مدیرکل ثبت احوال استان همدان از افزایش ۶/۹ دهم درصدی ولادت در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 11 January 2016

مدیرکل ثبت احوال استان همدان از افزایش ۶/۹ دهم درصدی ولادت در استان همدان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ عبدالله مقصودی فر با اشاره به اینکه در ۹ ماهه نخست امسال تعداد ۲۶ هزار و ۸۲۸ واقعه ولادت در استان همدان به ثبت رسیده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال با ۲۵ هزار و ۸۶ مورد ۹/۶درصد افزایش ‌داشته است.

وی افزود: از مجموع ولادت ثبت‌شده ۱۳ هزار و ۸۱۹ نفر پسر هستند که ۵۱ و نیم درصد ولادت‌ها را به خود اختصاص داده است.

مقصودی فر با اشاره ولادت ۱۳ هزار و ۹ دختر در ۹ ماه نخست امسال در استان همدان اظهار داشت: تعداد ولادت‌های دختران در استان همدان ۴۵ و هشت‌دهم درصد مجموع ولادت‌ها در این مدت بوده است.

وی بابیان اینکه درمجموع به ازا هر۱۰۶ پسر ۱۰۰ دختر متولدشده است، ادامه داد: از مجموع ولادت‌های ثبت‌شده تعداد ۱۷ هزار و ۲۴۳ مورد شهری و ۹ هزار و ۵۸۵ مورد نیز روستایی بوده است.

مقصودی فر بابیان این مطلب که در هر شبانه‌روز ۹۷ نوزاد متولدشده است که ۹۹.۷ درصد از ولادت‌های به استناد گواهی ولادت بیمارستان به ثبت رسیده است، گفت: بیشترین ولادت مربوط به گروه سنی مادران ۲۹-۲۵ سال بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۹ و هفت‌دهم درصد از ولادت‌های ثبت‌شده در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده‌اند، گفت: بیشترین درصد ثبت ولادت در مهلت قانونی مربوط به شهرستان‌های ملایر، رزن، کبودرآهنگ و اسدآباد با ۹۹ و هشت‌دهم درصد و کمترین آن متعلق به شهرستان بهار با ۹۹ و نیم درصد است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان همدان بابیان اینکه ۴۳۶ مورد معادل یک و شش‌دهم درصد از ولادت‌های ثبت‌شده مربوط به نوزادان دوقلو بوده است، گفت: همچنین در این مدت تعداد ۲۱ مورد سه‌قلو زایی گزارش‌شده است.

وی نرخ خام ولادت را ۱۹.۵ در هزار عنوان کرد و گفت: بیشترین نرخ ثبت ولادت مربوط به شهرستان کبودرآهنگ با نرخ ۲۰ و هشت‌دهم در هزار و کمترین آن مربوط به شهرستان تویسرکان با رقم ۱۶ و هشت‌دهم در هزار بوده است.

امسال ۷ هزارو۶۲۴ واقعه فوت به ثبت رسیده است

عبدالله مقصودی فر گفت: در ۹ ماه نخست امسال تعداد ۷ هزار و ۶۲۴ واقعه فوت به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع فوت‌های ثبت‌شده در این مدت ۴ هزار و ۴۶۱ نفر مرد و ۳ هزار و ۱۶۳ نفر زن بوده‌اند، گفت: از تعداد کل فوت‌های ثبت‌شده تعداد ۴ هزار و ۸۲۸ مورد شهری و ۲ هزار و ۷۹۶ مورد روستایی بوده است.

مقصودی فر عنوان کرد: به‌طور متوسط در هر شبانه‌روز ۲۸ مورد فوت به ثبت رسیده است که بیشترین علت فوت مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی با تعداد دو هزار و ۳۳۹ مورد از مجموع فوت ثبت‌شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان همدان تصریح کرد: بیشترین فوت در گروه سنی ۷۵ سال و بالاتر با تعداد ۳ هزار و ۳۵۹ مورد به ثبت رسیده است.

مقصودی فر بابیان اینکه ۹۹ و یک‌دهم درصد از فوت‌ها در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده است، گفت: بیشترین درصد ثبت فوت در مهلت قانونی مربوط به شهرستان کبودرآهنگ با ۱۰۰ درصد و کمترین آن متعلق به شهرستان بهار با ۹۶ و ۴ دهم درصد است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار