مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: بیش از شش هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی این استان با ارسال اثر در برنامه های جشنواره هفته قرآن و عترت شرکت کرده اند.
کد خبر: ۱۶۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱ 13 January 2016
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: بیش از شش هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی این استان با ارسال اثر در برنامه های جشنواره هفته قرآن و عترت شرکت کرده اند.

به گزارش تابناک ایلام؛ علی محمد نیاکان روز چهارشنبه  اظهار کرد: انشای نماز یکی از بخش های جانبی برنامه های هفته قرآن و عترت است که با استقبال مطلوب دانش آموزان مواجه شده است.
وی با بیان اینکه در بین این آثار در داوری اولیه توسط آموزش و پرورش سه هزار انشای دانش آموزان انتخاب شد، افزود: آثار منتخب به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
نیاکان مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در بخش های شعر و ادبیات، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، پایان نامه و مقالات، آواها و نغمه های قرآنی 650 اثر اعلام کرد و یادآور شد: 80 فعال قرآنی نیز در این برنامه ها حضور دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تاکید کرد: این هفته همزمان با هشت استان کشور پنجم تا 10 بهمن ماه در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز این استان برگزار خواهد شد. 
وی با بیان اینکه فراخوان این برنامه قرآنی از سه ماه گذشته اعلام شده است، گفت: برنامه های هفته قرآن و عترت در دو بخش رقابتی و جشنواره ها و نمایشگاهی و فعالیت های جنبی برگزار خواهد شد. 
وی بخش رقابتی را شامل مسابقه های قرآنی (حفظ 10 و 20جزء قرآن، قرائت، ترتیل، اذان و تواشیح) و آثار مکتوب این بخش را نیز کتاب، پایان نامه، مقالات، فضای مجازی و مسابقه انشا نویسی ویژه دانش آموزان و بخش جشنواره ها را شامل شعر و ادبیات قرآنی، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، فیلم کوتاه و هنرهای نمایشی اعلام کرد. 
نیاکان خاطر نشان کرد: بخش نمایشگاهی و جانبی نیز شامل نمایشگاه دستاوردها و تولیدات قرآنی و برگزاری کارگاه های نقاشی، محافل انس با قرآن، شب شعر و نشست های علمی و کارگاه های آموزشی است. 
وی آخرین مهلت ارسال آثار در بخش های مختلف جشنواره قرآن و عترت را 25 دی ماه اعلام کرد و افزود: مخاطبان این جشنواره عموم مردم، فرهنگیان، دانشجویان، اساتید، طلاب، کارکنان دستگاه های اجرایی هستند. 
به گفته وی، در آیین اختتامیه این جشنواره از 91 برگزیده بخش های مختلف این جشنواره و پیشکسوتان حوزه قرآنی تجلیل خواهد شد. 
نیاکان اضافه کرد: این برنامه با حمایت مالی بانک قوامین و مشارکت دستگاه های اجرایی نظیر میراث فرهنگی، اوقاف، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری،بسیج هنرمندان و انجمن های فرهنگی، هنری برگزار می شود. 
وی ترویج و تبلیغ قرآن، معرفی دستاوردها و توانمندی های علوم قرآنی در استان، ارتقا سطح کیفی و کمی فعالیت های قرآن و عترت و ایجاد ارتباط با سایر حوزه های استانی فعال با موضوع قرآن را از اهداف برگزاری نخستین هفته قرآن و عترت در این استان برشمرد. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: رسانه هایی که بصورت ویژه اخبار هفته قرآن و عترت استان را پوشش دهند نیز در این جشنواره مورد تجلیل قرار خواهند گرفت. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار