امام جمعه ایلام گفت:
حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها و مراتع این استان نیازمند فرهنگسازی و مشارکت مردم است حفاظت و حراست از منابع طبیعی ضرورتی اجتناب ناپذیر و یک وظیفه دینی و اسلامی است.
کد خبر: ۱۶۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲ 12 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: پیشگیری از خشکیدگی جنگل ها و جلوگیری از تخریب عرصه های طبیعی به عنوان اقدام ضروری ، مطالبه جدی مردم این استان است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و مسوولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه ادارات کل منابع طبیعی در منطقه 2 کشور اظهار کرد: حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها و مراتع این استان نیازمند فرهنگسازی و مشارکت مردم است حفاظت و حراست از منابع طبیعی ضرورتی اجتناب ناپذیر و یک وظیفه دینی و اسلامی است.
وی افزود: حیات و زندگی مردم در پرتو حفظ و حراست از این سرمایه های عظیم ملی است که خداوند به انسان ها ارزانی داشته است تا عامل حیات آنها باشد.
امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر حفاظت و حراست از این سرمایه های عظیم و خدادادی مهم و ضروری است، یادآور شد: بیشترین مساحت این استان را جنگل و مرتع تشکیل داده و به عنوان نگین زاگرس در میان سایر استان های زاگرس نشین بیشترین سهم را از عرصه های طبیعی دارد.
حجت الاسلام لطفی ادامه داد: آتش سوزی در مناطق مرتعی و جنگلی استان از معضلاتی است که هر سال بیشتر روی می دهد به نحوی که تابستان گذشته سطح زیادی از عرصه ها را دربر گرفت.
وی تاکید کرد: باید ازهمین الان برنامه ریزی های لازم برای مقابله و پیشگیری با این معضل انجام شود چرا که قطعا در فصل تابستان ممکن است این حوادث دوباره اتفاق افتد.
لطفی افزود: آنچه از دولت انتظار می رود توجه جدی و ویژه به این مناطق است، بارندگی های بی سابقه ماه های گذشته می تواند در جلوگیری از خشکسالی درختان و مراتع می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تقدیر از کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ایام آتش سوزی افزود: کارکنان پرتلاش این اداره کل با مدیریت جهادی توانستند مناطق مختلف آتش سوزی را مهار کنند اما به علت فقدان امکانات لازم نتوانستند آتش را در اسرع وقت خاموش کنند.
لطفی تاکید کرد: استفاده از بالگرد برای فرونشاندن اتش در جنگل ها سخت گذر استان از مواری است که برای خاموش کردن آتش سوزی های مراتع و جنگل های مناطق مختلف ایلام ضروری بوده و خلا ان در اتش سوزی عرصه های سخت گذر مشهود است.
وی با اشاره به اینکه اکثریت مردم در حفظ و حراست از جنگل ها و مراتع نقش خود را بخوبی ایفا کرده اند، گفت: حفاظت از منابع طبیعی نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت دادن مردم و کار رسانه ای است، باید مردم را تشویق به کاشت نهال و توسعه درختکاری کرد./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار