تاانتخابات 94باتابناک ایلام ،این خبر بروز رسانی می شود....................
باپایان یافتن فرآیندثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان ایلام ،فعالیتهای نهان وپنهان این نامزدها آغاز شده است واین فعالیتها حاشیه های داغی رارقم زده است تابناک ایلام هرروزدر قالب "شنیده های انتخابات"این حاشیه های داغ را جمع آوری ودر معرض دید مخاطبین قرار می دهد
کد خبر: ۱۵۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷ 02 January 2016
باپایان یافتن فرآیندثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی  در حوزه های انتخابیه استان ایلام ،فعالیتهای نهان وپنهان این نامزدها آغاز شده است واین فعالیتها  حاشیه های داغی  را رقم زده است ،وعده های بزرگ وکوچک ،طرح های عملی وغیرعملی ،مواضع سیاسی وهمچنین مواضع مسئولین اجرایی ونظارتی منشاء خبرهای داغ وشنیدنی شده است.
تابناک ایلام هرروزدر قالب "شنیده های انتخابات"این حاشیه های داغ را جمع آوری ودر معرض دید مخاطبین قرار می دهد:
انصراف یکی از کاندیداهای حوزه شمالی استان
دکتر "بهزاد منصوری"، از داوطلبین دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان ایلام به نفع جریان اصولگرایی از حضور در صحنه انتخابات انصراف داد.

در پیام منصوری آمده است: بدون شک جامعه ای از رشد و بالندگی برخوردار است که در آن مشارکت مردمی در همه عرصه های سیاسی و اقتصادی وجود داشته باشد که در این مسیر مردم ولایت مدار ایلام همیشه سرآمد دیکر استانها بوده و هستند.

استفاده از امکانات دولتی درتبلیغات ممنوع است

مراد یگانه، فرماندار سیروان در جلسه انتخاب مسئولان کمیته های برگزاری انتخابات شهرستان سیروان گفت: با همدلی و همراهی تمامی دستگاه های اجرایی و کمیته های تشکیل شده، انتخابات بصورت کاملا قانونی و با حضور هوشمندانه مردم برگزار می شود.

وی اظهار کرد: ملاک ومعیار ستاد انتخابات شهرستان قانون و رعایت آن است و هر گونه استفاده از امکانات دولتی و بیت المال برای تبلیغات انتخاباتی غیر قانونی و تخلف بوده و با متخلفان برخورد می شود .

شایعه کذب رد صلاحیت برخی کاندیداها

این روزها در خیلی از محافل سیاسی و فضای انتخابات استان شایعاتی مبنی بر رد شدن برخی از کاندیداها به گوش رسید که کذب بودن این شایعات از اساس معلوم شد

بر اساس تقویم اجرایی تا ساعت ۲۴:۰۰ مورخه چهاردهم،هیات اجرایی فرصت دارد تا لیست نهایی تایید شده های اولیه را به هیات نظارت اعلام نماید.

در هیات اجرایی مراحل قانونی دریافت استعلام سوابق کاندیداها از مراجع ذی ربط چندگانه هست که به نظر می رسد تا کنون برخی استعلام ها به هیات اجرایی واصل گردیده باشد منتها کاملا طبقه بندی و محرمانه می باشد.

در روز آخر فرصت هیات اجرایی که دوشنبه هفته جاری خواهد بود،ان شاالله هیات اجرایی جمع بندی می نماید...لیست تایید شده ها را به هیات نظارت استان ارسال خواهد کرد...

تمامی داوطلبینی که صلاحیت آنها مورد تایید هیات اجرایی قرار گرفته و یا نگرفته باشد،روز سه شنبه در وقت اداری می توانند نتیجه و نظر هیات اجرایی را لاک و مهر شده و در طبقه محرمانه، شخصا و حضوری از محل فرمانداری های حوزه انتخابیه خود دریافت نمایند...

در صورت اعلام رد صلاحیت بر اساس تقویم اجرایی داوطلبینی که اعتراض به نظر هیات اجرایی دارند می توانند مراتب اعتراض خود را کتبا به هیات نظارت تحویل نمایند.

در نتیجه تمام اخبار کنونی جز شایعاتی بیش نیست و در جهت تخریب شخصیت برخی از داوطلبین انجام می گیرد که دور از اخلاق صحیح انتخابات و یک تخریب بی اساس و پایه بیشتر نیست.

تعداد آرای انتظاری حوزه شمالی وجنوبی استان

اختلاف برای قرارگرفتن در لیست اعتدالگرایان
اختلاف برای قرارگرفتن برخی کاندیداها در لیست مورد حمایت دولت بالا گرفته است،برخی از کاندیداها به شدت درتلاش هستند تادرلیست اعتدال گرایان قراربگیرند وهمین موضوع باعث بروز برخی ناراحتی ها شده است
یکی از کاندیداهای انتخاباتی در حوزه شمالی سردار سازندگی نام گرفت
کاندیداهای انتخاباتی استان وهواداران آنها این روزها در فضای مجازی به لطف نرم افزارهای موبایلی نسبت به راه اندازی گروههای حامی در تلگرام مبادرت نموده اند ودراین راستا برای معفی نامزد خود از القاب وعناوین مختلفی بهره می برند.
هواداران یکی از کاندیداهای حوزه شمالی استان با ایجادیک گروه تلگرامی برای معرفی نامزد مورد حمایت خود از عنوان"سردار سازندگی "بهره برده اند.
عنوان سردار سازندگی پیش از این برای یکی از روسای جمهور پیشین کشور که پس از دوران جنگ خرابیهای جنگ در دوران او مرمت شد بکار رفت حال این سوال مطرح است که این نامزد انتخاباتی کدامین خرابیها در استان را مرمت کرده اند که شایسته این لقب وعنوان وزین شده اند!!

یکی از کاندیداها باراه اندازی انتخابات مجازی کارانتخابات را یکسره کرده است!

شنیده ها حاکی ازآن است که یکی از کاندیداهای مجلس که درتلگرام فعالیت زیادی دارد در کانال تلگرامی مطلبی را به نقل از یک کانال تبلیغاتی نقل کرده که جای سوال دارد!

این کانال دراقدامی عجیب وظایف شورای نگهبان را ه عهده دار شده است وضمن تایید صلاحیت کاندیداها در انتخاباتی زود هنگام اسامی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم وبرنده های نهایی انتخابات را نیز مشخص کرده است در واقعا به زعم خود کارانتخابات را یک شبه تمام کرده است!!

جالب اینجاست ملاک این کاندیدای محرتم میزان فالورهای تبلیغاتی کاندیداها بوده ومدیر این کانال توانسته است با این روش مخاطبین زیادی را جذب نموده ویک شعبه انتخاباتی جدید  را راه اندازی نماید.

همچنین باخبرشدیم مدیراین کانال یک سایت فاقد مجوز را در زمینه انتخابات راه اندازی نموده است که سکوت مسئولین امر در زمینه تسامح با چنین اقداماتی قابل تامل است!!

اخراج از شهرستان در صورت رای ندادن!

شنیده ها حاکی از آن است یکی از کاندیداهای انتخاباتی در جمع هوادارانش خود را برنده قطعی انتخابات اعلام کرده وچنین تهدید نموده است که "اگر کسی به من رای ندهد اورا از شهرستان اخراج می کنم"!!آقای نماینده!! هنوز نه به داراست ونه به بار! اگر هم به دار باشد وهم بار! باز هم نمی توانی کسی را اخراج کنی !

گویا این کاندیدای عزیز که مصمم به ورود به عرصه قانونگذاری است فراموش کرده است درقانون اساسی همین مملکت سالهاست اصلی استوار است که  براساس آن نمی توان کسی را  به زور وادار به ترک اقامتگاه خود کرد!کاش شورای نگهبان از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی  آزمون اشنایی به قانون اساسی را می گرفت تا ببینیم یک من آرد امثال این کاندیدا چند فتیر دارد!

سی دی های تبلیغاتی یک کاندیدا در اداره پست!

شنیده ها حاکی از ان است که یکی ازنامزدهای انتخاباتی سی دی های تبلیغاتی خود را آماده نموده وحتی به دفتر پست شهرستان محل اقامتش تحویل داده است این درحالیست هنوز تکلیف نامزدها در هیات های اجرایی ونظارت مشخص نشده است ! گویا این کاندیدای عزیز خیلی به خود مطمئن است یا فراموش کرده که اصلا دراین انتخابات فرآیند تایید هم وجود دارد!!

سه نفر دیگر از کاندیداها انصراف دادند
شنیده ها حاکی از ان است که آقایان عظیم قبادی وعلی میرزابیگی از حوزه شمالی وآقای پیمان آذرگون از حوزه جنوبی با مراجعه به فرماندرایها از کاندیداوری برای انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی انصراف دادند
تایید صلاحیت 97نفر ازکاندیداها ی مجلس شورای اسلامی دراستان
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: با پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، براساس اعلام هیات های اجرایی، صلاحیت 97 داوطلب در حوزه های انتخابیه این استان تایید شد.
حسین کلانتری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مجموع 108 نفر ( 81 نفر حوزه انتخابیه ایلام و 27 نفر حوزه انتخابیه دهلران) برای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند.
وی با بیان اینکه در مجموع دو حوزه انتخابیه چهار نفر قبل از اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها توسط هیات های اجرایی انصراف داده بودند، افزود: یک نفر نیز در این مدت حوزه انتخابیه خود را تغییر داده است.
کلانتری تاکید کرد: در مجموع تایید صلاحیت 72 نفر برای حوزه انتخابیه ایلام و 23 نفر هم برای حوزه انتخابیه دهلران توسط هیات های اجرایی براساس مدارک و مستندات ارایئه شده از سوی مراجع چهار گانه احراز شده است.

6 نفر حوزه شمالی و 2 نفر حوزه جنوبی رد صلاحیت شدند

81نفر حوزه انتخابیه ایلام و 27 نفر حوزه انتخابیه دهلران برای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند که در مجموع تایید صلاحیت 72 نفر برای حوزه انتخابیه ایلام و 23 نفر هم برای حوزه انتخابیه دهلران توسط هیات های اجرایی براساس مدارک و مستندات ارائه شده از سوی مراجع چهار گانه احراز شده است.
در مجموعه  ۸ نفر در استان ایلام(  ۶ نفر حوزه شمالی و ۲ نفر حوزه جنوبی توسط هیئت های اجرایب رد صلاحیت شدند )
پیش از این نیز ۲ نفر در حوزه جنوبی و ۳ نفر در حوزه شمالی انصراف خود را کتبا اعلام نمودند.

یک تغییر حوزه درستاد انتخابات ایلام
یکی از داوطلبین حوزه انتخابیه خراسان شمالی که که به اشتباه نامش درلیست داوطلبین نمایندگی مجلس استان ایلام ذکرشده بود که تغییرحوزه داد ونام اوبه حوزه ثبت نامی ود انتقال یافت
صلاحیت من توسط یکی از مقامات کشوری درست می شود!
یکی از داوطلبین مجلس دراستان ایلام با بالاگرفتن شایعات مربوط به رد صلاحیتش در هیات نظارت،از درست شدن مشکلش توسط یکی از مقامات کشوری خبرداد.
این داوطلب در جمع هوادارانش گفت:هیچ نگرانی بابت رد صلاحیتم ندارم واگرچنین چیزی رخ دهد یکی از دوستان من که جزء مقامات کشوری است مشکلم را حل می کند!
اینم شده همان حکایت بچه های بالا!!
من نیروی هاشمی هستم/تمام هزینه های من را هاشمی پرداخت می کند!
یکی از داوطلبین نمایندگی مجلس شورای اسلامی درایلام در جمع هواداران خود با بیان اینکه توسط هاشمی رفسنجانی برای حضور درمجلس ترغیب شده است گفت:بنده از نیروهای هاشمی رفسنجانی هستم وتمام هزینه های انتخاباتی من توسط ایشان پرداخت می شود
بیچاره هاشمی جور چندنفر را باید بکشد ؟!!
هشدار رییس دفتر نظارت برانتخابات کارسازشد
پس ارمصاحبه یوسف امیدی رییس دفتر نظارت برانتخابات بارسانه ها وتاکید برغیرقانونی بودن کانالهای ایجاد شده توسط داوطلبین نمایندگی مجلس ،تعدادی ازاین کاندیداها کانالهای تلگرام خود را بستند
برهمین اساس تاکنون مهدی ولیزاده،امین دوست محمدی،علی زینیوندی،فاطمه کریمی،شهرام طهماسبی،سایه میرخدارحمی،سیدستارباویر،نعمت صفری،شادمهرکاظم زاده،شهیاد آبنار،مهین عباسی،حمیدکرمی پور،محمدتقی محمدی،عباس نصراللهی،عمران علی محمدی،حمیدمیرزایی نیا،بهزاد علیزاده،مهدی شریفی،حجت اله شیرزاده، نسبت به بستن کانالهای تلگرام اقدام نموده اند این کاندیداها تمکین به قانون ا علت بستن کانالهای تلگرام اعلام کرده اند

مسعود رضایی یکی از کاندیداهای حوزه شمای استعفا داد
مسعود رضایی کاندیدای جوان نمایندگی مجلس شورای اسلامی حوزه شمالی استان امروز (دوشنبه)استعفای خود را به ستادانتخاباتی مستقر درفرمانداری ایلام ارایه داد،رضایی هدف از استعفا را کم شدن کاندیداهای شهرستان چرداول ورسیدن به اجماع دراین شهرستان اعلام کرده است.
تبلیغ با طعم کتک کاری
هرچند براساس قانون انتخابات تبلیغات زودهنگام  کاندیداها به هرنحو ممکن خلاف قانون است،اما گویا بعضی ازکاندیداها به این مهم پایبند نبوده وبه انجام تبلیغات چهره به چهره ادامه می دهند .
شنیده ها حاکی ازاین است که هواداران یکی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی استان بدلیل مطالبه حق تبلیغات خود!مورد هجوم نزدیکان کاندیدا قرار گرفته وبه جای حق الزحمه حسابی کتک مفصلی نیز خورده است ! گویا این هوادار کتک خورده به دنبال ارایه شکایت از مبادی قانونی بوده است که با دلجویی ووساطت بزرگان از خواسته خود عدول کرده است
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بابا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
تابنک ایلام اگر 15دیماه تاریخ اعلام احرازهاست چطور تاریخ انتشار شما 12 دیماهه لطفا به روز باشید
مدیر پایگاه سلام
باسپاس ازدقت نظرشما به عرض می رساند خبرحاشیه های داغ انتخاباتی درتاریخ12دیماه تنظیم شدوحاشیه ها ی هرروز در این خبر بروز رسانی می شودوخبراحراز صلاحیت نیز پس از اعلام توسط رییس ستاد انتخابات استان دراین روز منتشرشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار