طی هفته گذشته؛
مهمترین رخداد خبری استان ایلام همانند دیگر استان های کشور واکنش مردم و محکومیت جنایت رژیم آل سعود در اعدام آیت الله نمر باقر النمر روحانی مظلوم شیعه عربستان بود.
کد خبر: ۱۶۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ 09 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، مهمترین رخداد خبری استان ایلام همانند دیگر استان های کشور واکنش مردم و محکومیت جنایت رژیم آل سعود در اعدام آیت الله نمر باقر النمر روحانی مظلوم شیعه عربستان بود.
گروه های مختلف مردم ایلام به صورت خودجوش با برگزاری راهپیمایی و تجمع در مساجد استان این جنایت حاکمان سعودی را محکوم کردند.

** دولت آل سعود عواقب شهادت شیخ نمر را خواهد دید
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام گفت: بدون شک دولت آل سعود عواقب جنایت خود در اعدام و به شهادت رساندن شیخ نمر رهبر شیعیان این کشور را خواهد دید.
حجت الاسلام علی چراغی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با محکوم کردن اقدام عربستان در به شهادت رساندن رهبر شیعیان این کشور، اظهار کرد: این حرکت ضد انسانی و مغایر با اصول حقوق بشری رژیم سعودی جنایتی بزرگ با هدف ساکت کردن مخالفان است البته اشتباهی احمقانه و پرخطر نیز محسوب می شود.
وی ادامه داد: آیت الله شیخ نمر باقر النمر همواره با سخنرانی های کوبنده خود فساد رژیم آل سعود را بیان می کرد و در کمال شجاعت مواضع ضد سعودی خود را به گوش جهانیان می رساند.
چراغی پور با بیان اینکه اعدام شیخ نمر توسط آل سعود زخمی عمیق بر پیکره اسلام است، تاکید کرد: رژیم سعودی در یکسال اخیر با حمایت های آشکار و پنهان نظام سلطه و صهیونیست بین الملل جنایاتی ضد انسانی بر پیکره جهان اسلام وارد کرده که فاجعه منا و کشتار مردم مظلوم یمن از نمونه های آن است.

** طلاب حوزه های علمیه ایلام اعدام شیخ نمر توسط دولت عربستان را محکوم کردند
جمعی از علما، طلاب و فضلای استان ایلام اقدام ضد حقوق بشری حاکمان آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان را با تجمع اعتراضی محکوم کرده و خشم و انزجار خود را از این جنایت اعلام کردند.
در پی شهادت آیت الله شیخ نمر باقر النمر (رضوان الله علیه) روحانی برجسته و رهبر شیعیان عربستان به دست حاکمان این کشور، علما، فضلا، طلاب و روحانیان حوزه های علمیه این استان روز یکشنبه با برگزاری تجمع های اعتراض آمیز، خشم و نفرت و انزجار خود را از این اقدام ددمنشانه، نشان دادند.
در این تجمع، معترضان نابودی رژیم مستکبر آل سعود را فریاد زدند و با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود اعلام کردند که قیام حق طلبی شیخ نمر با شهادتش خاموش نمی شود و قطعا سران رژیم آل سعود تاوان این جنایت وحشتناک خود را خواهند داد.

** معاون نهاد نمایندگی رهبری: حوزه و دانشگاه پایگاه اصلی قدرت نرم نظام است
معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: دانشگاه ها به همراه حوزه های علیمه پایگاه و جایگاه اصلی قدرت نرم نظام مقدس اسلامی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین داود رنجبران روز یکشنبه در آیین معارفه رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام اظهار کرد: اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و دانشجویان متدین مرزداران عقیدتی سیاسی جمهوری اسلامی و اعمال کنندگان قدرت نرم نظام در عرصه های جهانی هستند.
وی با بیان اینکه قدرت نرم جمهوری اسلامی در سطح منطقه ای و جهانی بی بدیل است، تاکید کرد: فلسفه حضور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز تقویت قدرت نرم نظام است.
معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: قدرت نرم نظام مقدس اسلامی بر مبنای قدرت تفکر و اندیشه است نه توپ و تانک و سلاح های نظامی و معادلات منطقه ای نیز بر اساس تفکر انقلاب اسلامی پیش می رود.

** عملیات اجرایی دومین واحد تولیدی در منطقه ویژه مهران آغاز شد
عملیات اجرایی دومین کارخانه و واحد تولیدی منطقه ویژه اقتصادی مهران عصر یکشنبه با حضور استاندار ایلام و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد.
مدیر این واحد تولیدی (عمران واژه) در حاشیه این آیین گفت: این کارخانه در سه مرحله احداث و اقدام به تولید قطعه های بتنی مکانیزه و قطعات ماشین آلات بتنی می کند.
محمد عزیزی با بیان اینکه اعتبار مرحله نخست این پروژه تولیدی 40 میلیارد ریال است و در سه فاز تا دو سال آینده تکمیل می شود، افزود: میزان اشتغالزایی این کارخانه در مرحله تکمیلی 200 نفر است.

** پالایشگاه گاز ایلام پس از چند ساعت وقفه در مدار تولید قرار گرفت
مدیر روابط عمومی پالایشگاه گاز ایلام گفت: فعالیت این واحد صنعتی با تلاش کارشناسان پس از وقفه ای چند ساعته از سر گرفته شد و گاز در مدار تولید قرار گرفت.
ایرج ملکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعمیر اضطراری برخی قطعات پالایشگاه گاز ایلام باعث شد فعالیت این واحد عصر دیروز از مدار خارج شود؛ قطعات مورد نیاز برای تعویض در انبارهای شرکت موجود بود و در سریع ترین زمان (چند ساعت) توسط نیروهای فنی تعویض شد.

** بانک مرکزی زمینه استقرار صرافی و باجه ارزی را در ایلام فراهم کند
استاندار ایلام از مسئولان بانک مرکزی خواست زمینه استقرار صرافی و باجه های ارزی را در بانک های این استان فراهم کند.
محمدرضا مروارید روز دوشنبه در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان اظهار کرد: نیاز به راه اندازی صرافی در استان با توجه به تردد تجار و بازرگانان از کشورهای مختلف بیش از پیش احساس می شود که امیدواریم با تسهیل در شرایط واگذاری صرافی بزودی شاهد ایجاد این مراکز در شهرهای مختلف استان باشیم.

** مشاور وزیر جهاد کشاورزی: تسریع در اجرای طرح های کوچک تامین آب ضروری است
مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری کشور گفت: تسریع در اجرا و زمان بهره برداری پروژه ها و طرح های کوچک تامین آب ضرورت جدی و کنونی بخش کشاورزی کشور است.
عباس زارع روز دوشنبه در نشست طرح سامانه های نوین آبیاری ایلام اظهار کرد: بر این اساس مطالعه و سرمایه گذاری بر روی طرح های کوچک تامین آب با هدف تسریع در زمان بهره برداری آنها به عنوان برنامه مهم و اصلی سازمان نوین آبیاری کشور در نقاط مختلف پیگیری می شود.
وی تکمیل طرح های نیمه تمام آبیاری نوین و تلاش برای تخصیص اعتبار این طرح ها را از دیگر اهداف اولویت های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان نوین آبیاری عنوان کرد.

** 470 پرونده جدید ایثارگری استان ایلام در راه نهایی شدن
نماینده ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، مهران و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح آخرین وضعیت طرح جامع ایثارگری در مجلس، از تشکیل 470 پرونده ایثارگری جدید در استان ایلام خبر داد.
عمران علی محمدی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح جامع ایثارگری مطالبه بسیاری از رزمندگان و ایثارگران استان ایلام است که در بدو ورود به مجلس در راستای احقاق حق رزمندگان و ایثارگران فعالیتی جدی پیگیر آن بوده به نحوی که هم اکنون طرح جامع ایثارگری تکمیل شده و آماده اقدام توسط دولت است.
وی در عین حال گفت: اجرای این طرح برای دولت به علت کم اعتباری و بی پولی سخت است ولی به مرور زمان این مشکلات حل خواهد شد.

** صلاحیت 95 داوطلب انتخابات مجلس دهم در استان ایلام تایید شد
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: با پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بر اساس اعلام هیات های اجرایی، صلاحیت 95داوطلب در حوزه های انتخابیه این استان تایید شد.
حسین کلانتری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مجموع 108 نفر ( 81 نفر حوزه انتخابیه ایلام و 27 نفر حوزه انتخابیه دهلران) برای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند.
وی با بیان اینکه در مجموع دو حوزه انتخابیه چهار نفر قبل از اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها توسط هیات های اجرایی انصراف داده بودند، افزود: یک نفر نیز در این مدت حوزه انتخابیه خود را تغییر داده است.
کلانتری تاکید کرد: در مجموع تایید صلاحیت 72 نفر برای حوزه انتخابیه ایلام و 23 نفر هم برای حوزه انتخابیه دهلران توسط هیات های اجرایی براساس مدارک و مستندات ارایه شده از سوی مراجع چهار گانه احراز شده است.

** 20 محوطه باستانی در دره شهر ایلام شناسایی شد
سرپرست فصل پنجم شناسایی باستان شناسی دره شهر ایلام گفت: این فصل از بررسی های باستان شناسی در شهرستان دره شهر ایلام، به شناسایی 20 محوطه باستانی انجامید که قدیمی ترین آنها به دوره مس سنگی تعلق دارد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، خداکرم مظاهری افزود: محدوده جغرافیایی که در فصل پنجم شناسایی باستان شناسی دره شهر، مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت به یک حوزه جغرافیایی مشخص محدود نمی شود بلکه صرفا در راستای تکمیل بررسی های قبلی و بررسی محدوده های جا افتاده و بررسی نشده انجام گرفت.

** انصراف چهار داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان ایلام
رئیس ستاد انتخابات ایلام اعلام کرد: چهار نفر از داوطلبان نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم در حوزه های انتخابیه این استان انصراف دادند.
حسین کلانتری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دو نفر از این افراد از حوزه انتخابیه اصلی ایلام و دو نفر دیگر نیز از حوزه انتخابیه دهلران برای انتخابات مجلس دهم داوطلب شده بودند که پیش از اعلام نتایج هیات های اجرایی انصراف خود را از حضور در این عرصه به صورت کتبی اعلام کردند.
وی ادامه داد: همچنین یکی از داوطلبان حوزه انتخابیه اصلی ایلام نیز محل نامزدی نمایندگی خود را تغییر داد تا در حوزه انتخابیه استان دیگری برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کند.

** سومین همایش ملی صنعت برق و دانشگاه برگزار می شود
معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت توانیر گفت: به منظور برقراری ارتباط صحیح، مطمئن و سالم دانشگاه و صنعت، سومین همایش ملی صنعت برق و دانشگاه در سه ماه اول سال آینده برگزار می شود.
کرم رضایی روز چهارشنبه در آیین راه اندازی شبیه ساز سامانه های قدرت(سیمولاتور) و آزمایشگاه شبکه های هوشمند دانشگاه ایلام با بیان اینکه در این همایش شرایط خاصی برای پذیرش یافته های علمی در نظر گرفته شده است، افزود: یافته هایی در این همایش پذیرفته خواهد شد که بعد تحقیقاتی داشته و منتج به تولید یک محصول تحقیقاتی شود

** آزمایشگاه شبکه های توزیع برق هوشمند در دانشگاه ایلام راه اندازی شد
آزمایشگاه شبکه های توزیع برق هوشمند با هدف اجرای پروژه های تحقیقاتی مورد نیاز شرکت توزیع نیروی برق، ایجاد ساختار یک شبکه هوشمند و ارائه دوره های آموزشی نرم افزارهای تخصصی مرتبط با شبکه توزیع برق امروز در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ایلام راه اندازی شد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در آیین راه اندازی آزمایشگاه شبکه های توزیع برق هوشمند، همچنین سیستم شبیه ساز قدرت (سیمولاتور) که شامل مدل کوچک از یک شبکه قدرت بزرگ است که شامل ژنراتور، ترانسفورماتور و خطوط انتقال است و مشخصه های قسمت های مختلف را به صورت واقعی مدل سازی می کند به بهره برداری رسید.

** استاندار ایلام با معاونان رئیس جمهوری دیدار کرد
محمدرضا مروارید استاندار ایلام روز گذشته (چهارشنبه) با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در خصوص افزایش تخصیص اعتبارات این استان دیدار و گفت وگو کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، مروارید در این دیدار با تاکید بر توسعه زیر ساخت های استان، خواستار تامین اعتبارات عمرانی، هزینه ای و توسعه زیرساخت ها و خرابی های ناشی از وقوع سیل، تکمیل زیرساخت های اربعین برای سال آینده و همچنین توجه ویژه به این استان در توزیع اعتبارات سال آینده شد.

** امام جمعه ایلام: رژیم آل سعود کانون فتنه انگیزی در امت اسلامی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: رژیم آل سعود کانون فتنه انگیزی در قلب جهان اسلام است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار کرد: حکومت نامشروع و سلطنتی آل سعود عامل اصلی کشتار و جنایت علیه مردم در کشورهای اسلامی منطقه از جمله سوریه، یمن و عراق است.
وی ادامه داد: رژیمی که نطفه وجود آن تلفیقی از قدرت و غرور آل سعود و تفکر سیاه وهابیت است با کشتار مسلمانان منطقه به عامل تفرقه و اختلاف در امت اسلامی و آلت دست دشمنان اسلام تبدیل شده است.
خطیب جمعه ایلام با محکومیت شدید اعدام آیت نمر باقر النمر توسط رژیم آل سعود تاکید کرد: این اقدام وحشیانه آل سعود موجی از نفرت و تنفر در سراسر جهان به ویژه جهان اسلام ایجاد کرد.

** نماز گزاران ایلامی شهادت آیت الله النمر بدست آل سعود را محکوم کردند
نمازگزاران ایلامی پس از اقامه نماز جمعه جنایت آل سعود در شهادت آیت الله نمر باقر النمر روحانی مظلوم شیعه را محکوم کردند.
نمازگزاران مسجد جامع ایلام در پایان آیین نمازجمعه این هفته همزمان با سراسر ایران اسلامی با محکومیت این جنایت علیه آل سعود و دشمنان اسلام شعار دادند./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار