد حل شود

جعفر بدری با بیان اینکه آمار پرونده هادر کشورما در حال افزایش است بیان کرد: 13 میلیون پرونده در سال وارد دستگاه قضا یی می شودکه 200 هزار پرونده در سال متعلق به لرستان است .

وی با بیان اینکه دلیل تشکیل این همه پرونده باید ریشه یابی شود، اشاره کرد: اینکه بگوییم که برخوردها بازدارنده نیست تصوری عوامانه است واین تصورهم که ما انتظار داشته باشیم جرمی اتفاق بیافتد وبا زندان واعدام مهارش بکنیم تصور غلطی است.

بدری با اشاره به اینکه بحث امنیت با ناهنجاری تفاوت داردگفت: ناهنجاری اجتماعی مثل سرقت ،دعوا ،ضرب وجرح ،نزاع ،عصبانیت واختلاف خانوادگی ریشه های دیگری دارد.

وی با اشاره به مشکل افزایش آمار طلاق گفت: در عصر جهانی شدن به سر می بریم وزنان دیگر نمی توانند در خانه بمانند الان 60 درصد دانشگاهیان ما زنان هستند لذا توقعاتشان بالا است وبا کوچکترین اختلافی زندگی خانواده ها به طلاق منتهی می شود .

جعفر بدری با بیان اینکه در بحث مواد مخدر شدیدترین مجازات ها را وضع کردیم اظهار کرد: نمی توان گفت چون مجازات ها بازدارنده نیست آمارجرم بالا رفته است .

بدری ضمن اشاره به اینکه آمار زندانی ها در حال افزایش است وسه برابر زندانها ما زندانی داریم گفت: مجازاتها شدید است وبرخوردها سخت است ولی از طرف دیگرمشکل بیکاری وفقر اقتصادی ومسائل فرهنگی هم باید حل شود.

وی ادامه داد: فقر اقتصادی وناامیدی از آینده در جوانان تحصیل کرده خانواده هارا آزار می دهد ودولت نمی تواند این همه استخدام کند لذا باید به فکر اشتغال زایی بوسیله صنعت بود.

بدری با بیان اینکه اگر بیکاری ریشه کن نشودو اقتصاد خانواده ها وروستاها سامان دهی نگردد جرم کاهش پیدا نمی کند گفت: این مشکلات جرم خیزوخانواده ها را تهدید ومتلاشی می کند.

مدیر کل دادگستری با بیان اینکه یک وظیفه ایی دستگاه قضایی دارد ویک وظیفه ایی هم دستگاه های دیگر دارندخاطر نشان کرد: کار فرهنگی یک جهاد است وتهاجم فرهنگی از ناحیه شبکه های اجتماعی جوانان را تهدید می کند.

در بحث امنیت کشور،کارنامه درخشانی داشته ایم

مدیر کل دادگستری لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در بحث امنیت کشور جمهوری اسلامی کارنامه درخشانی داشته است ابراز کرد: بالاترین درجه امنیت در کشورهای منطقه با این همه بحران که این کشورها دارند، متعلق به ایران است.

بدری افزود:یک جهت تلاش مامورین امنیتی وقضایی بوده ویک جهت دیگراعتقادات مردم ما وتلاش وروشنگری ائمه جمعه در ایجاد وحدت بین مردم است که باعث شده مردم به کشور خودشان تعهد داشته باشند وجذب گروه های افراطی نشوند.

وی با ستایش ازاعتقادات شیعه گفت: افتخار مذهب شیعه این است که در هر زمانی رهبر داشته است.

جعفربدری با اشاره به بحران در منطقه وکشورهای عربی وخصوصاً عربستان گفت: این کشورها معنای دموکراسی وآزادی وانتقاد را نمی دانند ویک قبیله صد سال است که حاکمند ومردم در کشورهای عربی از حاکمانشان عقده دارند.

وی افزود: چون حاکمان این کشورها به مردم اختیاری نمی دهندوحتی زنان حق رای ندارند وفضای این کشورها دیکتاتوری است وانتقاد جایی ندارد.

مدیر کل دادگستری لرستان ادامه داد: اما در کشور ما دموکراسی وامنیت وجود دارد وانتخابات برگزار می شودو ما باید قدر امنیت خود را بدانیم.

در امر امنیت انتخابات با هیچکس تعارف نداریم

مدیر کل دادگستری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما درانتخابات آتی دو هدف داریم یکی بالا بودن مشارکت مردمی به گونه ایی که دنیا وکشورهای منطقه ببیند واحساس کنند که مردم پشتیبان نظام سیاسی شان هستند ودومی بحث امنیت مردم است.

وی افزود: دردوره قبل خطر هارا شناسایی کردیم جاهایی که لازم بود برخورد کردیم ،تخلفات را جمع آوری کردیم وبه هیئت نظارت دادیم وبرای بعضی از متخلفین هم پرونده تشکیل دادیم.

جعفربدری با بیان اینکه برخی از نامزدهارا در دادگاه ها را محکوم کردیم اشاره کرد: حتی یکی از نمایندگان فعلی استان که تخلف انتخاباتی داشت را محاکمه وبرایش حکم صادر کردیم.

مدیر کل دادگستری لرستان تاکید کرد: دربحث امنیت انتخابات با هیچ نهادی وشخصی تعارف وملاحظه کاری نداریم وبه دادستانها هم تاکید کرده ایم که در بحث امنیت انتخابات ملاحظه هیچ شخصی را نکنند.

بدری با بیان اینکه سازوکارنظارت در انتخابات مجلس به گونه ایی در قانون طراحی شده است که اجازه تخلف به هیچکس را نمی دهد گفت: اینکه الان بعضی از نامزدهای نمایندگی مجلس شروع به تخریب نهادهای نظارتی واجرایی ومسئولین محلی کنند نشانه عدم اعتقاد به قانون اساسی وعدم التزام به مجلس شورای اسلامی است.

مدیر کل دادگستری لرستان افزود: کسی که خودش الان قانون را زیر سوال می برد نمی تواند برود قانون وضع کند.

جعفربدری خاطر نشان کرد: به جز دو دستگاه نهاد اجرایی ونهاد نظارتی که در انتخابات دخالت دارنددیگر هیچکس حق دخالت ندارد.

وی با بیان اینکه همکاری خوبی بین دستگاه های اجرایی ودادستانها وهییت نظارتی وجود دارد افزود: ترکیب هیئت های اجرایی مشخص شدوما فقط دردو شهرمشکل داشتیم که این دوشهر با رایزنی و واسطه شدن ائمه جمعه مشکلشان برطرف شد.

بدری ادامه داد: ما در ترکیب هیئت های اجرایی ونظارتی حوزه های انتخابیه هیچ مشکلی نمی بینیم .

بدری سخنان برخی از افرادمبنی بر اینکه ترکیب هیئت اجرایی یا هیئت نظارت به نفع فلان نماینده است را حرفهای بی خود ی دانست وگفت :لیست ترکیب هیئت اجرایی را فرستادند وبا ارزیابی هیئت نظارت ودادستان یک ترکیب معقولی برای هیئات اجرایی ونظارت در انتخابات در شهرستانها تشکیل شد.

مدیر کل دادگستری استان لرستان گفت: توقع وانتظار ما از دستگاه های اجرایی این است که از موقعیت اداری وامکانات اداری در رابطه با انتخابات سوءاستفاده نشودکه این جرم است ومجازات دارد.

وی روند انتخابات را روند آرام ومطلوبی توصیف کرد وعنوان کرد: درپلدختر ومعمولان در دور قبل مشکلاتی بود و ما نامزدها را آوردیم ودر جلسه پیشگیری صحبت کردیم ولی در معمولان یک درگیری مختصری بوجودآمد.

بدری تاکید کرد: اجازه نمی دهیم که نامزدها برای رسیدن به کرسی نمایندگی مردم را تحریک کرده وبا احساساتشان بازی کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه نماینده قانون گذاری است نه ایجاد شغل خاطر نشان کرد: اینکه برخی برای ترغیب وفریب افکار مردم بیایند به دروغ چیزهایی بگویند که جزء اختیارات آنها ودولت وحتی رییس جمهور هم نیست نشان دهنده این است که از وظیفه نمایندگی آگاهی ندارند.

جعفربدری اشاره کرد: همه وظیفه داریم وظایف نمایندگی را برای مردم روشنگری کنیم.

پاسخ به درخواست امام جمعه معمولان

مدیر کل دادگستری لرستان در رابطه با درخواست امام جمعه معمولان مبنی بر افزایش تعدد قضات در دادگستری این شهر گفت: با همکاری مردم معمولان ساختمان خوبی ساخته شدویک قاضی خوب نیز فعال است.

وی افزود : الان بزرگترین بخش رومشگان با جمعیتی 1/5 برابر معمولان دارد با یک قاضی اداره می شود وقاضی در برخی از بخشها مانند کوهنانی وچغلوندی سه روز می رود.

بدری اشاره کرد: در زاغه وشور آباد الیگودرز نیز زمین وساختمان مصوب وتهیه شده است.

شورای حل اختلاف فعالتر شود.

مدیر کل دادگستری لرستان با بیان اینکه شوراهای اختلاف در پلدختر عملکرد موفقی داشته است گفت: شورای حل اختلاف در پلدختریکی از موفق ترین شوراها در لرستان است وبا وجود کمبود قاضی مسئولین قضایی شهرستان پلدختر به خوبی عمل کرده اند.

بدری همچنین به کمبود فضای دادگستری پلدختر اشاره کرد وگفت: در سفرسال گذشته رییس قوه قضاییه به لرستان اعتبار خوبی نزدیک 30 میلیارد برای توسعه دادگستری تخصیص داده شد که ازفرماندار ورییس دادگستری شهرستان وامام جمعه می خواهیم همکاری نمایند چون اگر پول را نتوانیسم برای تخصیص زمین وساختمان جذب کنیم می رود در جایی دیگر هزینه می شود.

خبرنگار: رضا جودکی نژاد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار