حجت‌الاسلام علی چراغی پور؛
مراسم تجلیل از کتابداران کتابخانه‌های عمومی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هم‌زمان با برگزاری نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان ایلام برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۵۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰ 28 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مراسم تجلیل از کتابداران کتابخانه‌های عمومی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هم‌زمان با برگزاری نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان ایلام برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(7 دی) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: این مراسم فردا سه‌شنبه هم‌زمان با میلاد پیامبر اعظم(ص) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی چراغی پور، بابیان اینکه در این مراسم از 8 تن از کتابداران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام تجلیل می‌شود، تصریح کرد: این تعداد در خدمات‌رسانی به اعضای کتابخانه‌های عمومی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فعالیت‌های چشمگیر داشته‌اند.

وی، با اشاره به اینکه در حال حاضر 85 باب کتابخانه عمومی در سطح استان ایلام وجود دارد، تصریح کرد: هرکدام از این کتابخانه‌ها دارای حداقل 5 هزار جلد کتاب در موضوعات و عناوین مختلف است که نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه در بین نسل جوان دارد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: هرکدام از این کتابخانه‌ها دارای کتابدار بوده و در این راستا نیز هرساله کارگاه‌های آموزشی کتابداری برای کانون‌های مساجد برگزار می‌شود و  بستر لازم برای ارائه خدمات بهتر کتابخانه‌ای به اعضای کانون‌ها فراهم می‌شود.

چراغی پور، اهدای میز و قفسه، کتاب، و توزیع نرم‌افزارهای کتابداری از دیگر فعالیت‌های دبیرخانه مساجد عنوان کرد و افزود: کانون الغدیر شهرستان آبدانان  به‌عنوان کانون تخصصی کتابخانه‌ای راه‌اندازی و تأسیس‌شده که خدمات کتابخانه‌ای به سایر کانون‌های فرهنگی و هنری ارائه می‌دهد.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود باهمت و مساعدت ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، فضایی مناسب در جوار مساجد برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در کانون‌های فرهنگی و هنری فراهم شود./پ

منبع: خبرگزاری شبستان



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار