مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: به رغم مصوب شدن 24 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد تاکنون از این رقم 9 میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۶۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵ 11 January 2016

بهروز زلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: کمیته امداد با هدف ایجاد فرصت‌های اشتغال و توانمند‌سازی خانواده‌های تحت حمایت ارائه خدمات متنوع را برای 31 هزار خانوار و بیش از 62 هزار نفر مددجوی کمیته امداد مورد توجه و دقت نظر قرار داده است.

وی تنوع حمایت‌های کمیته امداد را به عنوان یک نهاد حمایتی یادآور شد و افزود: ایجاد بسترهای اشتغال و فراهم کردن زمینه‌های اشتغال مولد از رویکردهای کمیته امداد است که تلاش جدی بر این است تا اهداف مورد نظر در این زمینه تحقق پیدا کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل ادامه داد: کمیته امداد تاکنون زمینه اشتغال 36 هزار و 500 نفر از متقاضیان را با اشتغال مولد و پایدار فراهم کرده تا زمینه و حرکت واقع‌بینانه در این بخش با تثبیت اشتغال و درآمدزایی فراهم آید.

زلالی تصریح کرد: البته برای رسیدن به این اهداف ما آموزش و ارائه مهارت به متقاضیان را به همراه تامین سرمایه‌های اولیه مددجویان مورد توجه قرار دادیم به طوری که آموزش‌های رایگان از سوی فنی و حرفه‌ای و از طریق کارگاه‌های آموزشی کمیته امداد مستقر در کانون‌های فرهنگی و آموزشی ارائه می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه ما مطابق با خواست خانواده‌ها تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت طویل‌المدت را در اولویت قرار دادیم، گفت: در کنار این امر بازدیدهای مستمر ماهانه از فرصت‌های اشتغال فراهم شده و رفع موانع احتمالی رویکرد دیگری است که کمیته امداد آن را مدنظر قرار داده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اعتبار امسال کمیته امسال را از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها برای پرداخت به متقاضیان اشتغال در این نهاد حمایتی 24 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: با گذشت 10 ماه از سال تنها 9 میلیارد تومان این مبلغ با همکاری بانک‌ها پرداخت شده است.

زلالی بیان کرد:‌ قرار است 14 تا 15 میلیارد تومان مابقی نیز ظرف 2.5 ماه آینده پرداخت شود تا خانواده‌های تحت پوشش این نهاد از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی افزود: از این تسهیلات برای 950 نفر فرصت شغلی ایجاد شده تا در شرایط رکود اقتصادی جامعه و هم‌راستا با سیاست اقتصاد مقاومتی اشتغال و درآمدزایی برای مددجویان فراهم آید.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ادامه داد: ما کمترین انحراف را در پرداخت تسهیلات اشتغالزا در نهاد کمیته امداد شاهد هستیم به طوری که تا 99 درصد تسهیلات پرداختی در مسیر واقعی و تعیین شده به کار گرفته شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار