رئیس مجمع نمایندگان استان‌های شمالی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان دولت در کنار جلوگیری از تورم به رفع رکود نیز توجه کنند.
کد خبر: ۱۵۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 29 December 2015
به گزارش تابناک از قزوین، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به نامه اخیر 205 نماینده مجلس شورای به رئیس جمهور و تذکر صورت گرفته در خصوص تلاش برای خروج از رکود اظهار کرد: نمایندگان مردم در مجلس از رئیس‌جمهور درخواست اکید دارند که ضمن مهار تورم به افزایش تولید و مقابله با رکود نیز توجه کند.

وی بیان کرد: این موضوع که تنها به جلوگیری از بروز تورم بی‌رویه و بدون برنامه‌ریزی پرداخته شود، نمی‌تواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کند و موجب توسعه اقتصادی در جامعه شود زیرا این دو مقوله به صورت مستقیم بایکدیگر ارتباط دارند.

رئیس مجمع نمایندگان استان‌های شمالی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لازم است مسئولان به ویژگی‌های متعدد اقتصاد توجه داشته باشند و برای تمامی آن‌ها یک برنامه جامع اقتصادی طراحی کنند تا شاهد رشد شاخص‌های اقتصادی در جامعه باشیم.

این مسئول با بیان اینکه در کنار مسئولان دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی، آحاد جامعه نیز نقش قابل توجهی در توسعه امور اقتصادی دارند، اضافه کرد: مطابق منویات و فرامین مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومی راه برون‌رفت جمهوری اسلامی ایران از مشکلات پیش رو محسوب می‌شود و برای دستیابی به اهداف این الگوی اقتصادی باید به ویژگی‌های مختلف همکاری گسترده‌ بین مردم و مسئولان برقرار شود.

ناصری تصریح کرد: عدم گرایش به محصولات و کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد می‌تواند رونق روزافزونی در عرصه‌های تولیدی ایجاد کند و منجر به شکوفایی فعالیت‌های صنعتی، پویایی کارخانجات و افزایش اشتغال شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان‌های شمالی کشور در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: کالاهای بسیاری در داخل کشور تولید می‌شود که ضمن برخورداری از کیفیت مطلوب زمینه اشتغال تعداد قابل توجهی از جوانان را فراهم کرده است، اما با اظهار تأسف در بیش از دو سال اخیر بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی سازنده این محصولات با رکود و برخی دیگر با تعطیلی مواجه شدند.

وی با بیان اینکه بخشی از کالاهای خارجی مورد استفاده مردم به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و به صورت مضاعف به اقتصاد ضربه وارد می‌کند، یادآور شد: عدم توجه به محصولات خارجی از این دیدگاه نیز قابل تأمل و توجه است.

ناصری خاطرنشان کرد: افزایش بهره‌وری به خصوص در بخش کشاورزی و صنعت نیز یکی از اموری است که به دلیل گستردگی جمعیت مرتبط با این حوزه‌های می‌تواند نقش برجسته‌ای در ارتقای شاخص‌های اقتصادی ایفا کند که توجه و تلاش مسئولان را توأم با یکدیگر نیاز دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان‌های شمالی کشور در مجلس شورای اسلامی به برنامه‌های مورد نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص دستیابی به تراز مثبت تجاری اشاره و تأکید کرد: برای تحقق این مهم، ابتدا باید از واردات بی‌رویه کالا جلوگیری کرد که یکی از اهداف و ابزارهای مورد نیاز در توسعه اقتصادی است چرا که ارز مورد نیاز کشور را به صورت گسترده خارج می‌کند.

این مسئول با اشاره به واردات صورت گرفته در برخی از امور غیرضروری مانند خودروهای میلیاردی، محصولات کشاورزی خارجی، لوازم آرایشی بی‌حد و حصر و خارج از عرف جامعه و غیره بیان داشت: استقبال مردم از این اقلام علاوه بر اینکه کاهش توان اقتصادی کشور را به همراه دارد، زمینه تغییر سبک زندگی و تقلید از سنت‌های شکست خورده اروپا را فراهم می‌کند که با انحراف و انحطاط خانواده‌ها روبرو شده است.

ناصری مطرح کرد: ارتقای کیفی سبک زندگی و گرایش مردم به الگوی زندگی اسلامی می‌تواند علاوه بر رشد فرهنگی جامعه، موجب ارتقای شاخص‌های تولید نیز شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار