مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، گفت:
به منظور پر شدن خلاء فضای سینمایی در شهر ایلام، سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری شهر برای اکران فیلم ها جایگزین سینما شده است.
کد خبر: ۱۵۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 02 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، گفت: این اداره کل وظیفه ای در قبال ساخت سینما ندارد و در صورت ساخت، تنها می تواند با تامین تجهیزات به بخش خصوصی در راستای تقویت و توسعه فضاهای فرهنگی استان کمک کند.

علی محمدنیاکان، صبح امروز (۱۲ دی) با اشاره به تخریب سینمای ایلام در اواخر سال ۹۲ به علت فرسودگی و قدمت زیاد، اظهار کرد: به منظور پر شدن خلاء فضای سینمایی در شهر ایلام، سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری شهر برای اکران فیلم ها جایگزین سینما شده است.

وی، تصریح کرد: اکران جدیدترین فیلم های سینمایی با همکاری انجمن نمایش و انجمن سینمای جوان در این شهر انجام و این اداره کل بر فعالیت آنها نظارت کامل دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، افزود: این اداره کل به عنوان دستگاه بهره بردار خارج از چارچوب قانون و مقررات قادر به حمایت از بخص خصوصی برای ساخت سینما نیست و در صورت ساخت این مجموعه فرهنگی تنها می تواند با تامین تجهیزات به بخش خصوصی در راستای تقویت توسعه فرهنگی استان در این حوزه کمک کند.

محمدنیاکان، یادآور شد: ساخت سینما نیازمند مشارکت و همراهی همه دستگاه ها از جمله فرمانداری، بخش خصوصی، شهرداری، راه و شهرسازی است و بخش خصوصی فراتر از قوانین و مقررات انتظار حمایت دستگاه های دولتی برای ساخت این مجموعه را دارد.

وی، تاکید کرد: این اداره کل به دنبال مطالبات فضای فرهنگی بوده تا سینما قدس سابق ایلام دوباره با طرح و شیوه ای جدید برای استفاده همشهریان احداث شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، خاطرنشان کرد: تنها سینمای شهر ایلام که دو سال پیش تخریب شد، از سوی مالک آن که بخش خصوصی است اکنون با تغییر کاربری بعنوان پارکینگ وسایل نقلیه در خیابان سعدی در حال استفاده است.

گفتنی است، سینما قدس ایلام با ۴۷۰ صندلی با قدمت بالای ۴۰ سال اواخر سال ۹۲ تخریب شد، قرار بود این مکان به مجتمع ۱۱ طبقه تجاری، فرهنگی و خدماتی تبدیل شود ولی چندی بعد به پارکینگ خودرو تبدیل شد.

سالن سینما قدس ایلام به علت پیشینه زیاد و فرسودگی بیش از یک دهه با بی رونقی و استقبال سرد شهروندان مواجه شده بود و سرانجام تخریب و تغییر کاربری داده شد./پ


منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار