مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران اعلام کرد که به منظور افزایش توان تامین و مقابله با کمبود آب در فصل تابستان ، پنج طرح آبرسانی در شهرهای نوشهر، مرزن آباد، چالوس و هچیرود درحال اجراست.
کد خبر: ۱۵۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 04 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، ذبیح الله ذاکری گفت : بهسازی دهانه آبگیر ، حصارکشی و محوطه سازی چشمه ' اسپه او ' نوشهر به منظور افزایش میزان آبگیری و اصلاح کانال انتقال برای تامین آب مورد نیاز و محافظت فیزیکی از چشمه در راستای طرح پدافند غیرعامل و جلوگیری از آلودگی های احتمالی در حال انجام است .

وی اعتبار مصوب برای اجرای این طرح را سه میلیارد و 700 میلیون ریال اعلام کرد و افزود : پیمانکار برای اجرای این طرح نیز انتخاب شده است.


مدیرعامل آبفا شهری مازندران با اشاره به اجرای طرح آبرسانی در شهر مرزن آباد با هدف آبرسانی به مناطق فاقد شبکه توزیع ، اظهار داشت : در این طرح احداث خط انتقال و شبکه توزیع اصلی در حدود چهار هزار متر در نظر گرفته شد که در حال حاضر دو هزار و 200 متر لوله گذاری انجام شد.


وی با بیان اینکه این طرح تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود : اعتبار مصوب برای اجرای این طرح سه میلیارد ریال است .


ذاکری از بهسازی و مهندسی مجدد ایستگاه پمپاژ و دو حلقه چاه در چالوس به منظور افزایش توان تامین به میزان 40 لیتر در ثانیه و مقابله با کمبود آب در فصل تابستان خبر داد و گفت : بهسازی ایستگاه پمپاژ به اتمام رسید و در مرحله انتخاب پیمانکار برای بهسازی و مهندسی مجدد دو حلقه چاه هستیم.


مدیرعامل آبفاشهری مازندران افزود : برای اجرای طرح تامین آب چالوس در سال جاری سه میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار مصوب شد.


وی ، با اشاره به اجرای دوطرح آبرسانی در هچیرود ، اظهار داشت : این طرح ها شامل حفر و تجهیز دو حلقه چاه و احداث خط انتقال به طول پنج هزار متر است .


ذاکری با بیان اینکه عملیات حفر یک حلقه چاه به پایان رسید و در مرحله تجهیز است و پیمانکار برای حفر چاه بعدی نیز انتخاب شد ، گفت : با اتمام این طرح 40 لیتر در ثانبه به توان تامین آب افزوده می شود.

مدیر عامل شرکت آبفا شهری مازندران مقابله با بحران کمبود آب و تامین آب محلات شرق بخصوص عباسکلا ، امام رود ، دوجمان و غرب شهر هچیرود را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.
وی با اشاره به احداث پنج هزار متر خط انتقال در این

شهر ، گفت : در حال حاضر دو هزار متر لوله خریداری و یکهزار و 200 متر لوله گذاری انجام شد.


مدیرعامل آبفاشهری مازندران هدف از اجرای این طرح را انتقال آب از چاه و چشمه به شبکه توزیع و مخازن سرویس برای مقابله با کمبود آب دانست و تصریح کرد : برای اجرای این طرح پنج میلیارد ریال اعتبار مصوب شد.


وی با بیان اینکه برای اجرای تمامی این طرح ها در مجموع 28 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: شرکت آبفاشهری مازندران تلاش می کند به منظور تامین آب مورد نیاز مشترکین طرح های متعدد آبرسانی را در سریع ترین زمان به اتمام برساند.


ذاکری همچنین با اشاره به کنترل کیفی و کمی آب شرب مشترکین و تایید سالم بودن آب تولیدی گفت: تامین آب سالم و بهداشتی از نیازهای اساسی افراد جامعه است به همین دلیل جلوگیری از آلودگیهای میکروبی و شیمیایی منابع آبی اولین گام در حفظ بهداشت عمومی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار