امام جمعه:
امام جمعه آبدانان گفت: متأسفانه اداره اوقاف استان ایلام از ابتدای شروع به کار ساخت مسجد جامع تا کنون ریالی به احداث آن کمک نکرده است.
کد خبر: ۱۶۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷ 09 January 2016
امام جمعه آبدانان گفت: متأسفانه اداره اوقاف استان ایلام از ابتدای شروع به کار ساخت مسجد جامع تا کنون ریالی به احداث آن کمک نکرده است.

به گزارش تابناک ایلام ؛مسجد جامع آبدانان اردیبهشت سال 93 با حضور حجت الاسلام "لطفی" امام جمعه ایلام کلنگ زنی شد و تا کنون حدود 50 درصد پپیشرفت فیزیکی داشته است و به گفته کارشناسان برای تکمیل آن به اعتبار دو میلیارد تومانی احتیاج است.
سفت‌کاری این پروژه مهم بیش از 80 درصد پیشرفت دارد و تاکنون 12 میلیارد ریال برای مسجد جامع آبدانان هزینه شده است که از این مبلغ، میزان 6 میلیارد و 300 میلیون ریال آن از اداره‌کل راه و شهرسازی استان ایلام در بحث غیرمترقبه و 5 میلیارد و 70 میلیون ریال بقیه را پیمانکار این طرح از خودشان هزینه کرده است.
حال با توجه به محدودیت و عدم تزریق به‌موقع اعتبارات، بهره‌برداری آن به تأخیر افتاده است.
حجت الاسلام "حسین حاجیلری" امام جمعه آبدانان در این باره گفت: متأسفانه اداره اوقاف استان ایلام از ابتدای شروع به کار ساخت مسجد جامع تا کنون ریالی به احداث آن کمک نکرده است.
وی افزود: برخی مبالغی که آقایان قول داده بودند محقق نشد و در حد حرف باقی ماند.





امام جمعه آبدانان اظهار کرد: از 200 میلیون تومانی که سال گذشته اداره اوقاف برای مساجد آبدانان تخصیص داده بود هیچ مبلغی از آن به مسجد جامع تعلق نگرفت.
حجت الاسلام حاجیلری اظهار کرد: در حال حاضر پیمانکار مسجد جامع 800 میلیون تومان طلبکار است و اگر روند تخصیص اعتبار به این پروژه به شکل موجود پیش برود ساخت آن تا دو سال آینده هم مقدور نیست.
"روح‌الله شریفی"، مسئول هیئت امناء مسجد جامع شهرستان آبدانان گفت: با توجه به این‌که پیمانکار پروژه برای تسریع در روند ساخت‌وساز آن از هزینه‌ی شخصی خود استفاده کرده حال به حمایت همه‌جانبه مردم و مسئولان محترم نیاز داریم تا این پروژه مهم تکمیل ‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری این پروژه حداقل 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امید می‌رود دولت و خیرین نسبت به تکمیل این پروژه توجه ویژه‌ای داشته باشند./م



منبع:آبدانان خبر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمدالله دارابی روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
درخصوص عدم کمک اوقاف به ساخت مسجد جامع آبدانان، بدینوسیله به استحضار می رساند این اداره کل بنا به وظایف و رسالتی که در امر ساخت و ساز و تجهیز مساجد در سطح استان دارد، منابع تأمین اعتبار مساجد از محل کمک های خیرین و بخشی از محل اعتبارات تملک دارایی های استان می باشد و مسجد جامع آبدانان بلحاظ حجم عملیات و با عنایت به مصوبات شورای فنی استان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی تبادل موافقتنامه احداث با اداره کل و راه و شهرسازی استان منعقد شده و از محل اعتبارات تملک استانی و ستادبحران استان مبلغ یک میلیارد و ششصد و پانزده میلیون تومان تاکنون به مجری مسجد( اداره کل راه وشهرسازی استان)تخصیص داداه شده است. یعنی اعتباری که می توانست از طریق اوقاف پرداخت شود بنابر مصوبه شورای فنی و سازمان مدیریت برنامه ریزی در حال حاضر از طریق راه و شهرسازی پرداخت می شود. امیدواریم مسئولین محترم و خیرین عنایت ویژه ای در جهت تکمیل و بهره برداری مسجد مبذول فرمایید. با تشکر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار