تشکیل کارگروه رسانه در قائمشهر؛
تشکیل کارگروه رسانه در شهرستان قائمشهر، فرصتی شد تا رسانه ها در عرصه توسعه نقش آفرینی کنند و در تقویت نقاط مثبت و شناسایی نقاط ضعف تاثیرگذار بوده و مسئولان را یاری کنند....
کد خبر: ۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲ 29 January 2015
به گزارش تابناک - مازندران، با گسترش روز افزون رسانه ها در مازندران و زمزمه هایی مبنی بر اینکه، استان کهن مازندران بعد از تهران بیشترین تعداد رسانه را دارا می باشد که جای مباهات و بسی خوشحالی است اما اینکه واقعا رسانه های استان علاوه بر کمیت، چقدراز کیفیت و کارایی لازم برخوردارند سوالی است که صاحبنظران باید پاسخگوی آن باشند.

اما آنچه که آشکار است در مازندران از این فضای رسانه ای استفاده بهینه نمی شود. طبیعتا اهالی رسانه به دلیل حضور مستمر در بین مردم و مسئولان، هم از مشکلات و انتظارات مردم آگاه هستند هم از نقاط ضعف و قوت مسئولان. بنابراین می توانند مشاوران خوبی برای هرچه بهتر شدن اوضاع مازندران شوند.

در همین راستا در شهرستان قائم شهر کارگروه رسانه ای متشکل از خبرنگاران تشکیل شد تا مشاور و ناظر فرماندار و مسئولان این شهر باشند. سخنان فرماندار قائم شهر در جلسه کارگروه رسانه‌ای این شهرستان جالب و قابل تامل است.

مهدی محمدی در این جلسه اظهار داشت: خبرنگارانی که عضو کارگروه رسانه‌ای شدند در واقع تیمی قدرتمند تشکیل داده‌اند که می‌توانند با نظارت گروهی مناسب بر عملکردهای دستگاه‌های اجرایی، آنها را در شناسایی ضعف‌ها یاری کنند و در تقویت نقاط مثبت و توسعه شهری تاثیرگذار باشند.

فرماندار قائم‌شهر با اعلام حمایت همه‌جانبه از این کارگروه بیان کرد: خبرنگاران عضو باید با تلاش مجدانه و نگاهی تیزبین، با رصد مشکلات موجود، در هر جلسه یک مدیر را فرا بخوانند و در جلسه شورای اداری بعدی با اعلام رسمی این کارگروه، مدیران را موظف به پاسخگویی می‌کنم.

وی افزود: در صورت عدم رفع مشکل یا نیاز به کمک‌های استانی، شخصا وارد عمل شده مدیران کل را به جلسات کارگروه دعوت خواهم کرد.

محمدی تاکید کرد: خبرنگاران جدای از مطالب چالش برانگیز و انتقادهای مستند، در قالب گروه مشاور عمل کنند و راهکارهای مناسب ارائه کنند.

همچنین مقرر شد فرماندار قائم‌شهر در جلسه شورای اداری، کارگروه رسانه‌ای را رسما به همه مدیران معرفی کند.

این بار می خواهیم از وقوع  اقدامی مثبت در مازندران ستایش کنیم. آنچه از سخنان فرماندار قائم شهر بر می آید نیکو و پسندیده است. و جا دارد از وی و نوع نگاهی که به اصحاب رسانه دارد تقدیر کنیم. باید دید در ادامه موضع فرماندار قائم شهر همین خواهد بود یا اینکه در اثر نقد وچالش های خبرنگاران تغییر موضع خواهد داد.

آنچه واضح است تشکیل کارگروه رسانه ای برای رصد مسائل استان آن هم با نگاهی تیزبین نیاز ضروری همه شهرهای مازندران است.آن هم در شرایطی که بسیاری از مسئولان دیدگاه شفافی نسبت به این قشر ندارند و به تعبیری سعی می کنند زیاد در محدوده دید آن ها ظاهر نشوند.

در حالی که اهالی رسانه افرادی زحمتکش و صبور بوده که با امکانات و درآمد اندک سعی در نقد و تحلیل های سازنده دارند. اگرچه هستند مسئولانی که قدردان زحمات این قشر می باشند، اما نمی توان بطور اتفاقی از کم لطفی هایی که به آن ها می شود چشم پوشی کرد.

انتظار ما این است برخی مدیران و مسئولان نوع نگاه خود را به اصحاب رسانه تغییر داده، و آنها را به عنوان مشاوران و همراهان مسئولان تلقی کنند و نقدها و تحلیل های بجا و منطقی آن ها را پذیرفته و در راستای رفع آنها تلاش کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار