استاندار ایلام بر ضرورت استقرار صرافی و باجه ارزی در ایلام تاکید و از مسئولان بانک مرکزی خواست زمینه این کار را فراهم کنند.
کد خبر: ۱۵۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ 05 January 2016
استاندار ایلام بر ضرورت استقرار صرافی و باجه ارزی در ایلام تاکید و از مسئولان بانک مرکزی خواست زمینه این کار را فراهم کنند.

 به گزارش تابناک ایلام از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان اظهار کرد: نیاز به راه اندازی صرافی در استان با توجه به تردد تجار و بازرگانان از کشورهای مختلف بیش از پیش احساس می شود که امیدواریم با تسهیل در شرایط واگذاری صرافی بزودی شاهد ایجاد این مراکز در شهرهای مختلف استان باشیم.

وی بیان داشت: نبود صرافی و باجه ارزی در بانک های استان ایلام در ایام اربعین امسال که زائران برای دریافت روادید سفر به عتبات عالیات نیاز به تامین ارز داشتند مشکلاتی ایجاد کرده بود بنابراین ایجاد چنین مراکزی علاوه بر رفع مشکل تجار، در صورت راه اندازی کنسولگری عراق در ایلام (موقت یا دائمی) به رفع مشکل زائران برای تامین ارز مورد نیاز تهیه روادید نیز کمک می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پدیده مخرب قاچاق کالا و ارز در کشور اشاره کرد و افزود: ایلام در میان سایر استان ها در این زمینه وضعیت نگران کننده ای ندارد و با وجود مرزهای گسترده با کشور عراق مرزهای این استان برای تحرکات قاچاقچیان نا امن است.

مروارید یادآور شد: دولت عراق به تازگی با ایجاد سه نقطه مرزی دیگر در این استان و به ویژه شهرستان دهلران موافقت کرده است که امیدواریم با راه اندازی این نقاط به شکل بازارچه یا مرز رسمی شاهد رونق بیش از پیش فعالیت های تجاری و بازرگانی میان ایلام با استان های هم مرز در عراق باشیم./م





منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار