رئیس سازمان صنعت،‌معن و تجارت ایلام گفت: دارندگان کارت بازرگانی حق واگذاری آن به غیر برای استفاده از مزایای آن را ندارند.
کد خبر: ۱۵۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱ 02 January 2016
رئیس سازمان صنعت،‌معن و تجارت ایلام گفت: دارندگان کارت بازرگانی حق واگذاری آن به غیر برای استفاده از مزایای آن را ندارند.

به گزارش تابناک ایلام؛ "یاراله نصیری"، مدیر کل صنعت و معدن و تجارت استان ایلام اظهار داشت: براساس برخی مشاهدات و گزارش های واصله تعدادی از صاحبان کارت های بازرگانی نسبت به واگذاری آن به افراد غیر نموده اند که این اقدام خلاف قوانین و مقرارت مربوط به استفاده از این کارت ها می باشد. این مسوول اضافه کرد: براساس آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، دارندگان کارت بازرگانی حق واگذاری آن به غیر برای استفاده از مزایای کارت بازرگانی را ندارند.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان بیان داشت: از آنجایی که کارت بازرگانی، مجوز فعالیت تجارت خارجی است و قانونگذار برای دارندگان آن حقوق و وظایفی را قائل شده است که می بایست شخصاً از آن استفاده نمایند، بنابراین واگذاری اختیارات و یا استفاده از منافع آن به هر صورت برخلاف ماده «دو» قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری و قابل تعقیب کیفری خواهد بود.

یاراله نصیری خاطر نشان کرد؛ به منظور جلوگیری از وارد شدن ضرور و زیان به فعالین حوزه تجارت، تجار و بازرگانان، تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل، ضرورت دارد که آنان در خصوص آسیب ها و چالش های واگذاری کارت بازرگانی به افراد غیر آگاهی و اطلاعات کامل داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معن و تجارت استان ایلام تاکید نمود؛ صاحبان کارت بازرگانی از هر گونه واگذاری حق استفاده از مزایای کارت به غیر به جد خودداری نمایند و متقاضیان واردات کالا در ابعاد تجاری یا غیرتجاری ضمن رجوع به قانون مقررات صادرات و واردات و آیین نامه های مربوطه از رجوع به سایرین جهت استفاده از اختیارات صاحب کارت بازرگانی در تأمین کالای مورد نیازشان خودداری نمایند./م



منبع:ایلام بیدار


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار