سرپرست دامپزشکی بافت:
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بافت گفت: طرح همیار دامپزشکی روستا در شهرستان بافت اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۵۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 06 January 2016
پویا امجدی امروز در بافت از اجرایی شدن طرح همیار دامپزشکی روستا در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح بهبود اطلاع‌رسانی بین روستاییان‌، بهبود گزارش‌دهی بیماری‌ها و افزایش سطح آگاهی  روستاییان در رعایت اصول بهداشت جایگاه و بهداشت دام است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن کامل این طرح در تمام‌ روستاهای بالای 20 خانوار علاوه بر کاهش خسارات و ضایعات ناشی از بیماری‌های دامی‌، کمک شایانی به بهبود نظام بهره‌برداری تولید روستایی و پایداری اقتصاد مقاومتی می‌شود.

امجدی با بیان اینکه همیار دامپزشکی روستا باید از روستاییان علاقه‌مند به همکاری با دامپزشکی باشد، افزود: یکسان بودن محل زندگی داوطلب با روستای مورد درخواست و داشتن مدرک تحصیلی حداقل پنجم ابتدایی نیز الزامی است.

وی با اشاره به وظایف همیار دامپزشکی روستا‌، مهم‌ترین آنها را اطلاع‌رسانی سریع موارد بروز بیماری به دامپزشکی‌، پیگیری و همکاری لازم برای دفن بهداشتی دام‌های تلف شده در سطح روستا‌، همکاری در تهیه فهرست مشخصات روستایی و جمعیت دامی آنها و هماهنگی در مورد برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دامداران دانست.

امجدی تصریح کرد: همیار دامپزشکی روستا رابط بین شبکه دامپزشکی و اکیپ‌های دامپزشکی بخش‌های دولتی و غیر‌دولتی دامپزشکی و دامداران روستایی است و از حمایت‌های تشویقی از جمله ارائه رایگان خدمات دامپزشکی به دام‌های همیار دامپزشکی و تقدیر از همیاران برتر در مناسبت‌های دامپزشکی برخوردار هستند.

وی به نحوه ثبت‌نام و انتخاب همیار دامپزشکی پرداخت و گفت: داوطلبان می‌توانند به شورای اسلامی روستای مورد نظر خود مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم ثبت‌نام اولیه را انجام دهند و پس از بررسی صلاحیت افراد نهایتاً یک نفر به عنوان همیار آن روستا انتخاب می‌شود که در ادامه آموزش‌های لازم را می‌بیند.

امجدی خاطر‌نشان کرد: فرم‌های ثبت‌نام از طریق بخشداری‌ها در اختیار شوراهای اسلامی روستاها قرار گرفته و تا 20 دی‌ماه جاری فرصت ثبت‌نام برای داوطلبان در شوراهای اسلامی روستاها وجود دارد.

* معدوم‌سازی 586 کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی دام در رفسنجان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان به خبرنگار فارس گفت: در آذر ماه امسال یک هزار و 9 مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده خام دامی توسط واحد نظارت شبکه دامپزشکی این شهرستان انجام شد و با برخورد با 28 مورد غیربهداشتی 176 کیلوگرم فرآورده خام دامی ضبط و معدوم شد.

محمود مقامی افزود: در آذرماه همچنین 120 بازدید نظارتی از خودروهای حمل فرآورده خام دامی و 37 بازدید نظارتی از مراکز بسته‌بندی، کارخانجات تولید، نگهداری و توزیع فرآورده‌های خام دامی صورت گرفت که طی آن 410 کیلوگرم فرآورده فاسد توسط واحد نظارت شبکه ضبط و معدوم شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار