مدیر کل اوقاف استان ایلام:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۰ موقوفه در استان ثبت شده است، گفت: ۲۰ مورد موقوفه جدید در سال جاری به موقوفات استان اضافه شد.
کد خبر: ۱۵۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ 30 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۰ موقوفه در استان ثبت شده است، گفت: ۲۰ مورد موقوفه جدید در سال جاری به موقوفات استان اضافه شد.

حجت الاسلام حسن شهیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وقف یکی از پروژه‌های اقتصادی اسلام برای حل مشکلات معیشتی و مالی جامعه اسلامی است و مسئولان باید با شناسایی واقفان خیراندیش در استان در راستای ترویج این سنت حسنه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به کارکردهای وقف در زمینه اقتصادی-اجتماعی و فرهنگی، به راه های ایجاد وقف های جدید با توجه به نیاز جامعه پرداخت و گفت: با توجه به بافت قبیله ای و طایفه ای استان، وقف مشارکتی ضرورت دارد.

مدیرکل اوقاف استان ایلام به ثبت ۲۰ موقوفه در استان از ابتدای سال در سامانه جامع موقوفات اشاره کرد و گفت: این موقوفات بیشتر در حوزه های فرهنگی و عمرانی بوده است.

شهیدی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۰۰ مورد موقوفه در استان داریم، اعلام کرد: بیشتر آنها وقف انتفاعی برای ساخت مسجد، تکایا و حسینیه هستند و باید به سمتی پیش رویم که موقوفات منفعتی یعنی موقوفاتی که درآمد داشته باشند و از محل درآمد آنها بتوان مشکلات اقتصادی اقشار جامعه را تا حدودی برطرف کرد گسترش یابد.

وی در خاتمه اظهار داشت: وقف می تواند بار مالی دولت را در راستای اقتصاد مقاومتی کاهش دهد و تعدیل اقتصادی ایجاد کند و باعث رهایی جامعه از مفاسد اجتماعی و اخلاقی شود./پ

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار