معاون اجتماعی مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: امسال بیش از ۸۰ درصد نیروهای مرزبانی استان در ایام عید نوروز برای رفاه حال هم‌استانی‌ها در مرزها به‌کارگیری می‌شوند و ۷ هزار و ۵۰۰ بسته فرهنگی مابین شهروندان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۱۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶ 18 March 2015

سرهنگ عزیز آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اقدامات فرهنگی و اجتماعی مرزبانی آذربایجان‌غربی در ایام تعطیلات عید نوروز اظهار داشت: به منظور رفاه حال هم استانی‌ها در ایام تعطلات نوروزی امسال، بیش از 80 درصد نیروهای مرزبانی آذربایجان‌غربی در مرزهای ارومیه، سردشت، ماکو، خوی، سلماس و پیرانشهر به‌کارگیری می‌شوند.

معاون اجتماعی مرزبانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در ایام تعطیلات عید باستانی،گشت‌های نوروزی به صورت روزانه در تمامی هنگ‌های استان صورت می‌گیرد گفت: در این باره روزانه شاهد 87 فقره گشت نوروزی در سراسر مرزهای آذربایجان‌غربی خواهیم شد.

آقامحمدی از توزیع بسته‌های فرهنگی بین مسافران نوروزی خبر داد و تصریح کرد: در این باره 7 هزار و 500 بسته فرهنگی اعم از بروشورهای تبلیغی و آموزشی و پیام‌های هشداری و بازدارنده و اقلامی همانند پوستر، سی‌دی و کیف، به مسافران اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ایام تعطیلات نوروزی نصب پلاکارد و بنر در سطح استان و مناطق مرزی و نیز تبلیغات میدانی در محورها به تعداد 83 مورد پیش بینی شده است افزود: بیشترین تبلیغات میدانی در شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت انجام می‌شود.

معاون اجتماعی مرزبانی آذربایجان‌غربی بیان کرد: برای تعطیلات عید نوروزی مسابقات نقاشی و انشاء، اجرای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و برگزاری یادمان شهدا برای راهیان نور پیش‌بینی شده است.

آقامحمدی از کاهش کشف، منفی 97 درصدی مواد محترقه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته 194 هزار و 7 مورد مواد محترقه از مرزهای استان کشف شد در حالی که تا پایان امسال این تعداد تنها 5 هزار و 560 مورد بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار