مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: 72 درصد واحدهای شهرک صنعتی کرمانشاه با کمتر از 50 درصد ظرفیت در حال تولید هستند.
کد خبر: ۱۶۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱ 10 January 2016
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: 72 درصد واحدهای شهرک صنعتی کرمانشاه با کمتر از 50 درصد ظرفیت در حال تولید هستند.

شاهپور قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه 18 درصد از واحدهای شهرک صنعتی دارای پروانه این استان با ظرفیتی بیش از 70 درصد تولید در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: هم اکنون وضعیت 60 واحد از 215 واحد فعال در شهرکهای صنعتی مطلوب است و مابقی واحدها کمتر از 50 درصد ظرفیت در حال تولید هستند.

وی با اشاره به اینکه نبود سرمایه در گردش کافی مهمترین عامل رکود و تعطیلی این واحدها محسوب می‌شود، گفت: نبود بازار فروش برای محصولات تولیدی، سوء مدیریت، ساختار سنتی تولید، نارسایی قوانین، وجود تحریمها و ضعف فرهنگ کار از دیگر عوامل زمینه‌ساز تعطیلی واحدها محسوب می‌شود.

قنبری با بیان اینکه پنج هزار و 77 نفر در 215 واحد فعال شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 29 پروانه بهره‌برداری برای فعالیت در شهرکهای صنعتی صادر شده که بیشتر پروانه‌‌های بهره‌برداری مربوط به واحدهای شیمیایی و غذایی بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه بیشترین تعطیلی را مربوط به واحدهای شیمیایی و غذایی دانست و بیان کرد: افزایش تعطیلی واحدها و عدم توانایی صاحبان این واحدها در ادامه فعالیت مربوط به امسال نبوده و از چند سال گذشته این وضعیت حاکم بوده است.

وی با اشاره به اختیارات محدود کارگروه استانی ستاد رفع موانع تولید، خاطرنشان کرد: در نشست با مدیران بانک‌ها، صاحبان واحدها و دیگر دستگاههای اجرایی برای عدم تعطیلی واحدها تلاش می‌شود که با افزایش اختیارات در هر بخش می‌توان به کارایی مشهود دست یافت.

قنبری با بیان اینکه در دوران رکود به حمایت‌های ویژه و فراتر از قانون موجود نیاز است، افزود: مسئولان امر می‌توانند برای خروج از رکود تصمیمات حمایتی را فراتر از حمایتهای معمول و کنونی اتخاذ کرده و ساز و کارهای مناسب را دسته‌بندی کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه اظهار کرد: برای بهبود وضعیت و جلوگیری از تعطیلی دیگر واحدها، رفع مشکل مربوط به سرمایه در گردش به چاره‌اندیشی مقامات کشوری نیاز دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار