رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان های گمیشان و بندرترکمن گفت: فاز نخست عملیات اجرایی مرکز جامع کنترل، پیشگیری و درمان سرطان استان گلستان طی سه ماه و با یک میلیارد ریال هزینه در بندرترکمن به پایان رسید.
کد خبر: ۱۶۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 10 January 2016

مهدی جعفری روز یکشنبه  با تشریح آخرین وضعیت ساخت مرکز جامع سرطان استان اظهار داشت: طبق تفاهم نامه خیرین و جمعیت هلال احمر مقرر شده است که این بنا طی مدت 2 سال و با اعتباری در حدود 12میلیارد ریال ساخته و در اختیار این جمعیت قرار گیرد.
 وی با بیان اینکه هم اینک عملیات اجرا براساس زمان بندی طراحی شده به پیش می رود، اضافه کرد: در فاز نخست عملیات ساخت زیر سازی ومیکروفایل ساختمان دو طبقه مرکز انجام شد و تا چند روز آینده عملیات فونداسیون این بنا با مساحت یکهزار متر مربع آغاز می شود.
 جعفری دلیل طولانی شدن مرحله نخست را شرایط اقلیمی منطقه و بارندگی های شدید پاییزی بیان کرد و افزود: بافت سست و روان خاک منطقه نیز در این مقوله تاثیرگذار بوده است.
 رئیس جمعیت هلال احمر گمیشان و بندرترکمن ادامه داد: تمامی ملاحظات فنی و مهندسی در ساخت این مجموعه مد نظر قرار گرفته است تا یک مرکز جامع کنترل، پیشگیری و درمان سرطان در شهرستان احداث شود و سوانح طبیعی به آن آسیب وارد نکند.
جعفری همچنین از همکاری نهادهای شهری در اجرای این مرکز خبر داد و گفت: پروانه ساخت این مرکز به صورت رایگان از سوی شهرداری صادر و عملیات خاکبرداری نیز با مشارکت اداره راه و شهرسازی بندرترکمن اجرایی شده است.
 وی با تاکید بر مشارکت و مساعدت گسترده مالی خیرین در حوزه فعالیت های هلال احمر این شهرستان اضافه کرد: با همکاری نیکوکاران خانه سلامت و امید و مرکز فیزیوتراپی هلال احمر این منطقه به بهره برداری رسیده است.
 وی به وسعت دو هکتاری مجموعه هلال احمر بندرترکمن نیز اشاره کرد و افزود: پیشنهاداتی در خصوص احداث مرکز درمانی تحت عنوان 'مرکز توریست درمانی' در مجاورت مرکز جامع سرطان استان ارائه شده که با استقبال مدیران استانی وخیرین منطقه روبرو شده است.
 جعفری به اقدامات آموزشی این مرکز نیز برای اقشار مختلف و براساس نیاز سنجی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: آخرین این دوره ها با توجه به وجود خیل بیشماری از صیادان در حوزه شهرستان های ترکمن و گمیشان کلاس ترویجی سه روزه کمک های اولیه برای ماهیگیران منطقه بود.
 گمیشان و بندرترکمن هر یک با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع هستند. بیشتر ساکنان این شهرستان ها را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار