مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: تفاهم‌نامه همکاری در راستای توانمندسازی زنان بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان منعقد شد.
کد خبر: ۱۶۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 11 January 2016

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: تفاهم‌نامه همکاری در راستای توانمندسازی زنان بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان منعقد شد.

به گزارش مهر، علیرضا مهرابی در جمع خبرنگاران گفت: این تفاهم‌نامه همکاری با محوریت آموزش مهارت کارآفرینی موردنیاز بازار کار برای زنان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان، حاشیه شهرها، روستاها و مناطق محروم منعقدشده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: این تفاهم‌نامه با استانداردهای مهارت‌آموزی تدوین‌شده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و باهدف افزایش توانمندی‌های حرفه‌ای برای ورود به بازار کار در قالب برگزاری دوره‌های مهارتی آموزش بازار محور منعقدشده است.

مهرابی در خصوص تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: شناسایی مناطق موردنظر تفاهم‌نامه در استان برای آموزش و توانمندی سازی زنان گروه‌های هدف با استفاده از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و کارآفرینان بخش خصوصی ازجمله این تعهدات است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: تاکنون شناسایی ۱۰ محل در استان صورت گرفته که ۵ محل فعالیت خود را در امر آموزش تولید و اشتغال زنان آغاز کرده‌اند.

مهرابی معرفی حرفه و کارگاه‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان برای استفاده زنان بی‌سرپرست و در معرض آسیب‌های اجتماعی را از دیگر محورها عنوان کرد و گفت: تعیین رشته‌های آموزشی و برگزاری دوره‌های آموزشی بر اساس ظرفیت استان و بازار کار در رشته‌هایی که شرایط اشتغال دارد نیز در تفاهم‌نامه مدنظر است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان اضافه کرد: علاوه بر همکاری‌های دوطرفه در اجرای دوره‌های آموزشی، برگزاری آزمون پایان دوره و صدور گواهینامه برای قبول‌شدگان نیز از تعهدات این اداره کل است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این تفاهم‌نامه و برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی گام مؤثری در راستای آموزش مهارتی کارآفرینی، موردنیاز بازار کار برای زنان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان، حاشیه شهرها، روستاها و مناطق محروم برداشته شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان همچنین از برگزاری هفتمین مرحله آزمون سنجش مهارت در حوزه های صنعت ساختمان، صنایع دستی، فرش و نان و غله و هفتمین مرحله آزمون سراسری سنجش مهارت سال ۱۳۹۴ پایان دوره كارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای خبر داد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان افزود: ۶۳۴۹ نفر در هفتمین مرحله آزمون سراسری سنجش مهارت سال ۱۳۹۴ در ۲۸۲ حرفه شرکت كرده اند كه از این تعداد ۳۴۱۶ نفر مرد و ۲۹۳۳ نفر زن هستند.

علیرضا مهرابی افزود: ۹۶۵ نفر در آزمون سنجش مهارت در حوزه های صنعت ساختمان در ۱۳ حرفه شرکت کردند که از این تعداد ۹۶۵ نفر مرد هستند.

وی گفت: ۲۶۲ نفر نیز در آزمون سنجش مهارت در حوزه های صنایع دستی، فرش و نان و در ۱۶ حرفه شرکت کرده اند كه از این تعداد نیز ۴۵ مرد و ۲۱۷ نفر زن هستند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به تشكیل ستاد پاسخگویی آزمون سراسری سنجش مهارت گفت: درصورتی كه متقاضیان با مشکلی مواجه شوند، می توانند با مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان خود تماس حاصل كنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار