طی هفت روز از زمان نام نویسی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان فارس ۷۲۸ نفر در حوزه های انتخابیه فارس نام نویسی کردند./افزایش 102 درصدی ثبت نام کاندیدهای مجلس در شیراز.
کد خبر: ۱۵۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱ 26 December 2015
به گزارش تابناک فارس:تعداد داوطلبان دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شیراز 283 نفر، حوزه انتخابیه کازرون ۲۸ نفر، حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت ۳۱ نفر، حوزه انتخابیه اقلید ۲۰ نفر، حوزه انتخابیه لار، خنج و گراش ۳۵ نفر، حوزه انتخابیه فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین ۴۱ نفر، حوزه انتخابیه ممسنی و رستم ۳۵ نفر و حوزه انتخابیه آباده، بوانات و خرمبید ۳۹ نفر ثبت نام کردند.
همچنین در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد ۵۲ نفر، در حوزه انتخابیه جهرم ۲۲ نفر، در حوزه انتخابیه فسا ۲۶ نفر، در حوزه انتخابیه نی ریز و استهبان ۴۰ نفر، حوزه انتخابیه لامرد و مهر۱۶ نفر، حوزه انتخابیه سروستان و کوار ۴۰ نفر و در حوزه انتخابیه سپیدان ۱۹ نفر برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی داوطلب شده اند.
استان فارس ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که از حوزه شیراز ۴ نفر و از ۱۴ حوزه دیگر ۱۴ نفر انتخاب می شوند.

مقایسه کاندیدهای نمایندگی مجلس در شیراز با دور قبل/102 درصد افزایش
در دوره نهم تعداد 139 نفر ثبت نام کردند که این رقم در دوره دهم به 283 نفر رسیده است.
دوره نهم 13 نفر زن و 126 مرد ثبت نام کردند، یادآور شد: در این دوره 233 نفر مرد و 50 زن ثبت نام کردند که آمار زنان از دور قبل تقریبا چهار برابر و مردان تقریبا 2 برابر شده است.
در دوره گذشته 27 نفر دارای مدرک دکتری، 96 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، پنج نفر دارای مدرک حوزوی و 11 نفر دارای مدرک کارشناسی بودند، اظهار داشت: در دوره جاری 58 نفر دارای مدرک دکتری، 199 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، 12 نفر دارای مدرک حوزوی و 15 نفر دارای مدرک کارشناسی جانباز هستند.
بیشترین فراوانی مجلس دهم بین رده سنی 30 تا 35 با 80 نفر و کمترین فراوانی این دوره در رده سنی 66 تا 70 با 2 نفر، دیده می شود، افزود: این در حالی است که بیشترین فراوانی مجلس نهم در رده سنی 36 تا 40 سال معادل 31 نفر و کمترین فراوانی در آن دوره در رده سنی 66 تا 70 معادل سه نفر بوده است.
با توجه به قوانین کنونی حضور در ثبت نام مجلس، 2 نفر حاضر در رده سنی 66 تا 70 سال آخرین انتخابات مجلس شورای اسلامی را تجربه می کنند.

اگر انتخابات سالم برگزار شود،مجلس اصلاح طلب خواهد بود
 وزیر علوم دولت اصلاحات گفت: صداوسیما آنگونه که باید، در مورد انتخابات مجلس فعال برخورد نکرده و باید در رفتار خود تجدیدنظر کند و اخلاق رسانه‌ای را بیشتر مورد توجه قرار دهد.
معین در پاسخ به پرسشی درباره پیش‌بینی‌اش از ترکیب مجلس آینده، اظهار کرد: اگر انتخابات با سلامت برگزار شود و اکثریت مردم نیز مشارکت داشته باشند، مجلسی با اکثریت اصلاح‌طلبان تشکیل خواهد شد؛ هرچند که انتخاب افراد اصیل از هر جریانی مغتنم است.

نوید انتخابات سالم در فارس
استاندار فارس گفت: با توجه به جلسات متعدد برگزار شده و تاکید همه دست اندرکاران اعم از مجریان و ناظرین و مراجع چهارگانه بر رعایت قانون، شرایط استان فارس نوید برگزاری انتخاباتی خوب و سالم را می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار