توسعه ورزش ایلام در همه بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیازمند توجه ویژه مسئولان امر در اختصاص اعتبارات دولتی است.
کد خبر: ۱۵۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵ 30 December 2015
توسعه ورزش ایلام در همه بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیازمند توجه ویژه مسئولان امر در اختصاص اعتبارات دولتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، استان ایلام یکی از مناطق در حال توسعه کشور بوده که همه بخش‌های آن از جمله ورزش آن نیازمند توجه ویژه‌ای است که باید مد نظر مسئولان امر قرار گیرد.

با عنایت به کم بودن اعتبارات دولتی اختصاص یافته به حوزه ورزش استان و عمق محرومیت‌های آن باید دیگر بخش‌های دولتی در این راستا اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا سبب ارتقای جایگاه ورزش در استان شوند.

در گذشته قانونی مبنی بر اختصاص یک درصد اعتبارات ادارات استان‌ها به ورزش وجود داشت که ظاهرا در برهه‌ای از زمان به دست فراموشی سپرده شده و یا کمرنگ شده که با احیا و قانونمند شدن این مصوبه قانونی روح تازه‌ای در ورزش استان ایلام دمیده خواهد شد.

یکی از ورزشکاران ایلامی در ارتباط با وضعیت ورزش استان ایلام می‌گوید: استان ایلام دارای استعدادهای ورزشی در رشته‌‌های مختلف بوده و تقریبا زیرساخت‌های لازم و اماکن ورزشی نیز برای پرورش این استعدادها در سراسر استان وجود دارد.

علی احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: صرف‌نظر از  محرومیت‌های استان و کمبود تجهیزات و ابزارهای ورزشی در بخش‌هایی از استان ایلام اما ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود بر کمبودها و کاستی‌ها فزونی یافته و می‌توان با عنایت مسئولان دیگر دوایر دولتی این نقص‌ها را برطرف ساخت.

وی ادامه داد: فقدان وجود شرکت‌های مقتدر و اسپانسرهای قوی در ایلام مانع از توسعه ورزش استان ایلام شده که باید بخش دولتی این نقیصه را برطرف ساخته و با وارد شدن به این عرصه زمینه توسعه ورزش استان را در رشته‌های پرمخاطب و بااستعداد ورزشی فراهم سازد.

این ورزشکار ایلامی اضافه کرد: در حال حاضر ورزش‌هایی مانند کشتی، فوتبال و رشته‌های رزمی از جمله کاراته و تکواندو و ... از علاقه‌مندان فراوانی برخوردار است که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی حوزه ورزش این حوزه رشد چندانی نداشته که باید در این راستا چاره‌جویی شود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورش و جوانان استان ایلام نیز در این باره گفت: قانون اختصاص یک درصد اعتبارات ادارات به امر ورزش یکی از مصوبه‌هایی است که در حال احیاء شدن در استان ایلام است.

علی قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: اجرایی شدن دستورالعمل ماده 53 و قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی الحاق 2 بخش عمده‌ای از مشکلات حوزه ورزش استان ایلام را برطرف خواهد ساخت.

وی ادامه داد: در این راستا و برای اجرایی شدن این مصوبه اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام نسبت به افتتاح و معرفی حساب مربوطه از سوی معاون نظارت استان و رئیس خزانه به تمام دستگاه‌های اجرایی استان اقدام کرده که امیدواریم در نخستین فرصت این دستورالعمل توسط دستگاه‌های دولتی اجرایی شود.

این مسئول اضافه کرد: امیدواریم با دستور ویژه استاندار ایلام به دستگاه‌های اجرایی استان ایلام این دستورالعمل شکل اجرایی یافته و ادارات استان ایلام عنایت ویژه‌ای به این دستورالعمل داشته باشند.

قاسمی تصریح کرد: قطعا اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام پیگیری‌های لازم را در خصوص واریز یک درصد اعتبارات دستگاه‌های دولتی استان به حساب ورزش استان ایلام انجام خواهد داد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورش و جوانان استان ایلام گفت: یقین داریم با تحقق این مهم بخش عمده‌ای از مشکلات مالی ورزش استان ایلام در بخش‌های مختلف قابل رفع است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار