سردار دولتي در جمع ريش سفيدان شهرستان ملکشاهي؛
فرمانده انتظامي استان با اشاره به نقش کليدي ريش‌سفيدان در حل مشکلات طايفه‌اي، گفت: با استفاده از توان معتمدين، امنيت را در سطح استان و شهرستان‌ها برقرار کنيم.
کد خبر: ۱۵۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸ 28 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، فرمانده انتظامي استان با اشاره به نقش کليدي ريش‌سفيدان در حل مشکلات طايفه‌اي، گفت: با استفاده از توان معتمدين، امنيت را در سطح استان و شهرستان‌ها برقرار کنيم.

سردار "علي دولتي " در جمع ريش سفيدان شهرستان ملکشاهي، گفت: افراد معتمد و مصلحت‌انديش محلي مي‌توانند در کنار دستگاه‌هاي امنيتي و قضايي در ايجاد امنيت پايدار در منطقه نقش‌آفرين باشند.

وي با بيان اين که امروز پليس در برقراري امنيت نبايد تنها باشد، يادآور شد: همه بايد بدانند تا زماني که جامعه اي آرامش و امنيت نداشته باشد هيچ‌گاه نمي تواند در راه توسعه و پيشرفت گام بردارد.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: مصالحه از طريق ريش سفيدان و افراد معتمد و مذهبي نقش مهمي در کاهش جرائم و پيشگيري از وقوع جرم دارد.

فرمانده انتظامي استان ايلام با اشاره به نقش کليدي ريش سفيدان در حل مشکلات طايفه اي، يادآور شد: ريش‌سفيدان بايد دقت عمل بيشتري در روند حل مشکلات پيش‌آمده براي اعضاي طايفه‌هايشان داشته باشند، تا آنها خودسرانه براي حل مشکلات خود تصميمات نابجايي نگيرد.

وي افزود: بسياري از دعاوي و مباحث حقوقي با همکاري ريش سفيدان و بزرگان قابل حل خواهد بود و نقش ريش سفيدان در پيشگيري از وقوع جرم بسيار حائز اهميت است .

سردار دولتي با اشاره به اين که مردم نبايد به خاطر اختلافات جزئي به ويژه اختلافات خانوادگي به دادگاه مراجعه کنند، گفت: در اين راستا مصالحه از طريق ريش سفيدان و افراد معتمد و مذهبي نقش مهمي در کاهش جرائم و پيشگيري از وقوع جرم دارد.

اين مقام انتظامي خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه همگام با جهاني سازي جوامع و همزمان با گذر از جامعه سنتي به فراسنتي اين نقش كم كم مورد غفلت واقع شده و حتي به تدريج در بوته ي فراموشي قرار مي گيرد.

فرمانده انتظامي استان ايلام در خاتمه گفت: همه موظف هستيم تا اختلافات موجود بين مسلمانان را حل و فصل کنيم و اين کار بايد سرلوحه‌اي براي مسئولان باشد که با استفاده از توان معتمدين، امنيت را در سطح استان و شهرستان‌ها برقرار کنيم./پ



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار