مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اعلام کرد: افزایش بسته خدمات بیمه ای موجب ایجاد تحول در مراکز درمانی روستایی می شود.
کد خبر: ۱۵۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 02 January 2016
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اعلام کرد: افزایش بسته خدمات بیمه ای موجب ایجاد تحول در مراکز درمانی روستایی می شود.

دکتر امید قادری روز شنبه به ایرنا اظهار کرد: با اقدامات انجام شده توسط بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی طی ماه های آینده شاهد تحولی در بحث مراکز بهداشتی درمانی روستایی استان کرمانشاه خواهیم بود.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای این موضوع را بالغ بر 580 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بخشی از این رقم در تعهد بیمه سلامت بوده که تاکنون مطابق برنامه اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: در این طرح براساس تفاهم صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی، مراکز بهداشتی و درمانی روستایی استان مورد نوسازی، تعمیر و تجهیز قرار می گیرد.

قادری تامین پزشک برای تمام مراکز بهداشتی درمانی روستایی را از الزامات این طرح برشمرد و گفت: هم اکنون تمام مراکز بهداشتی و درمانی روستایی دارای پزشک خانواده است.

وی با بیان اینکه کمبود متخصص زنان در مراکز بهداشتی درمانی روستایی استان کرمانشاه هم اکنون وجود ندارد، افزود: در زمینه دندانپزشکی هم تفاهمات خوبی داشتیم و در این طرح خدمات دندانپزشکی رایگان به روستاییان و عشایر ارائه می شود.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه، در تفاهم صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی مقرر شده که در هر شهرستان یک مرکز دندانپزشکی این خدمات را ارائه دهد.

قادری خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص انجام خدمات آزمایشگاهی نیز تفاهم شده که تمام مراکز روستایی در صورت امکان به آزمایشگاه تجهیز شوند و در غیر این صورت نمونه گیری در مرکز انجام گیرد و با انتقال نمونه به مراکز دیگر، جواب آزمایش دوباره به مرکز مذکور ارسال شود.

وی با اشاره به مشکل روستاییان شهرستان کرمانشاه برای انجام رادیولوژی، تصریح کرد: با قول معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، مشکلی که از سال های گذشته در مورد عدم دسترسی روستاییان شهرستان کرمانشاه به مرکز رادیولوژی وجود داشت در حال برطرف شدن است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه ادامه داد: با پیگیری صورت گرفته یک مرکز رادیولوژی برای روستاها در شهرستان کرمانشاه ایجاد می شود و در سایر شهرستانها نیز بیمارستانهای مشخص شده در مرکز هر شهرستان این کار را انجام می دهند.

قادری اظهار کرد: با وجود افزایش بسته خدمات بیمه روستاییان و عشایر در سال 94، امیدواریم که امسال شاهد اتفاقات و تحولات خوبی در این حوزه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار