نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان ایلام از سوم تا نهم دی‌ماه سال جاری در محل سوله اداره کل غله استان واقع در بلوار شهید بهشتی برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱ 31 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، از خرید ۳۰۰ میلیون تومان کتاب در نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان ایلام توسط مردم خبر داد.

عمران خودآموز، ظهر امروز(10 دی) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان ایلام از سوم تا نهم دی‌ماه سال جاری در محل سوله اداره کل غله استان واقع در بلوار شهید بهشتی برگزار شد.

وی، بابیان اینکه استقبال مردم و بازدیدکنندگان در روزهای پایانی نمایشگاه بیشتر از روزهای آغازین نمایشگاه بود، تصریح کرد: تلاش شد که با امکانات موجود، حداکثر استفاده در برگزاری نمایشگاه کتاب استان انجام شود و سوله اداره غله با تمامی مشکلات و نواقصی که داشت برای برگزاری نمایشگاه کتاب در مرکز استان آماده گردید.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با اشاره به عدم وجود فضای مناسب نمایشگاهی در سطح استان، ابراز کرد: یکی از مشکلات عمده استان نامناسب بودن زیرساخت‌ها و مکان‌های برگزاری نمایشگاه‌های سراسری در استان ازجمله نمایشگاه سراسری کتاب است و انتظار می‌رود که تدابیر اندیشیده شود که در سال‌های آتی شاهد برگزاری نمایشگاه در فضا و مکان بهتری باشیم.

خودآموز، با تأکید بر ضرورت تأسیس و احداث فضای دائمی برای نمایشگاه‌های سراسری در استان به‌ویژه نمایشگاه‌های بخش فرهنگی در مرکز استان، تصریح کرد: وجود مرکز مناسب نمایشگاهی در استان موجب ایجاد فضایی مناسب و افزایش سطح کیفی نمایشگاه‌ها و رغبت بیشتر بازدیدکنندگان با در نظر گرفتن امکانات لازم ازجمله امکانات رفاهی، امری لازم و ضروری است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: هرچند میزان استقبال از نمایشگاه کتاب در این استان نسبت به سال‌های قبل تفاوت چندانی نداشته است اما نمایشگاه سراسری کتاب در سال جاری موردتوجه دانشجویان، اساتید دانشگاه و فرهیختگان و سایر اقشار با توجه به برنامه‌های و همایش‌های جنبی که برگزار شد، قرار گرفت.

وی، بابیان اینکه درمجموع در این نمایشگاه حدود 300 میلیون تومان کتاب به فروش رفته است، گفت: بر اساس اعلام مدیریت نمایشگاه، از این میزان 250 میلیون تومان بن یارانه دار بوده و حدود 50 میلیون تومان نیز مردم به‌صورت آزاد از غرفه‌های این نمایشگاه خریداری کرده‌اند.

خودآموز، بابیان اینکه در این نمایشگاه 283 ناشر از سراسر کشور حضور داشتند، تصریح کرد: در پایان این نمایشگاه بر اساس بررسی‌های هیئت اجرایی نمایشگاه نهم ایلام 5 غرفه شامل 2 ناشر سراسری انتشارت سمت و نشر نی و 3 غرفه استانی شامل انتشارات زاگرو، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام و نمایندگی انتشارات پاتوق کتاب به‌عنوان غرفه‌های برتر معرفی شدند.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: در مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و سایر مسئولان فرهنگی و اجرایی استان از این 5 غرفه با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.


**مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز عصر امروز(10 دی) از پایان یافتن نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب در ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد نیاکان عصر پنجشنبه در پایان نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه بعد از سالها نمایشگاه بسیار خوبی در زمینه کتاب در استان برگزار شد که با استقبال مردم و اهالی فرهنگ مواجه شد.

وی بیان داشت: در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ غرفه با ۳۸ هزار جلد کتاب فعال بود که در همه زمینه ها در نمایشگاه کتاب وجود داشت و همین عامل باعث استقبال تمامی اقشار جامعه از این نمایشگاه شد.

نیاکان با اشاره به اینکه ۲۸۳ ناشر از سراسر کشور در این نمایشگاه شرکت کرده بودند، گفت: در مجموع بیش از ۳۰۰ میلیون تومان کتاب توسط مردم استان خریداری شده است.

مدیر کل ارشاد استان ایلام تصریح کرد: امیدواریم این حرکتهای فرهنگی در استان ادامه داشته باشد و در سال جاری هم برنامه های بسیار خوبی برای ایجاد یک فرهنگسرا در استان طراحی شده است.

در مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و سایر مسئولان فرهنگی و اجرایی استان از پنج غرفه  این نمایشگاه با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد./پ



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار