فرمانده انتظامی ارومیه از دستگیری سارق حرفه‌ای محتویات داخل خودرو در ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۱۵۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 06 January 2016

حسین صمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت:  در پی وقوع چندین فقره سرقت از محتویات خودرو در شهرستان ارومیه، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی ارومیه قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی شهرستان ارومیه با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند سارق محتویات داخل خودروها را شناسایی کنند، در استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد که متهم مذکور از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار است.

این مسئول خاطرنشان کرد: پس از شناسایی مخفیگاه متهم، ماموران به صورت نامحسوس، متهم را تحت نظر قرار داده و این متهم را شب گذشته حین سرقت از یک خودرو دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی ارومیه ادامه داد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی به 20 فقره سرقت از محتویات داخل خودرو را در این شهرستان اعتراف کرد.

این مسئول اذعان داشت: این سارق پس از انتقال به مقر پلیس جهت سیر مراحل قانونی بعدی تحویل مقامات قضائی شهرستان ارومیه شد.

صمدپور ادامه داد: از شهروندان ارومیه درخواست می‌شود نکات ایمنی را در خصوص مراقبت از اموال شخصی را انجام داده و در صورت وقوع سرقت سریعا با پلیس 110 تماس گرفته و ماموران انتظامی این شهرستان را در جریان قرار دهند.

وی با بیان اینکه سرقت از جمله جرائم تاثیرگذار در جامعه بوده، افزود: وجود سرقت در جامعه سبب ایجاد ناامنی در جامعه شده لذا مبارزه با این نوع جرم از اولویت‌های مهم انتظامی استان قرار گرفته شده است.

فرمانده انتظامی ارومیه با اشاره تلاش شبانه‌روزی ماموران انتظامی ارومیه در راستای کاهش سرقت در ارومیه، ادامه داد: در راستای فعالیت و تلاش ماموران خدوم نیروی انتظامی این شهرستان شاهد کاهش 20 درصدی سرقت در شهرستان ارومیه در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

این مسئول با اشاره به اینکه در طول هشت ماه امسال 829 نفر سارق در شهرستان ارومیه دستگیر شدند، ادامه داد: از این تعداد سارق 562 نفر معتاد بودند.

صمدپور با بیان اینکه بیشترین سارقان دستگیر شده معتاد هستند، ادامه داد: باید با تمام توان در جهت ترک اعتیاد معتادان جامعه تلاش کنیم تا بتوانیم علاوه بر کاهش جرائمی همچون سرقت به خود افراد نیز یاری برسانیم.

وی در ادامه سخنان خود هوشیاری مردم را در رابطه با مراقبت از اموالشان مهم‌ترین راهکار در جهت کاهش سرقت و یاری رساندن به پلیس عنوان کرد و از صاحبان خودروهای سواری درخواست کرد که برای امنیت بیشتر خودروهای خویش را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوییچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوییچی و سایر وسایل تأخیری و بازدارنده مجهز کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار