نماینده مردم ایلام در مجلس:
نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، سیروان، چرداول و ملکشاهی در مجلس گفت: سالانه 2 میلیارد دلار کالا از مرز مهران صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۶۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ 12 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، سیروان، چرداول و ملکشاهی در مجلس گفت: سالانه 2 میلیارد دلار کالا از مرز مهران صادر می‌شود.

عمران علی‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: از مسئولان امر در حوزه سازمان مناطق آزاد و پیگیری‌های مدیران ارشد استان ایلام و وزرای دولت به واسطه پیگیری منطقه آزاد مهران تشکر می‌کنم.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، سیروان، چرداول و ملکشاهی در مجلس با بیان اینکه هفت وزیر در این رابطه همکاری تنگاتنگی داشتند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد، ادامه داد: افراد ذکر شده تمام توان و تلاش خود را به کار گرفتند تا منطقه آزاد در دولت به تصویب برسد و مشکلی در این راستا وجود نداشته باشد اما با ورود این موضوع به مجلس همزمان با مناطق آزاد اردبیل، بوشهر و سیستان و بلوچستان طرح شد.

وی با تاکید بر اینکه بنابراین در جلساتی که در کمسیون مربوطه داشتیم موضوع ایلام به نتیجه رسید و اردبیل و ایلام مشکلی برای تصویب در صحن علمی نداشتند، تصریح کرد: سالانه 2 میلیارد دلار از مرز مهران کالا به عراق صادر می‌شود و این مهم‌ترین مزیت مهران برای تصویب این منطقه بود که در دستور کار قرار گرفت.

علی‌محمدی گفت: در صورتی‌ که مرزهای دیگر چنین ظرفیتی نداشتند و در بین مناطقی که با ایلام برای اخذ مجوز منطقه آزاد به مجلس ورود یافتند، چنین ویژگی یعنی صادرات کالا وجود نداشت.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که توکلی نماینده مردم تهران در مجلس ایراد قانونی گرفت و پیگیر ماجرا شد این بود که این نوع مجوزها هزینه‌های زیادی بر دوش دولت می‌گذارد و برخی از دفاعیات وی قانونی بود اما واقعیت امر این است که در مهران سالانه 2 میلیارد دلار صادرات کالا وجود دارد که در هیچ یک از دیگر مناطق متقاضی این مهم وجود ندارد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: البته اردبیل هم مانند مهران این خصوصیات را داشت که با ایرادی که توکلی نماینده مجلس از این موضوع گرفت از دستور کار خارج شد و دوباره به کمیسیون بازگشت. در کمیسیون نیز 37 منطقه دیگر به آن اضافه شد و این در واقع یک کم‌لطفی دیگری بر سر منطقه آزاد مهران بود که پدید آمد.

علی‌محمدی تصریح کرد: با این وجود باز این مصوبه به صحن مجلس آمد و با دفاعیات صورت گرفته رای لازم را آورد اما به خاطر سهل‌انگاری پیش آمده رای‌گیری نصف به علاوه یک به اشتباه پذیرفته نشد./پ


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار