معاون سابق برنامه ریزی شهرداری مشهد :
محمد مهدی برادران که پیش از این در کانال ارتباطی خودش در شبکه های اجتماعی با عنوان « پویش تحول و پیشرفت اسلامی » پیشنهاد داده بود که در نامه ای انصراف مشهد از عنوان پایتخت فرهنگی توسط سازمان آیسیسکو اعلام شود هزینه کردن از ریاست جمهوری در این رابطه را دارای شائبه سیاسی دانست.
کد خبر: ۱۵۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ 05 January 2016
به گزارش تابناک رضوی، محمد مهدی برادران در  کانال ارتباطی خودش در شبکه های اجتماعی با عنوان « پویش تحول و پیشرفت اسلامی » اصرار بر الزام رئیس جمهور توسط ۱۹۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای عودت برگزاری این اجلاسیه به مشهد را تعجب آور خواند و افزود : ضمن احترام کامل به نمایندگان امضاء کننده یادآور شوم که اصولاً دعوت از وزرا توسط  رئیس جمهور خلاف شأن این جایگاه بوده و به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور مطلوب نمی‌باشد!
زودتر از اینها باید مشهد از پایتخت فرهنگی شدن انصراف می‌داد/معلوم بود که آیسسکو تحت نفوذ عربستان و لابی صهیونیسم است

وی ادامه داد: تغییر محل اجلاسیه وزاری فرهنگ از سنار در سودان به مشهد، نیازمندِ تصویبِ مجمع عمومی وزرا بوده که برگزاری مجمع فوق العاده در این مدت کوتاه غیر ممکن می‌نماید.
معاون سابق برنامه ریزی شهردار مشهد تاکید کرد : به عبارت دیگر ارجاع یک امر قریب به غیر ممکن به رئیس جمهور، خلاف عرف دیپلماتیک در عرصه ی بین الملل و خلاف اخلاق سیاسی می‌باشد.  مضافاً بر اینکه هنوز به این پرسش پاسخ داده نشده است که در این مدت چه اقدام در خور توجهی در راستای توسعه ی زیر ساخت ها جهت برگزای این اجلاسیه و نیل به پایتختی فرهنگ اسلامی انجام پذیرفته است.
وی افزود : ای کاش نیمی از این نمایندگان طی سال های قبل که فضای مناسبی برای رسیدن به استانداردهای برگزاری این اجلاسیه وجود داشت در این عرصه گام می گذاشتند تا در شرایط موجود، شاهد اقداماتی عاجل، بی اثر و توأم با شائبه ی سیاسی نمی بودیم.
تجربه ی سال ها فعالیت در عرصه دیپلماسی شهری ایجاب می کند که بر اساس اصل عزت و از سر دلسوزی پیشنهاد کنم که مسئولان امر طی نامه ای انصراف مشهد را از این عنوان به سازمان آیسیسکو اعلام نمایند تا جایگاه کلانشهری که در سال های گذشته هم تراز بارسلون، پاریس، تورنتو، مسکو، گوانژو، استانبول، ژوهانسبورگ و… بوده است و در جایگاه هیات مدیره اتحادیه کلان شهرهای جهان (متروپلیس) تعریف شده بود، به شهری درجه دو و پایین تر از تراز شهری با  ۱۴۳ هزار نفر از سودان تبدیل نشود.
برادران اظهار امیدواری کرد : کمترین منفعت این کار علاوه بر جلوگیری از خسارت های بین المللی آینده، فرصتی را فراهم سازد تا شان پایتخت شیعه جهان حفظ شود و مشهد در موقعیتی مناسب، پایتخت فرهنگ اسلامی در جهان گردد.
وی همچنین در گفتگو با خبرنگار تابناک رضوی اظهار کرد : سیاستمداران در عرصه دیپلماسی باید به کارهای عمیق تری روی بیاورند و دقت بیشتری داشته باشند و در این موضوع از آغاز هم تصور می‌شد که آیسسکو که رئیسش از عربستان بود زیر سلطه عربستان سعودی و وهابیت صهیونیستی قرار داشته باشد که به وضوح مشاهده کردیم.
وی یادآوری کرد : پیشتر از اینها و از موضع عزت باید از بازی آیسسکو به بهانه پایتخت فرهنگی شدن مشهد انصراف می دادیم اما اینکه تا رییس جمهور را بخواهیم وارد این موضوع بکنیم و امضای نمایندگان محترم مجلس را جمع کنیم شایبه سیاسی دارد.
شایان ذکر است محمد مهدی برادران، عضو کمیته علمی ستاد مشهد ۲۰۱۷ این پیشنهاد انصراف از  پایتخت فرهنگی شدن مشهد را یازدهم دیماه ۱۳۹۴ و پیش از موضوع اعدام شهید آیت الله نمر و اقدامات خصمانه عربستان و سودان در اخراج سفیر ایران در عربستان و قطع روابط دیپلماتیک با ایران از سوی سودان مطرح کرده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار