کد خبر: ۱۶۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱ 11 January 2016


مدیرکل محیط زیست استا ن البرز ازحرکت روبه جلو برای اجرای طرح جامع خطرپذیری دراین استان خبرداد و گفت که استان البرز با چالش های محیط زیستی مواجه است.

حسین محمدی روز یکشنبه در نشست کارگروه طرح جامع خطرپذیری استان البرز، افزود: درخصوص بحث طرح جامع خطرپذیری نسبت به دستگاه های دیگر وضعیت بهتری داریم و شرح خدمات را باهمکاری پردیس کشاورزی و منابع طبیعی آماده کرده ایم.

محمدی افزود: این کارشروع شده اما هنوز منابع لازم برای اجرای این طرح تامین نشده که مدیرکل بحران البرز قول دادند که این منابع را طریق سازمان مدیریت بحران کشور تامین کنند که اگر تامین شود ما با همکاری دستگاه های عضو کارگروه شهریورماه سال آینده طرح جامع خطرپذیری درحوزه محیط زیست را به استانداری ارائه خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: دراستان البرز درخصوص تراکم جمعیت با چالش های محیط زیست روبرو هستیم و یکی ازاولویت های استان این موضوع است که باید به طور جدی پیگیری شود.

محمدی درخصوص فعالیت معدن درمحدوده شهری باغستان کرج، گفت: این معدن در سال 86مجوز فعالیت گرفته است.

وی افزود: درگذشته ضوابطی بهره برداری از معادن داشتیم که در دولت گذشته این ضوابط تقریبا اصلاح شد که درخارج قوانین چهارگانه سازمان صنعت ومعدن الزامی به استعلام ازمحیط زیست ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قوانین ومقررات که به حریم شهرها حاکم است، ایجاد تاسیسات وبنای معدن ممنوع است و کسانی که متولی حریم شهر هستند، از فعالیت این معدن جلوگیری نمی کنند.

وی تصریح کرد: گزارشی ازتخریب و آلودگی محیط زیستی که این معدن فراهم کرده آماده کردیم و به دادستانی ارائه شد و حدود 2 روز معدن تعطیل بود، ولی ازسوی شعبه رسیدگی کننده مجدد فک پلمپ شد.

وی افزود: اکنون دنبال آن هستیم که بتوانیم ازفعالیت این معدن جلوگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار